XXL Nutrition

Seated cable row grip

Bezoekers in dit topic

nixxrunner

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
140
Waardering
29
Lengte
1m77
Massa
69kg
Vetpercentage
15%
beste bb'ers,
Wat is de beste grip voor de cable seated row?
Breed of smal?

Alvast bedankt!
 
Breed en smal.
 
beste bb'ers,
Wat is de beste grip voor de cable seated row?
Breed of smal?

Alvast bedankt!
Ligt eraan waar je op wil focussen. Allebei kunnen dus de beste zijn, net zoals bij de pulldown
 
beste bb'ers,
Wat is de beste grip voor de cable seated row?
Breed of smal?

Alvast bedankt!

Persoonlijk vind ik een dubbele of V-pulley het lekkerst.

Die zorgt er namelijk voor dat als je begint met gestrekte armen je greep heel smal is en aan het einde van de beweging een stuk breder wordt.
 
Ok! Bedankt voor de reacties!
 
De greep die de grootste bewegingsuitslag toe staat. Ik zou wat dat betreft eerder een bredere greep aanraden dan een smalle
 
Ligt eraan waar je op wil focussen. Allebei kunnen dus de beste zijn, net zoals bij de pulldown
Not, underhand pulldown heeft een veel grotere ROM .
Kun je aub stoppen met je bro science posts overal?
 
Not, underhand pulldown heeft een veel grotere ROM .
Kun je aub stoppen met je bro science posts overal?
De TS vroeg om breed of small, dus de afstand tussen beiden handen. Vervolgens gaf ik een voorbeeld dat dit ook geldt voor de pulldown.
Jij hebt het nu over een supinated grip vs pronated, maar daar werd niet naar gevraagd.
Als jij vindt dat ik hiermee broscience post, prima. Ik hoef ook niet alles van jou aan te nemen..
 
De TS vroeg om breed of small, dus de afstand tussen beiden handen. Vervolgens gaf ik een voorbeeld dat dit ook geldt voor de pulldown.
Jij hebt het nu over een supinated grip vs pronated, maar daar werd niet naar gevraagd.
Als jij vindt dat ik hiermee broscience post, prima. Ik hoef ook niet alles van jou aan te nemen..
Het gaat altijd over de grootste ROM een smalle grip als je iets van massa hebt verkleind je rom
Een onderhandse grip op een pulldown heeft een veel grotere rom dan een overhandse dus is de onderhandse optimaal
 
Het gaat altijd over de grootste ROM een smalle grip als je iets van massa hebt verkleind je rom
Een onderhandse grip op een pulldown heeft een veel grotere rom dan een overhandse dus is de onderhandse optimaal

Dus ik kan beter 8 setjes onderhands pulldown doen, ipv 4 setsjes onderhands, en 4 setjes bovenhands ?
 
Richting borst wijd en flared pronated

Richting buik smaller en tucked,ellebogen net langs het lichaam neutral grip.
 
Dus ik kan beter 8 setjes onderhands pulldown doen, ipv 4 setsjes onderhands, en 4 setjes bovenhands ?
Waarom zou je 8 sets doen? 3-4 sets pulldowns of pullups zijn genoeg
 
Ik vind gewoon barbeel T-bar row het beste. Ik krijg er flink vleugels van ( met ook een beetje traps erbij meegepakt)
 
Ik vind gewoon barbeel T-bar row het beste. Ik krijg er flink vleugels van ( met ook een beetje traps erbij meegepakt)
Ik doe af en toe de t bar row maar het limiteerd ook wel je rom , yates rows zijn bijna volledig hetzelfde enkel heb je geen last van de schijven die je rom beperken.
 
De greep die de grootste bewegingsuitslag toe staat. Ik zou wat dat betreft eerder een bredere greep aanraden dan een smalle
smallere grip is een grotere ROM, houd je armen maar eens in de houding van een heel brede pulldown, doe hierna hetzelfde voor een smalle grip en je zult zien dat er een grotere ROM is.


beste grip is overigens net iets buiten schouderbreedte
 
Smalle greep betekend dat de handen/handle je buik al raken voor je bovenarmen volledig naar achter getrokken worden vandaar dat een bredere greep beter is.

Best is waneer je daarbij een gebogen handle gebruik ipv een rechte zodat je nog verder Door kan trekken.

Ik weet trouwens niet waar je vandaan haal dat ik een heel brede greep aanraad? Ik heb het over een bredere greep dan smal, dus idd mer schouderbreedte dan bv V-handle
 
De greep die de grootste bewegingsuitslag toe staat. Ik zou wat dat betreft eerder een bredere greep aanraden dan een smalle
Of het ligt aan mijn mobiliteit, maar ik kan met een V greep een grotere range of motion maken dan zeg een straight bar of zo'n curved (semi straight) bar.

Hiermee dus groter rom:
32628vb_Main.jpg

Dan:
maxresdefault.jpg
 
wat hoxyz zegt
 
Back
Naar boven