Fitness Seller

dit ben ik

Bezoekers in dit topic

Miss Mcleod

Novice
Lid geworden
13 jan 2017
Berichten
12
Waardering
4
Lengte
1m68
Massa
57kg
Vetpercentage
45%
Hallo, ik ben een vrouw van 44 en altijd wel bezig geweest met sport maar door medische omstandigheden aan alle kanten beperkt geweest. Resultaat was behoorlijke gewichtstoename en de weg terug leek langer en langer. Vorig jaar op aanraden van artsen besloten een gastric sleeve ingreep te ondergaan om weer terug te kunnen komen naar een gezond en fit leven ( als het op een andere manier mogelijk was had ik dat natuurlijk gedaan maar echt alles geprobeerd ( tot aan de foute pillen aan toe ) met sporten en dieten, alle combi's je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het gedaan, helaas met 0 resultaat ).
Nu mag ik voorlopig alleen nog cardio doen maar over een paar weekjes als ik ook weer mag gaan belasten dan komt er zeker weer kracht bij. Hoe ver ik ga komen dat zal de tijd uitwijzen, gemotiveerd was ik al maar nu met de dag meer! Ik heb me hier aangemeld omdat ik alle info kan gebruiken die maar voor handen is.
 
Veel success met je doelen.

Rare dieeten werken meestal niet neen.

Minder eten dan je verbruikt werkt bij 999 op de 1000 wel,tenzij 1 of andere medische aandoening. Maar de gastric sleeve is al beslist of ondertussen al uitgevoerd.
 
bij mij zat er ook nog een medisch addertje onder het gras. gastric sleeve is inmiddels een feit en nu dus aan de slag om er het beste uit te halen ( in het verleden ben ik altijd wel gewoon afgevallen ( op een gezonde verantwoorde manier ) als dat dan niet meer lukt werkt het buiten demotiverend ook nog eens extra frustrerend.
 
bij mij zat er ook nog een medisch addertje onder het gras. gastric sleeve is inmiddels een feit en nu dus aan de slag om er het beste uit te halen ( in het verleden ben ik altijd wel gewoon afgevallen ( op een gezonde verantwoorde manier ) als dat dan niet meer lukt werkt het buiten demotiverend ook nog eens extra frustrerend.

Is het je bedoeling om krachttraining te gaan doen en of cardio?
 
ik mag nu alleen nog cardio omdat de wond van binnen nog niet helemaal hersteld is ( dat is anders dan bij een gbp, want de mensen die samen met mij een gbp hebben gehad mogen al wel rustig met kracht beginnen ) mijn bedoeling is wel om kracht te doen aangezien ik er zoveel mogelijk aan wil doen om de zwaartekracht zo min mogelijk de kans te geven ;-)
 
ik mag nu alleen nog cardio omdat de wond van binnen nog niet helemaal hersteld is ( dat is anders dan bij een gbp, want de mensen die samen met mij een gbp hebben gehad mogen al wel rustig met kracht beginnen ) mijn bedoeling is wel om kracht te doen aangezien ik er zoveel mogelijk aan wil doen om de zwaartekracht zo min mogelijk de kans te geven ;-)

Dan heb je nog effe tijd om een goed schemaatje voor KT te zoeken.
 
precies! daar gaat mijn aandacht nu dan ook ten volle naar uit. Hoop hier ook antwoorden te vinden op vragen waar ik ongetwijfeld tegen aan ga lopen. ben nu bijna 13 kilo kwijt dus de eerste stappen zijn gezet! ( nog 35 te gaan zo ongeveer )
 
precies! daar gaat mijn aandacht nu dan ook ten volle naar uit. Hoop hier ook antwoorden te vinden op vragen waar ik ongetwijfeld tegen aan ga lopen. ben nu bijna 13 kilo kwijt dus de eerste stappen zijn gezet! ( nog 35 te gaan zo ongeveer )

Hier is veel voedings en trainingsinfo te vinden. Zal wel lukken.
 
