XXL Nutrition

Cutten

Bezoekers in dit topic

Nelis1990

Novice
Lid geworden
17 apr 2014
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
89kg
Hallo,

Na een hele lange tijd niet kunnen trainen ivm blessures en operaties ga ik de draad weer oppakken.
Ik ben behoorlijk aangekomen in vet tijdens het niks kunnen doen en ik schat mijn vetpercentage op zo'n 27%, gewicht is 87.0 kg en lengte 187 en ben 26 jaar.
Mijn vetpercentage ga ik binnenkort laten meten maar de gok is genomen op mijn eerdere metingen aantal jaar geleden en vergeleken met het gewicht.

Ik heb mijn eetschema bijgevoegd.
De verhoudingen volgens de Fitnesspall-app zijn KH: 38% - EW: 38% - VT: 24%.

Kunnen jullie mij tips geven voor wat ik misschien wel/niet moet eten of hoger in een bepaalde macro moet gaan zitten? Wil graag zsm vetverliezen op de juiste manier en elke dag die ik niet "goed" eet, vind ik erg zonde.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Eetschema.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 64
Maaltijd 7 : Enkel "rode pasta saus" ?
Heb je je onderhoud al berekend ? zo ja, hoeveel is dat ? ga daar 300 - 500 kcal onder zitten.

Voor mijn gevoel zijn het redelijk veel eiwitten , zeker met 2 shakes, losse eieren en bij verschillende maaltijden kip
 
Kan je even je macro's tonen ? hoeveel koolhydraten,eiwitten en vet in totaal ? En wat is je onderhoud ?
 
Oh, maaltijd 7 moet weg, dat hoort nog bij maaltijd 6 :D

Bijgevoegd de macro's

image.png
 
Dit is amper 2000 kcal aan de macro's te zien ?
Is dat niet wat heel weinig voor iemand voor jou grootte ?
Heb je al eens je onderhoud berekent via verschillende sites ?
 
Klopt, als ik via fitnesjunk.nl uitga van 27% kom ik op 2515 kcal aan behoefte uit. Dus ik eet rond de 2000 kcal. Hebben jullie wat sites waar ik kan vergelijken?
 
Op die site kom ik uit op een behoefte van 2442 kcal per dag.
Misschien doe ik iets verkeerd maar hier zijn mijn gegevens:

Leeftijd: 26
Gewcht: 87 kg
Lengte: 187 cm
Baan: kantoor baan, dus niet actief
Sporten: min 3x per week 75 min, soms 4x per week
Intensiteit: ben wel redelijk kapot na een work-out

Zie bijlage. Kan iemand aangeven of ik iets verkeerd in vul? Als ik zo kijk zit ik wel goed met mijn eetschema, toch?

Knipsel.PNG
 
Als je inderdaad een onderhoud hebt van zoveel kcal kan je inderdaad beginnen met 2000 kcal en zien hoeveel je gewicht daalt na een week/anderhalve week.
Verder zou ik dan ( mijn persoonlijke mening) om nog meer te zakken als je gewicht hetzelfde blijft eerder voor extra cardio dan kcal verlagen.
Maar begin eerst nauwkeurig alles bij te houden wat je eet en zie hoeveel je gewicht daalt , beste is iedere dag uzelf wegen en dat vergelijken over 7 dagen :)
 
Elke dag wegen? Ik hoor verschillende verhalen hierover..
In het begin van de cut kan je zelfs zwaarder worden omdat je wat spier opbouwt, niet veel maar wel wat aangezien je weer begint met krachttraining. Ook kan het elke dag schommelen.
Is het niet beter om 1x in de week te wegen? Weet het niet hoor, vandaar vraag ik mn advies :D
 
Elke dag wegen? Ik hoor verschillende verhalen hierover..
In het begin van de cut kan je zelfs zwaarder worden omdat je wat spier opbouwt, niet veel maar wel wat aangezien je weer begint met krachttraining. Ook kan het elke dag schommelen.
Is het niet beter om 1x in de week te wegen? Weet het niet hoor, vandaar vraag ik mn advies :D

Ik weeg me tijdens de cut om de week. Dagelijks kan je gewicht veel schommelen en daar kan je toch niks uit opmaken.
 
Ikzelf weeg me elke dag en na 7 dagen neem ik daar het gemiddelde van , zo zie ik week na week als ik zak of niet.
1 keer per week wegen en net de dag ervoor een zoutige maaltijd gegeten hebben kan veel doen met je gewicht
 
Back
Naar boven