XXL Nutrition

Hoe doe ik het nu eigenlijk?

Bezoekers in dit topic

JonathanS

Novice
Lid geworden
18 dec 2016
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
63kg
Hallo allemaal!

Ik ben in de 2de maand van 2016 begonnen met fitness. en ben nu een kleine 11 maanden bezig. Nu wil ik wat vragen stellen en ook je mening vragen over hoe mijn progressie is. Ik ben begonnen toen ik 17 was en ben nu een maand 18.

De before en after video's zijn allebei gemaakt wanneer ik niet getraind heb, dus in rust. Mijn rechter borst kan er wat anders uitzien aan de zijkant dit komt door een litteken wat niet mee groeit.

Before
no2nurpfqynrj.jpg


After
1.
tk2cg7hhkxxgb.jpg

2.
0s3qlititxbnn.jpg

3.
1h15kpwa4kbjj.jpg


Nu jullie de foto's hebben gezien vraag ik wat jullie er van vinden.

Nu heb ik ook 3 vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben.

Vraag 1: Ik heb eigenlijk altijd een soort van spierpijn de dag na het trainen en de dag erna. Is dit goed of slecht? En wat betekent het nou eigenlijk of wat zegt het over mijn lichaam.

Vraag 2: Hoe kan ik mijn progressie versnellen? Ik wil wel op mijn voeding letten maar niet te (zoals een schema) hebben jullie wat tips hoe ik toch wat beter kan kiezen. Het liefst geen dure supplementen want ik ben een student.

Vraag 3: Hebben jullie nog een sport schema voor mij? Ik sport 3x in de week. Alvast erg bedankt!

Alvast bedankt voor jullie reacties!


Met vriendelijke groet, Jonathan
 
Beste Jonathan,

Wat vind je zelf van je progressie, heb je een idee qua gewicht en prestaties?
Ik denk dat je sowieso winst kan behalen op gebied van voeding, dit lijk je zelf ook aan te geven.

Vraag 1: Ik heb eigenlijk altijd een soort van spierpijn de dag na het trainen en de dag erna. Is dit goed of slecht? En wat betekent het nou eigenlijk of wat zegt het over mijn lichaam.
Niks om je zorgen over te maken.
Vraag 2: Hoe kan ik mijn progressie versnellen? Ik wil wel op mijn voeding letten maar niet te (zoals een schema) hebben jullie wat tips hoe ik toch wat beter kan kiezen. Het liefst geen dure supplementen want ik ben een student.
Als progressie versnellen gelijk staat aan meer wegen en/ of sterker worden zal je globaal jouw onderhoud moeten berekenen. Aan de hand hiervan gooi je er x aantal kcal bovenop en hou je een vinger aan de pols. Stel; jouw onderhoud is globaal 3000 kcal per dag. Dit heb je nodig om niet af te vallen, of aan te komen. Dan ga je om te beginnen richting 3500 kcal, en check je of je aankomt. Als je niet of onvoldoende aankomt eet je meer, totdat je de toename prettig vindt. Kunt in het begin wel een toename van vocht krijgen, maar dit wordt vanzelf duidelijk. Als je 3 kg in een week aankomt is dit echt niet alleen vet/ spier.

Vraag 3: Hebben jullie nog een sport schema voor mij? Ik sport 3x in de week. Alvast erg bedankt!
Ik zou je een fullbody willen aanraden, drie keer per week. Veel compounds, naar gelang aanvullen met accessoire oefeningen. Je kunt voldoende vinden op dit forum, 5x5/ Rippetoe/ Ice Cream o.i.d.

Basis oefeningen:
Squat
Bench
Deadlift
Row
Pull-up/ Chin-up
Overhead Press
Dips
(Glute ham raise)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je eens flink moet eten.
 
Beste Jonathan,

Wat vind je zelf van je progressie, heb je een idee qua gewicht en prestaties?
Ik denk dat je sowieso winst kan behalen op gebied van voeding, dit lijk je zelf ook aan te geven.


Niks om je zorgen over te maken.
Als progressie versnellen gelijk staat aan meer wegen en/ of sterker worden zal je globaal jouw onderhoud moeten berekenen. Aan de hand hiervan gooi je er x aantal kcal bovenop en hou je een vinger aan de pols. Stel; jouw onderhoud is globaal 3000 kcal per dag. Dit heb je nodig om niet af te vallen, of aan te komen. Dan ga je om te beginnen richting 3500 kcal, en check je of je aankomt. Als je niet of onvoldoende aankomt eet je meer, totdat je de toename prettig vindt. Kunt in het begin wel een toename van vocht krijgen, maar dit wordt vanzelf duidelijk. Als je 3 kg in een week aankomt is dit echt niet alleen vet/ spier.

Ik zou je een fullbody willen aanraden, drie keer per week. Veel compounds, naar gelang aanvullen met accessoire oefeningen. Je kunt voldoende vinden op dit forum, 5x5/ Rippetoe/ Ice Cream o.i.d.

Basis oefeningen:
Squat
Bench
Deadlift
Row
Pull-up/ Chin-up
Overhead Press
Dips
(Glute ham raise)

Met gewicht ben ik ongeveer 8 kilo aangekomen, ik ben wel een heel stuk sterker geworden en zie daar mijn progressie zeker in. Voorderest ben ik zeker wel een stuk breder geworden en alles is een stuk gespieder. Ik denk dat ik nu zeker wat meer moet gaan letten op voeding en wat meer moet gaan eten, ik ga de tips opvolgen!

En ik ga zeker de fullbody even checken!

Bedankt voor de reactie!
 
Goed bezig.

Meer eten en wat meer vet aan komen gaat je helpen om makkelijker spiermassa aan te komen, minder spierpijn te krijgen en sterker te worden.
 
Ik zou de voedingssticky's eens door hier op het forum. Knutsel een mooi schema in elkaar en post deze in het voedingsforum voor feedback. Idem voor het opzetten van je trainingsschema!

En dan :eating: en :wl:
 
Ik denk dat je spierpijn krijgt doordat je 3 keer per week traint
 
Zoals hierboven al genoeg staat... goed eten en een deftige fullbody en 2017 wordt een knaljaar. Smakelijk!
 
Back
Naar boven