Een belangrijke tip : Kijk niet teveel / obsessief naar de weegschaal, de spiegel geeft je een beter beeld.
Zorg voor zowel een goed voedings- en Trainingsschema.
Denk hierbij vooral aan je Gastric Sleeve, deze zal niet alles kunnen verdragen, zorg voor nauw contact met je dietiste.
 
johnyjordaan heb ik ook alle vertrouwen in ;-)
SvP0501 ik weet dat de weegschaal maar een ding is ( al blijft het leuk om in deze periode de nummers te zien zakken natuurlijk ), maar de cm zegt meer en kleding ook.
Door de sleeve is je inhoud natuurlijk beperkt maar tot nu toe reageer ik gelukkig wel goed op dat wat ik eet en drink, dat geeft hoop voor de toekomst.
De dietiste van de obesitas kliniek is niet echt supporter van mensen die serieus aan de slag willen met krachttraining ( ze lacht je nog net niet uit wanneer je vraagt of je in de toekomst eiwitshakes mag, je krijgt wel op een heel denigrerend toontje het antwoord dat we dat nog wel zullen bespreken als het al ooit zover komt maar dat ze nu al wel kan melden dat eiwitshakes overbodig zijn ). Mijn info gaat dus zeker niet bij de kliniek vandaan komen. De kennis die zij daar hebben ( waar ik zit tenminste ) heeft iedereen die een beetje een loi cursus van het een of ander volgt. Ook de bewegingsdeskundige is heel goed in het ontmoedigen van je motivatie om serieus in de sportschool aan de slag te gaan ( ga eerst maar een half jaartje elke dag een half uurtje wandelen ), ik heb altijd gesport en kom niet net uit een ei, dus ik weet wel iets alleen zal ik nu tegen dingen aan gaan lopen waarbij ervaringsdeskundigen mij waarschijnlijk beter kunnen helpen.
 
Begrijp nog altijd niet waarom mensen pas na hun operatie beginnen dieeten met begeleiding beetje nutteloos dat je wss hetzelfde resultaat had kunnen hebben zonder operatie,maar mensen zijn lui natuurlijk.
 
wil het je wel uitleggen hoor Drunkenmaster, voor mijn operatie was ik altijd aan het dieten en bewoog zoveel als ik kon. Door medische omstandigheden was dit allemaal erg beperkt en dan wordt het allemaal behoorlijk lastig. Dus hetzelfde resultaat zou ik zeker niet halen want ik heb het echt wel geprobeerd. Niemand kiest voor deze operatie omdat het zo lekker makkelijk is want dat is het precies niet. Deze keuze zorgt er namelijk voor dat ik de rest van mijn leven anders moet inrichten dan ik voor ogen had. Het zorgt ervoor dat ik ontzettend veel pijn heb gehad en weer opnieuw moet leren omgaan met mijn lijf want waar ik voorheen gek was op groente kan ik het nu nog even niet verdragen. Het is allesbehalve de makkelijke weg. Het heeft er dus niks mee te maken dat ik lui ben ( even ter info: ik ben al 16 jaar een alleenstaande moeder van (nu) 2 pubers die zonder problemen de puberteit door komen en hartstikke sportief zijn dus geen last van overgewicht, ik heb een eigen praktijk waar ik fulltime en soms zelfs een beetje meer in werk, ik heb 3 verstandelijk gehandicapte broers waar ik ook in mn eentje de zorg voor draag en dan heb ik ook nog 2 paarden die de nodige inspanning vragen... zullen we het woordje lui dan maar weg laten nu ? ). Ik heb voor deze ingreep gekozen omdat ik juist nog niet extreem in overgewicht zit ( net genoeg om een groen licht te krijgen van de kliniek want die krijg je niet met een bmi van 30, je moet minimaal de 40 aantikken bij geen klachten en heb je wel klachten dan kan het al vanaf 35, ik zit niet te wachten op de ongemakken die overgewicht met zich meebrengt namelijk het is allemaal al rot genoeg )

En daarbij vind ik jouw opmerking nogal bot en kort door de bocht. Je neemt aan dat mensen voor een operatie niet op dieet zijn geweest en geen begeleiding hebben gehad. 1 van de voorwaardes om toestemming te krijgen voor een operatie is dat je aantoonbaar bij een dietist hebt gelopen ( en dan niet het nieuwe boek van fajah maar een erkende dietist ) en dat je zelf het nodige gedaan hebt om af te vallen. Niemand kiest voor de lol of voor het makkelijke deze ingreep. Ik hoop dat je je mening hierin wat kan bijstellen want het plaatje is toch even anders ingekleurd als dat jij doet voorkomen.
 
