Fitness Seller

Bulkschema

Bezoekers in dit topic

Boy Breed

Cool Novice
Lid geworden
23 okt 2016
Berichten
184
Waardering
117
Lengte
1m80
Massa
102kg
Vetpercentage
17%
Hi forumgangers,
Na 2 jaar dieeten ga ik vanaf december mijn eerste serieuze bulk er tegen aan gooien.
De bedoeling is om op 3000 Kcal te gaan beginnen en 12 weken lang mijn Kcal te gaan verhogen.
Traingschema: borst/triceps/kuiten, rug/biceps/buik, schouders/nek/kuiten, Benen/buik (periodisering), ik train door de weeks 5x en weekend pak ik rust.
Mijn huidige stats zijn; 180 cm , 90 kilo op 11%, VVM 82 kilo.
1 rep max basis lifts; bankdrukken 120, squat 165 , deadlift 200
Graag feedback op onderstaande voedingschema.

Is het verstandiger om wekelijks of om de week met 200 Kcal te verhogen? Kan je lichaam nl natty 5200 Kcal verwerken zonder te veel vet aan te komen?

Bulkschema.PNG
 
Voeding ziet er goed uit:thumbs:!

Het is erg moeilijk om voor een ander te bepalen wat "verstandig" is en werkt. Wekelijks tracken werkt voor mij het best om mijn behoeftes bij te houden. Je begint gewoon bij je 3000kcals en doet een meting aan het einde van de week. Aan de hand van deze meting bepaal je of je wel of niet wilt uppen. Ikzelf speel ook heel veel met cardio om mijn vetpercentage in bedwang te houden. Daarbij zet ik mijn eiwitten altijd hoog in en up ik enkel met carbs en fats. Dit hangt ook weer samen met de stijging/daling van mijn vetpercentage. Het is ff wat werk, maar als je uiteindelijk doorhebt wat voor jou werkt, dan gaat het allemaal zoveel makkelijker.

Succes!!
 
Koolhydraten omhoog > eiwitten omlaag
 
Goed schema, maar voeg nog wel wat extra (groene) groenten toe.

Ben je natty?
 
Goed schema, maar voeg nog wel wat extra (groene) groenten toe.

Ben je natty?
Thanks, ja ik zal nog afwisselend groene groentes toevoegen aan mijn PWO meal. Ja ik wil eerst n serieuze natty bulk doen. De planning is om in 2017 wel 1e kuur te knallen maar dat zal ik tegen die tijd posten ;)

Hoezo carbs lager ?
Omdat ik heel dik ben geweest +120 kilo en vrij snel vet aanzet dus wil even de kat uit de boom kijken hoe ik ga reageren op de 'bulk'. De overschot aan koolydraten kan ik voor mijn eigen gevoel iets beter onder controle houden met cardio maar dat is meer een onderbuik gevoel.
 
Voeding ziet er goed uit:thumbs:!

Het is erg moeilijk om voor een ander te bepalen wat "verstandig" is en werkt. Wekelijks tracken werkt voor mij het best om mijn behoeftes bij te houden. Je begint gewoon bij je 3000kcals en doet een meting aan het einde van de week. Aan de hand van deze meting bepaal je of je wel of niet wilt uppen. Ikzelf speel ook heel veel met cardio om mijn vetpercentage in bedwang te houden. Daarbij zet ik mijn eiwitten altijd hoog in en up ik enkel met carbs en fats. Dit hangt ook weer samen met de stijging/daling van mijn vetpercentage. Het is ff wat werk, maar als je uiteindelijk doorhebt wat voor jou werkt, dan gaat het allemaal zoveel makkelijker.

Succes!!
Yup dit was ook precies mijn insteek maar thanks 4 the feedback :)
 
Je weet dat je rijst en pasta gekookt gewogen is he?
 
In dat geval kunnen de protonz wel wat lager man ;)
 
in schema staat rijst en pasta gekookt gewicht.

als dat ongebreid gewicht zou zijn waren dat flinke porties
 
Thanks, ja ik zal nog afwisselend groene groentes toevoegen aan mijn PWO meal. Ja ik wil eerst n serieuze natty bulk doen. De planning is om in 2017 wel 1e kuur te knallen maar dat zal ik tegen die tijd posten ;)


Omdat ik heel dik ben geweest +120 kilo en vrij snel vet aanzet dus wil even de kat uit de boom kijken hoe ik ga reageren op de 'bulk'. De overschot aan koolydraten kan ik voor mijn eigen gevoel iets beter onder controle houden met cardio maar dat is meer een onderbuik gevoel.
Ik begrijp hier niet veel van.. van koolhydraten word je niet dik ofZo, en zoveel eiwitten heb je niet nodig, verder zijn die 150 gekookt gewogen pasta en rijst hapjes van niks , maak er maar 250 van en verlaag je eiwitten
 
Eiwitten zijn duurder (over het algemeen) koolhydraten zijn goedkoper.
Lekker koolhydraten rondom je training eten geeft ook meer energie.
 
Eiwitten zijn duurder (over het algemeen) koolhydraten zijn goedkoper.
Lekker koolhydraten rondom je training eten geeft ook meer energie.
Energie is geen factor bij een krachttraining van een uur oid. Althans niet als ik in een energiesurplus zit zonder extreem laag in kh te gaan. Kunt ermee schuiven wat je wil voor de rest, gaat je niet meer energie opleveren.
 
Vind eiwitten niks te hoog, kan makkelijk.
 
Back
Naar boven