AndroidHealthClinic

[Beginner] hoe te trainen?

Bezoekers in dit topic

jeroen788

Novice
Lid geworden
2 mei 2014
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Dag allemaal,

Ik heb voor mijzelf besloten om "iets te doen aan mijn conditie". Achtergrond is als volgt: ben 22 jaar, geen overgewicht ofzo, maar nooit regelmatig gesport in mijn leven (behalve LO op middelbaar - en ik moet zeggen ook al was het slechts 3 uur per week voelde ik mij toen lekkerder in mijn vel). Ik begin laatst last te krijgen van mijn gebrekkige conditie in mijn leven.

Omslagpunt die bepaalde dat ik het ging veranderen was toen ik een tijdje terug moest ~10 minuten rennen om de laatste trein te halen, en je raad het al - het was me niet gelukt. twee vrienden waarmee ik was haalden het wel. Extra vervelend detail is dat zij ook niet sporten, maar blijkbaar toch een (genetisch?) betere conditie hebben.

Ik heb voor mijzelf de makkelijkste loopschema op runnersweb.nl uitgezocht en ben hem nu 3 weken aan het volgen. Wat ik mij momenteel afvraag is - is dat wel wat ik nodig heb.
Waar ik mee zit is dat het hardlopen zoals op runnersweb beschreven heel 'sofisticated' aanvoelt. Ik bedoel - mijn doel is niet om zo snel mogelijk een coopertest afleggen na een uitvoerige warming-up, juiste kleren, juiste schoenen, juiste weer etc., maar meer om zonder warming up, in gewone kleren, en ook nog eens met een tas van 5-7kg op mijn rug een afstand van 10 minuten te kunnen lopen. En om daar de volgende dag geen kramp in mijn benen aan over te houden. Het lijkt nogal in contrast met alles wat ik lees over het belang van al die ideale omstandigheden voor het hardlopen. Het is in ieder geval mogelijk, aangezien mijn vrienden het kunnen.

Ik vraag me enkel af - hoe kan ik daar het best op trainen? Hardlopen met een rugzak op is in ieder geval slecht voor je rug en afgeraden heb ik al op google gevonden...?

Als jullie raad voor mij hebben zal ik erg dankbaar zijn :) ik ben in ieder geval echt gemotiveerd om iets te veranderen aan mijn lichaam.

Alvast dank,
Jeroen
 
Je zit hier op een bodybuildforum, niet op een hardloopforum??

Anyways ga gewoon hardlopen voor x aantal minuten met constant (redelijk hoog) tempo, krijg je vanzelf een goede conditie
 
Back
Naar boven