MuscleMeat

Voedingsschema | Weinig effect?

Bezoekers in dit topic

RSMT

Novice
Lid geworden
20 okt 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
78kg
Vetpercentage
23%
Hallo iedereen,

Het is echt ongelooflijk hoe vaak ik op dit forum heb gekeken maar nooit een account heb gemaakt, nu toch maar eens besloten (na 2 jaar) om een account te maken en zelf met wat vragen te komen.

Na een lange tijd heb ik eindelijk mijn voedingsschema afgemaakt en heb ik een aantal doelen voor mezelf gesteld, een van deze doelen is droog trainen. Ik heb mijn voedingsschema voor 3 weken aangehouden en heb eigenlijk het tegenovergestelde effect gekregen. Ik ben namelijk meer aangekomen en zie weinig verschil qua uiterlijk.

Zou dit komen omdat ik hiervoor altijd een slechte levensstijl gehad heb? Maaltijden overslaan, onregelmatig eten/slapen/wakker worden, en natuurlijk op mijn luie gat achter de computer hangen.


Maandag
Fietsen (60 minuten)
Touwtje springen (30 minuten)
Bokszak training (60 minuten)

Dinsdag
Fietsen (60 minuten)
Touwtje springen (30 minuten)
Muay Thai kickboxen (150 minuten)

Woensdag
Fietsen (60 minuten)
Touwtje springen (30 minuten)

Donderdag
Fietsen (60 minuten)
Touwtje springen (30 minuten)
Muay Thai kickboxen

Vrijdag
Fietsen (60 minuten)
Touwtje springen (30 minuten)
Bokszak training (60 minuten) of Squashen (45 minuten)

Zaterdag & Zondag
Fietsen (60 minuten)
Touwtje springen (30 minuten)

Supplementen
Groene thee extract
Omega 3,6,9
Vis olie pillen

Hopelijk kan iemand me hierbij verder helpen.

SfW0l99.png
 
Vind persoonlijk je 'trainingsschema' werkelijk op niks slaan, maar ik neem aan dat je aardig wat kcal verbrandt op die manier.

Op 2200 kcal zou je dus af moeten vallen. Het feit dat de weegschaal zegt dat dat niet gebeurt kan ook aan het moment van wegen liggen of je voeding van de vorige dag. Heel zout eten tov andere dagen zorgt voor tijdelijke vochtopslag -> zwaarder. Op volle maag tov lege maag -> zwaarder. etc. Zorg dus dat je regelmatig weegt waarbij alle condities hetzelfde zijn, alleen dan kan je echt wat zeggen over je dieet.
Ervan uitgaande dat bovenstaande correct gaat, het volgende. Op 2200 kcal zou jij af moeten vallen. Als dat niet gebeurt heeft dat de volgende oorzaken:
-Je eet of drinkt zooi wat niet in je schema staat.
-Je beweegt niet genoeg.
-Je voedingswaarden van je dieet kloppen niet waardoor je eigenlijk meer kcal binnenkrijgt dan je denkt.
Zo simpel is het.
 
Hey JochemB,

Dankje voor je reactie, aan me 'trainingsschema' kan inderdaad nog veel veranderd worden. Ik focus op dit moment heel veel op cardio en uithoudings vermogen vanwege het kickboxen. Ik probeer verder ook geen spieren op te bouwen. Ik zal het dieet nog een keer doorlopen en checken voor de zekerheid en dan gaan we gewoon weer verder! :)
 
inderdaad trainingsschema flink aanpassen..voeding ook fructose of ander soort suiker.. hou het bij laag glymisch complex carbs geen verhoging van bloedsuiker
 
inderdaad trainingsschema flink aanpassen..voeding ook fructose of ander soort suiker.. hou het bij laag glymisch complex carbs geen verhoging van bloedsuiker

Bullshit. Maakt geen flikker uit, gaat gewoon om kcal in kcal out.

Tjonge, zelfs fruit wordt hier al afgeraden, moet niet gekker worden.
 
