XXL Nutrition

Aankomen bij cut

Bezoekers in dit topic

xIchthus

Novice
Lid geworden
21 nov 2016
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
75kg
Hallo alle bb'ers,

Om mee te beginnen zal ik me even voorstellen. Ik ben 19 jaar oud, weeg op het moment 73,1kg en ben 186 cm lang. Ik ben nu een week bezig om wat lichaamsvet te verliezen met een cut. Nu ben ik redelijk nieuw in dit. Aangezien ik in deze laatste week 1,5 kilo aangekomen in plaats van afgevallen. Dan doe ik natuurlijk iets verkeerd, maar ik weer alleen niet wat! Ik bereken mij cal inname en ga daar 500 cal onderzitten om te zorgen dat ik afval. Ik neem per kg 2 gram eiwit (2x73= 143) en niet meer dan 73gram vet. De rest vul in aan met koolhydraten. Dit lijkt mij goed.

Kan het misschien mijn slaapritme zijn door stage? Ik moet altijd om 23.00 beginnen met stage dan werk ik tot 07.00 en ga daarna naar de sportschool. Dan lig ik om 11.00 in bed en slaap ik tot 16:30.

Alvast bedankt, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
 
Wat drink je op een dag?
Hier gaan ongemerkt veel kcal in zitten
 
Hoeveel kcal nuttig je nu en weet je zeker dat dit klopt?
 
Op mijn ontbijt (wat voor mijn ouders avond eten is) na niet maar de rest wel. Omdat ik nog thuis eet wat de pot schaft is dit moeilijk te berekenen
 
Ik drink per dag alleen maar water, 2,5 liter en een kopje koffie voor ik weg ga van huis
 
Dan kan het daar dus niet in zitten. Hier gaat het wel vaak mis.
Ik weet t ook niet precies. Vind 1,5 kilo aankomen in een week nogal wat.
Of je rekent je kcal verkeerd of je onderhoud zit toch lager.
 
Op mijn ontbijt (wat voor mijn ouders avond eten is) na niet maar de rest wel. Omdat ik nog thuis eet wat de pot schaft is dit moeilijk te berekenen
Ja dus hoeveel kacl is dit?

Het is overigens neit zo lastig om te eten wat de pot schaft. Weeg 1 x af hoeveel aardappelen rijst, pasta etc je doel is en hoeveel dit op je bord is. Of een stukje vlees dan een keer gehaktbal of kip is komt wel goed. Ook als het gewicht daarvan een beetje verschilt.

Mensen eten doorgaans dezelfde 10-15 maaltijden en wisselen die door. Niemand eet altijd wat anders namelijk, iig niemand die ik ooit heb meegemaakt. Dus daar komt vanzelf een soort balans in als je goed op je koolhydraatbronnen let.

-----------------------

1,5 kg aankomen is overigens je vochtbalans die (om wat voor reden dan ook, is moeilijk te zeggen zonder info) verschuift. Das geen ramp.
 
Ik zal dat eens gaan proberen om in te schatten hoeveel het is. hopenlijk werkt het en anders nog minder eten
 
Dus je gaat nu het aantal kcal dat je per dag eet pas inschatten? Het is alemaal geen rocketscience maar je moet wel shit bijhouden en aanpassen als het niet gaat zoals je wilt.
 
Ik doe het al wel, kook zelf mn kip met rijst enzovoort om mee te nemen naar stage maar alleen met mijn ontbijn niet
 
Mja, na drie keer vragen op hoeveel kcal je zit zonder antwoord vind ik het wel best zo. Hoop dat iemand anders je kan helpen maar ik vind het vrij nutteloos zo.
 
kcal overschot = aankomen
kcal te kort = afvallen.

Wat eet je allemaal op een dag. Post dat eens met het aantal kcal en e/k/v
 
Back
Naar boven