wil het je wel uitleggen hoor Drunkenmaster, voor mijn operatie was ik altijd aan het dieten en bewoog zoveel als ik kon. Door medische omstandigheden was dit allemaal erg beperkt en dan wordt het allemaal behoorlijk lastig. Dus hetzelfde resultaat zou ik zeker niet halen want ik heb het echt wel geprobeerd. Niemand kiest voor deze operatie omdat het zo lekker makkelijk is want dat is het precies niet. Deze keuze zorgt er namelijk voor dat ik de rest van mijn leven anders moet inrichten dan ik voor ogen had. Het zorgt ervoor dat ik ontzettend veel pijn heb gehad en weer opnieuw moet leren omgaan met mijn lijf want waar ik voorheen gek was op groente kan ik het nu nog even niet verdragen. Het is allesbehalve de makkelijke weg. Het heeft er dus niks mee te maken dat ik lui ben ( even ter info: ik ben al 16 jaar een alleenstaande moeder van (nu) 2 pubers die zonder problemen de puberteit door komen en hartstikke sportief zijn dus geen last van overgewicht, ik heb een eigen praktijk waar ik fulltime en soms zelfs een beetje meer in werk, ik heb 3 verstandelijk gehandicapte broers waar ik ook in mn eentje de zorg voor draag en dan heb ik ook nog 2 paarden die de nodige inspanning vragen... zullen we het woordje lui dan maar weg laten nu ? ). Ik heb voor deze ingreep gekozen omdat ik juist nog niet extreem in overgewicht zit ( net genoeg om een groen licht te krijgen van de kliniek want die krijg je niet met een bmi van 30, je moet minimaal de 40 aantikken bij geen klachten en heb je wel klachten dan kan het al vanaf 35, ik zit niet te wachten op de ongemakken die overgewicht met zich meebrengt namelijk het is allemaal al rot genoeg )

En daarbij vind ik jouw opmerking nogal bot en kort door de bocht. Je neemt aan dat mensen voor een operatie niet op dieet zijn geweest en geen begeleiding hebben gehad. 1 van de voorwaardes om toestemming te krijgen voor een operatie is dat je aantoonbaar bij een dietist hebt gelopen ( en dan niet het nieuwe boek van fajah maar een erkende dietist ) en dat je zelf het nodige gedaan hebt om af te vallen. Niemand kiest voor de lol of voor het makkelijke deze ingreep. Ik hoop dat je je mening hierin wat kan bijstellen want het plaatje is toch even anders ingekleurd als dat jij doet voorkomen.
Iedereen heeft zijn job en sociaal leven als je niet afviel at je gewoon teveel omdat je 2 paarden hebt kon je niet afvallen wat een excuses voor paarden heb je ook zelf gekozen.
Maar je lichaam verkloten door een operatie (die zeker en vast niet permanent tegenhoud dat je aankomt de meeste rebounden gewoon na 12 maanden)
Je zeurt dat je de complicaties die overgewicht meebrengt niet wil terwijl de operatie zelf minstens evenveel complicaties meebrengt.
Om af te vallen heb je geen tijd nodig minder eten dan je verbruikt en je valt gewoon af.
Een redelijke dieetist vinden is al moeilijk maar je kunt ook gewoon lullen tegen een dieetist zolang je betaald maakt het de meeste niet uit of je afvalt of niet.
Je word ook niet bijna obese op een paar weken.

Kom zelf van obese /extreem overgewicht en ook altijd gezegd toen ik eet niet veel tot je alles optelt en beseft dat je misschien niet veel eet maar wel dingen met veel calorieen.
Het is zielig dat er meer en meer mensen ook jongeren naar operaties grijpen omdat dat idd de "makkelijkste" weg is.
 
Discussiëren over een ingreep wanneer die al heeft plaatsgevonden heeft denk ik toch ook weinig nut meer?

Succes Miss Mcleod, laat je niet ontmoedigen! Als je wond genezen gewoon lekker gaan trainen. Vraag desnoods andere begeleiding in de obesitaskliniek, want dit zal een lang traject zijn en als die persoon nu al niet motiveert, lijkt me dat geen goed idee.(Of overtuig haar waarom je wilt gaan krachttrainen, misschien dat ze dan positiever gaat zijn.)
 