75 gr rijst oid is ca. 270 kcal
je hebt de waarde voor 100 gram ingevuld
 
  • Like
Waarderingen: RSMT
inderdaad trainingsschema flink aanpassen..voeding ook fructose of ander soort suiker.. hou het bij laag glymisch complex carbs geen verhoging van bloedsuiker
Pls go
 
Bullshit. Maakt geen flikker uit, gaat gewoon om kcal in kcal out.

Tjonge, zelfs fruit wordt hier al afgeraden, moet niet gekker worden.

Nee dat zeg ik niet.. Fruit kan zeker en elk fruit heeft ook ze verschillende functies maar ook dit weer met mate.. als je fruit neemt voor bijv. vitamines kan je beter verder kijken, fruit van nu bevat nog 25% aan waarde van vitamines in tegenstelling van vroeger.
Het gaat niet ALLEEN om kcal in en out maar ook de voedingswaren voor producten..Zijn meer producten met MEER voedingswaren die hij kan nemen ipv alleen fruit.

Hey JochemB,

Dankje voor je reactie, aan me 'trainingsschema' kan inderdaad nog veel veranderd worden. Ik focus op dit moment heel veel op cardio en uithoudings vermogen vanwege het kickboxen. Ik probeer verder ook geen spieren op te bouwen. Ik zal het dieet nog een keer doorlopen en checken voor de zekerheid en dan gaan we gewoon weer verder! :)

Je trainingsschema kan je zelf wel zo houden zie nu pas dat je het speciaal voor kickboksen hebt. Heb zelf ook in de A klasse gevochten zorg er ook voor dat je voldoende uitrust en luister naar je lichaam. Hoog in koolhydraten voor / tijdens / na het trainen is belangrijk zeker voor je herstel. Probeer ook wat gezonde vetten te nemen zie dit voornamelijk alleen bij het avond eten.

succes
 
  • Like
Waarderingen: RSMT
Als het echt alleen gaat om Kcal in en uit dan zou een bepaald aantal BigMacs per dag dus al volstaan.
Het maakt natuurlijk heel erg veel uit hoe je je suiker binnenkrijgt. Voornamelijk via fruit innemen en nooit via drank.
 
Als het echt alleen gaat om Kcal in en uit dan zou een bepaald aantal BigMacs per dag dus al volstaan.
Het maakt natuurlijk heel erg veel uit hoe je je suiker binnenkrijgt. Voornamelijk via fruit innemen en nooit via drank.
Want dan ga je dood?
 
Want dan ga je dood?

Nee. Je gaat trouwens ook niet dood als je de hele dag met je duim in je reet zit, dus doe je dat?
Je kent het verschil toch wel tussen een sinaasappel eten en sinaasappelsap drinken hopelijk?
 
Nee. Je gaat trouwens ook niet dood als je de hele dag met je duim in je reet zit, dus doe je dat?
Je kent het verschil toch wel tussen een sinaasappel eten en sinaasappelsap drinken hopelijk?
Ja, voor spiergroei is dit verschil pretty much niets
 
Lol de hoeveelheid broscience in dit topic is weer ongekend zeg.
 
Nee. Je gaat trouwens ook niet dood als je de hele dag met je duim in je reet zit, dus doe je dat?
Je kent het verschil toch wel tussen een sinaasappel eten en sinaasappelsap drinken hopelijk?
Nee, ken dit verschil niet. Leg eens uit.
 
Ga spiermassa aanmaken, meer spiermassa is meer spieren en meer spieren is meer calorieen verbranden.
 
Geen honing geen olie, kijken wat het doet.
 
Lol de hoeveelheid broscience in dit topic is weer ongekend zeg.

Broscience?
kom jij AUB is met een goed tegen argument.. ipv kritiek hebben op mensen
 
Broscience?
kom jij AUB is met een goed tegen argument.. ipv kritiek hebben op mensen
suiker uit iedere bron wordt uiteindelijk omgezet in glucose, net als complexe carbs, waarom zou suiker uit de ene bron dan slechter zijn dan de ander? Het wordt uiteindelijk omgezet in dezelfde brandstof met dezelfde functie in het lichaam (micro's nemen we hier niet in acht want we hadden het hier over suiker, uiteraard zijn de micro's en vezels van fruit een goede toevoeging tov tafelsuiker o.i.d.)
 
Back
Naar boven