XXL Nutrition

aankomen in cut krachttraining?

Bezoekers in dit topic

Je kan wel spiermassa aanzetten in de cut hoor, vooral als je 'beginner' bent. En die 2kg door zware krachttraining is gewoon vocht wat je spieren vasthouden.

helemaal juist. Ik ben 3 kilo aangekomen maar wel serieus wat vet kwijtgeraakt. Ik ben wel kleine 4 maand bezig en heb vroeger enkele jaren krachttraining gedaan.
Ik heb totaal geen voeidingsschema en zorg gewoon dat ik veel eiwit binnenkrijg
in de vorm van tonijn, kwark, proteinepoederen kip.

Volgens mij moet je gewoon je huidplooien opvolgen en komt erbij dan moet je minder kcal eten, gaat eraf en blijf je even sterk dan zit je goed.

hier een link van bodybuilding.com: fatloss for noobs die ik erg leerzaam vind

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=113693871
 
Je kan wel spiermassa aanzetten in de cut hoor, vooral als je 'beginner' bent. En die 2kg door zware krachttraining is gewoon vocht wat je spieren vasthouden.


Vocht gaat er dan toch later uit hoop ik?:D Want Als ik nog verder ga beginnen vocht ophopen gelijk een kameel , kan ik evenwel mijn weegschaal buiten smijten:D

thx voor reacties...

Maar de ene zegt wel dat spiermassa aanzetten onmogelijk is in de cut, de ander dan weer wel? ???
Mja, als dat laatste klopt, dan heeft een weegschaal idd weinig nut in de cut...
 
Vocht gaat er dan toch later uit hoop ik?:D Want Als ik nog verder ga beginnen vocht ophopen gelijk een kameel , kan ik evenwel mijn weegschaal buiten smijten:D

thx voor reacties...

Maar de ene zegt wel dat spiermassa aanzetten onmogelijk is in de cut, de ander dan weer wel? ???
Mja, als dat laatste klopt, dan heeft een weegschaal idd weinig nut in de cut...

Zolang je zware krachttraining blijft doen, blijf je vocht vasthouden. Als je een week geen krachttraining meer doet zul je het weer verliezen :).

Weegschaal heeft ook weinig zin. Stel je gewicht blijft gelijk, dan kan je misschien de onjuiste conclusie trekken dat je niet afvalt, terwijl je juist vet aan het verliezen bent en spiermassa aan het opbouwen.

En vet verliezen en spiermassa opbouwen kan wel, ik spreek uit ervaring :).
 
ja lieve schat, maar ik had het ook over hem individueel, ik weet dat het pp verschilt. maar als zn bmr 1800 is en hij eet 1700 dan is dat ganz weinig :)

True!
 
IMO

1). Je kan aankomen tijdens de cut. Maar dat is heel tijdelijk. Meestal omdat je pas begint met trainen of omdat je een tijdje niet getraind hebt en spieren gaat opbouwen die je al hebt gehad, maar bent verloren. Maar het kan ook omdat je misschien een andere voedsel verhouding in je dieet aanbrengt dat je lichaam hiervan profiteerd.

Dat is tijdelijk....als je onder je maintenance (blijft) eten dan zal je uiteindelijk massa gaan verliezen.

2). Het is mogelijk, maar wel redelijk moeilijk, om (min of meer) op gewicht te blijven en vet te verbranden. Dat vereist vooral dat je je lichaam, je voeding en alles daaromheen heel goed en strak in de gaten gaat houden.....constant meten, deduceren en aanpassen.

3). Het is ook mogelijk om in de bulk initieel massa te verliezen. Je gaat misschien frequenter eten....je metabolisme versnelt...je gaat voedingssamenstelling veranderen...je gaat misschien harder trainen. Maar uiteindelijk zal je in een bulk als je boven maintenance eet toch gaan aankomen.


@Tinus,

Je kan er steeds bij en af doen in je schema...je kan ook, en dat is imo beter, je verbranding verhogen of verlagen: meer activiteit.
 
@Tinus,

Je kan er steeds bij en af doen in je schema...je kan ook, en dat is imo beter, je verbranding verhogen of verlagen: meer activiteit.

in principe maakt het niets uit en eerlijk gezegd doe ik inderdaad meer cardio ipv minder te eten omdat ik graag af en toe cheat

maar als je een beginner bent is het volgens mij niet zo belangrijk om een superstrak schema te volgen. het gevaar van een superstrak als je pas begint, is het motivatieverlies.

Ik ben langzaamaan overgeschakeld naar betere voeding en dit voelt beter aan.
 
in principe maakt het niets uit en eerlijk gezegd doe ik inderdaad meer cardio ipv minder te eten omdat ik graag af en toe cheat

maar als je een beginner bent is het volgens mij niet zo belangrijk om een superstrak schema te volgen. het gevaar van een superstrak als je pas begint, is het motivatieverlies.

Ik ben langzaamaan overgeschakeld naar betere voeding en dit voelt beter aan.

Het begint altijd met de eerste stap :) Ben ik met je eens.
 
Juist in het begin moet je knallen, optimaal gebruik maken van je beginner-gains. Daarna zal het niet veel sneller meer gaan. En aankomen in een cut??? Het hele doel van een cut is afvallen, vet verliezen. Dan ga je geen massa winnen.
 
Juist in het begin moet je knallen, optimaal gebruik maken van je beginner-gains. Daarna zal het niet veel sneller meer gaan. En aankomen in een cut??? Het hele doel van een cut is afvallen, vet verliezen. Dan ga je geen massa winnen.

euh als je vet verliest en massa wint dan is daar niks mis mee, integendeel ...
 
euh als je vet verliest en massa wint dan is daar niks mis mee, integendeel ...

Ik zeg niet dat er wat mis mee is, ik zeg alleen dat het bijna niet mogelijk is.
 
als je cut kan je wel aankomen hoor.. ik wel in ieder geval
 
Ik tijdens de cut, in één week (zelfde tijdstip, zelfde dag) - 0,3 kg aangekomen. Misschien houd ik vocht vast, geen idee. Maar vond het ook al erg opmerkelijk.
 
Ik tijdens de cut, in één week (zelfde tijdstip, zelfde dag) - 0,3 kg aangekomen. Misschien houd ik vocht vast, geen idee. Maar vond het ook al erg opmerkelijk.
Een topic van 2009 een schop geven...
Piepen om 300g.

*zucht*
 
Een topic van 2009 een schop geven...
Piepen om 300g.

*zucht*

Wauw, sorry... Ik kwam er toevallig terecht. Ik piep niet om 300 gram, maar ik vind het opmerkelijk. Aangezien ik het idee heb wel degelijk vet te verliezen.
 
Back
Naar boven