Dank je wel uniqua, het blijft jammer dat mensen zo kortzichtig zijn. maar gelukkig is dat een handje vol Ik weet dat dit zeker niet de makkelijkste weg is en ga ook op zoek naar externe begeleiding die in ieder geval beter snapt dat iemand niet alleen maar wilt afvallen maar zeker ook wat aan fysiek wilt doen. Wie weet trekt de kliniek dan wat bij voor de volgende die komt.
 
Iedereen heeft zijn job en sociaal leven als je niet afviel at je gewoon teveel omdat je 2 paarden hebt kon je niet afvallen wat een excuses voor paarden heb je ook zelf gekozen.
Maar je lichaam verkloten door een operatie (die zeker en vast niet permanent tegenhoud dat je aankomt de meeste rebounden gewoon na 12 maanden)
Je zeurt dat je de complicaties die overgewicht meebrengt niet wil terwijl de operatie zelf minstens evenveel complicaties meebrengt.
Om af te vallen heb je geen tijd nodig minder eten dan je verbruikt en je valt gewoon af.
Een redelijke dieetist vinden is al moeilijk maar je kunt ook gewoon lullen tegen een dieetist zolang je betaald maakt het de meeste niet uit of je afvalt of niet.
Je word ook niet bijna obese op een paar weken.

Kom zelf van obese /extreem overgewicht en ook altijd gezegd toen ik eet niet veel tot je alles optelt en beseft dat je misschien niet veel eet maar wel dingen met veel calorieen.
Het is zielig dat er meer en meer mensen ook jongeren naar operaties grijpen omdat dat idd de "makkelijkste" weg is.
Duidelijk dat je echt geen flauw idee hebt waar je over praat. Jammer want je kan nog veel leren. Al was het maar dat het niet handig is om iemand af te branden die de moeite neemt om zich voor te stellen en haar eerlijke verhaal te doen. Jij hebt het allemaal zonder hulp gedaan, hartstikke goed man! Iets om trots op te zijn. Dat een ander om wat voor reden dan ook voor een andere weg kiest maakt de persoon niet minder of zwakker maar net zo sterk, uiteindelijk kiezen we er allebei voor om de gezondheid als prioriteit te hebben. Oh en nog 1 dingetje... niet er vanuit gaan dat te veel eten altijd de reden van obesiteit is want er zijn echt nog meer manieren om aan te komen. Succes verder
 
  • Like
Waarderingen: Wiro
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Wat is de reden van obesiteit als het niet alleen eten is?
 
Geef je daar graag antwoord op. Er zijn meerdere redenen dat mensen te dik worden. Het meest voorkomende is natuurlijk teveel eten -> te weinig bewegen. Maar dan zijn er ook nog aandoeningen aan de hypothalamus/hypofyse. Dat is zeldzaam maar komt wel degelijk voor. Dan is er nog een te traag werkende schildklier die niet wilt reageren op medicatie die wordt toegediend of waarvan de bijwerkingen van de medicatie voor nog meer problemen zorgen dan die de persoon in kwestie al had. Er is zoiets als hyperinsulinisme, familiaire vetziekten ( en dat is niet het aangeleerde eetgedrag van je moeder die altijd maar de vetpan aan zette ipv een gezonde hap ), je kan een slechte pompfunctie van het hart hebben waardoor je teveel vocht vasthoudt, suikerziekte en syndroom x, en natuurlijk medicatie die de boel ernstig kan ontregelen. Veel van deze oorzaken zijn zeldzaam en daarom ook niet voor de hand liggend. Zelf behoor ik ook tot 1 van deze categorieën en dat maakt het in praktijk niet altijd even makkelijk kan ik je vertellen. Al blijft het een feit dat teveel eten en te weinig of gewoon niet bewegen natuurlijk wel de grootste categorie is. Maar net als niet elke body builder met een sterke fysiek een anabolenspuiter is, is ook niet elke obese persoon een vreetzak. Lijkt zo simpel als je het zo leest
 
Ok bedankt. Ik begrijp iets niet. Je geeft aan dat er ook een medische oorzaak is waardoor je overgewicht is ontstaan. Waarom dan de operatie en niet je medisch probleem aanpakken? Of zit hier een verband die ik niet zie?
 
Back
Naar boven