Fitness Seller

30 day challenge

Bezoekers in dit topic

Smoothmold

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2003
Berichten
5.768
Waardering
6
Hallo allemaal,

Ik heb in het verleden getraind. Nu al meer dan een jaar niet getraind. Daarvoor niet serieus aantal jaartjes. Vroeger 7 jaar geleden was ik wel vaak in de sportschool. Aardige basis toen opgebouwd. 1.81m kilootje of 83 toen 10% vet gok ik zo'n beetje. Helaas geen foto's gemaakt in die tijd. Ik voelde me altijd te klein haha.

Nu 1.81m 77 kg met 20% vet denk ik.

Ben nu 33 jaar en ik wil in vorm komen. Zoals je ziet heb ik geen spieren meer haha. Maar goed, ik ga m'n best doen om mijzelf 30 dagen uit te dagen om weer op gang te komen. Als stok achter de deur wil een foto logboek bijhouden om mijzelf te blijven pushen. Wat ik wil is een strak esthetisch gespierd lichaam.

Ik zal elke week proberen nieuwe foto's te schieten. De eerste paar foto's zijn dus begin foto's. Geen training gehad nog. Ik ga morgen beginnen.

Ohja, voeding is anders dan vroeger. Ik ga niet speciaal meer eiwitten eten. Ik ga vooral gezond eten. Beetje alkalisch dieet. Vooral noten, rauwe groenten, vlees en vis gematigd etc. Geen shakes niks. Naast een goed lichaam wil ik 30 dagen soort van detox doen, beetje ontgiften, wil gezond van binnen en buiten. Dus misschien niet de beste manier om spieren op te bouwen maar dat neem ik voor lief.

foto1.jpg


foto2.jpg


foto3.jpg


FullSizeRender[2].jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk man! Veel succes komende 30 dagen. Houd je ons hier dagelijks op de hoogte?
 
Leuk man! Veel succes komende 30 dagen. Houd je ons hier dagelijks op de hoogte?
Thx. Sowieso probeer ik foto's elke week te maken om progressie te laten zien. Uiteraard ga ik na 30 dagen gewoon verder maar wil even een start maken.
Vandaag benen getraind. Spierpijn haha. Tevens heb ik mijn eten de afgelopen veranderd. Geen melk producten, geen vis, geen vlees nog gegeten. Dus ik eet misschien minder eitwitten dan ik normaal eet. Dat klinkt gek want normaliter verhoog je je eitwitten weer als je weer gaat trainen. Ik pak het dus anders aan. Het is voor mij een experiment om te kijken of ik gains kan maken met een veganistisch dieet zonder vlees, vis en melk.

De komende foto's moeten het gaan uitwijzen...
 
Waar ben je van plan je eiwitten uit te gaan halen? Naast zuivel, vlees en vis blijven eigenlijk alleen eieren over als volwaardige eiwitbron.
Toch een mooi streven om het op deze manier te doen!
 
Waar ben je van plan je eiwitten uit te gaan halen? Naast zuivel, vlees en vis blijven eigenlijk alleen eieren over als volwaardige eiwitbron.
Toch een mooi streven om het op deze manier te doen!

Thx Kevin.

Ik maak mij minder druk om eiwitten dan ik vroeger deed. Ik eet noten, bananen, en groenten. Vandaag hennep zaad gekocht wat rijk aan eiwitten is. Wellicht koop ik binnenkort ook nog hennep proteine als ik merk dan mijn lichaam meer eitwitten nodig heeft. Heb toevallig vandaag 6 kwarteleitjes op. Zijn hele kleine eitjes. Die schijnen gezonder te zijn dan gewone eieren. Dus gezond eten eten is belangrijker dan misschien de juiste hoeveelheid eiwitten.
 
heb er respect voor als je duidelijke progress gaat maken zonder vlees vis en zuivel , erg benieuwd !
 
Leuk man, leuk dat je het toelicht. Iedereen op zijn eigen manier toch :) Houd er wel rekening mee dat je meer groente, noten etc moet eten. Als je vegatarier wordt (of whatever) krijg je een veel vitamines/mineralen binnen en oa ook ijzer. Waardoor je veel minder energie kan krijgen omdat er minder zuurstof in je bloed zit. Houd hier wel rekening mee en als je dusdanige symptonen/bijwerkingen krijgt, speel hier wel op in door bijv. weer vlees te eten en dan rustig af te bouwen. Je ontneemt nu jouw lichaam ineens van veel bouwstoffen he ;)
 
Smoothmold? Blast from the past :D Welcome back!
 
Leuk man, leuk dat je het toelicht. Iedereen op zijn eigen manier toch :) Houd er wel rekening mee dat je meer groente, noten etc moet eten. Als je vegatarier wordt (of whatever) krijg je een veel vitamines/mineralen binnen en oa ook ijzer. Waardoor je veel minder energie kan krijgen omdat er minder zuurstof in je bloed zit. Houd hier wel rekening mee en als je dusdanige symptonen/bijwerkingen krijgt, speel hier wel op in door bijv. weer vlees te eten en dan rustig af te bouwen. Je ontneemt nu jouw lichaam ineens van veel bouwstoffen he ;)

Thx voor je input. Ik ga 1 "junkdag" in de week doen waarbij ik me niet aan mijn dieet houd. Dan zal ik waarschijnlijk voor een lekker stuk vlees gaan en hoop hiermee toch voldoende vitaminen en mineralen binnen te krijgen.
 
Thx voor je input. Ik ga 1 "junkdag" in de week doen waarbij ik me niet aan mijn dieet houd. Dan zal ik waarschijnlijk voor een lekker stuk vlees gaan en hoop hiermee toch voldoende vitaminen en mineralen binnen te krijgen.
De afweging dat je dit doet icm veel sport, maakt het natuurlijk lastig. Je kan een goedkope multi pakken. Bij B&F of kruitvat oid hebben ze dit wel. Heel goedkoop en toch voldoende ondersteuning. Als je die bijv. 2-3x per week pakt, weet je zeker dat je goed zit. Mocht je gaan merken dat je meer behoefte hebt, kun je altijd meer eten natuurlijk. Je merkt de symptomen vaak snel hoor. Even een citaat wat ik op internet vond:

Gevolgen van géén vlees eten voor de mens
Een persoon die geen vlees eet, heeft een aantal nadelen t.o.v. mensen die wel vlees eten. Vlees bevat namelijk ijzer, wat een vegetariër wel uit spinazie kan halen, maar het ijzer uit vlees is makkelijker op te nemen dan die uit spinazie. Daarnaast sluiten de eiwitten uit vlees veel beter aan op de behoeften van de mens dan plantaardige eiwitten. Daarom hoef je dan niet zo veel vlees te eten om aan die eiwitten te komen, en bespaar je jezelf van een grote kans op dikke darm kanker en hart- en vaatziekten. Er zit een vitamine in vlees die vitaal is voor je alle lichaamsdelen van rode bloedcellen tot je zenuwen. Dit is de vitamine B12. Een strenge vegetariër zal deze vitamine totaal mislopen en zal deze vitamine dan door middel van tabletten binnen moeten krijgen. Iemand die vlees eet heeft deze tabletten niet nodig. Als laatste mis je zink. Zink is een goede griepverkorter, maar heb je ook nodig voor alle mannelijke voortplantingsorganen. Een voordeel is dat te veel vlees slecht voor je is. Iemand die geen vlees eet heeft wat nadelen, maar iemand die veel vlees eet loopt grote risico’s om ernstige ziektes op te lopen. Een vegetariër loopt veel minder kans om dikke darmkanker te krijgen. Vegetarisme werkt daarnaast ook nog bloeddrukverlagend. Er zijn ook studies die beweren dat vegetariërs langer leven dan mensen die wél vlees eten, maar weer andere beweren van niet.

Niet om je bang te maken hoor, gewoon om een terugval te voorkomen! Nogmaals veel succes!
 
De afweging dat je dit doet icm veel sport, maakt het natuurlijk lastig. Je kan een goedkope multi pakken. Bij B&F of kruitvat oid hebben ze dit wel. Heel goedkoop en toch voldoende ondersteuning. Als je die bijv. 2-3x per week pakt, weet je zeker dat je goed zit. Mocht je gaan merken dat je meer behoefte hebt, kun je altijd meer eten natuurlijk. Je merkt de symptomen vaak snel hoor. Even een citaat wat ik op internet vond:

Gevolgen van géén vlees eten voor de mens
Een persoon die geen vlees eet, heeft een aantal nadelen t.o.v. mensen die wel vlees eten. Vlees bevat namelijk ijzer, wat een vegetariër wel uit spinazie kan halen, maar het ijzer uit vlees is makkelijker op te nemen dan die uit spinazie. Daarnaast sluiten de eiwitten uit vlees veel beter aan op de behoeften van de mens dan plantaardige eiwitten. Daarom hoef je dan niet zo veel vlees te eten om aan die eiwitten te komen, en bespaar je jezelf van een grote kans op dikke darm kanker en hart- en vaatziekten. Er zit een vitamine in vlees die vitaal is voor je alle lichaamsdelen van rode bloedcellen tot je zenuwen. Dit is de vitamine B12. Een strenge vegetariër zal deze vitamine totaal mislopen en zal deze vitamine dan door middel van tabletten binnen moeten krijgen. Iemand die vlees eet heeft deze tabletten niet nodig. Als laatste mis je zink. Zink is een goede griepverkorter, maar heb je ook nodig voor alle mannelijke voortplantingsorganen. Een voordeel is dat te veel vlees slecht voor je is. Iemand die geen vlees eet heeft wat nadelen, maar iemand die veel vlees eet loopt grote risico’s om ernstige ziektes op te lopen. Een vegetariër loopt veel minder kans om dikke darmkanker te krijgen. Vegetarisme werkt daarnaast ook nog bloeddrukverlagend. Er zijn ook studies die beweren dat vegetariërs langer leven dan mensen die wél vlees eten, maar weer andere beweren van niet.

Niet om je bang te maken hoor, gewoon om een terugval te voorkomen! Nogmaals veel succes!

Thx. Ik ben bewust dat vlees ook zijn voordelen heeft. Ik ben van plan om het niet helemaal te schrappen. 1 dag in de week een goed stuk vlees (rode biefstuk ofzo) zou voldoende moeten zijn denk ik.
 
Vandaag schouders en biceps gedaan. Phoe wat is het zwaar zeg. Gewichten niet noemenswaardig te noemen. Heb het idee dat ik al wat strakker begin te worden. Foto's het weekend moeten het gaan uitwijzen...
 
Keep up the good work! :D
 
weer getraind. Misschien niet handig aangezien dit al de vijfde dag op rij is haha. Borst vandaag. En aangezien ik gister schouders heb gedaan viel het niet mee. Daar bovenop ook nog 5 dagen achter elkaar, eerste week training sinds tijden en ook nog ander dieet. Phoe moet uitkijken voor blessures. Ik wil misschien te graag.

Ik zie wel dat het vet begint los te komen. In plaats van dat je er strakker begint uit te zien, lijkt je alleen maar dikker, het vet wat eerst harder was zag er nog een beetje massief uit. Nu worden het vetrollen. Kan niet wachten om droger te staan. Ook veel vet op de borst wat ik altijd heb wat mij irriteert. Hopelijk kan ik mijn borst eindelijk een keer goed strak krijgen. Maar geduld is een schone zaak.
 
Lekker bezig man! Wees vooral voorzichtig, want soms minder is meer ;) Verder lekker, kom maar op met dat lage vetpercentage :D
 
Lekker bezig man! Wees vooral voorzichtig, want soms minder is meer ;) Verder lekker, kom maar op met dat lage vetpercentage :D

Thx Sylve! Ik ga m'n best doen. Eten staat op. Erwtensoep met kipfilet. Toch maar wat vlees om aan te sterken :P
 
vandaag rustdag gehad. Morgen nieuwe foto's :)
 
vandaag rug getraind en biceps.

Zoals beloofd nieuwe foto's. Begint al wat vorm te krijgen. En ook wat droger geworden. :)

FullSizeRender[nieuw1.jpg


FullSizeRendernieuw2.jpg


FullSizeRendernieuw3.jpg


FullSizeRender[1].jpg


FullSizeRender.jpg
 
Back
Naar boven