MuscleMeat

Mangata - Immense Voornemens

Bezoekers in dit topic

Mangata

Novice
Lid geworden
1 jan 2017
Berichten
18
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
60kg
Cb9w9qT.png

Het is zondag, 1 januari. Het begin van een mooi, heel mooi jaar. Vol goede voornemens, waar de meeste mensen zich niet aan houden. Maar ik, ik wil anders zijn. Ik wil niet meer onzeker hoeven zijn over mijn lichaam aan het einde van het jaar. Ik wil trots zijn, en dat is één van mijn vele doelen voor komend jaar. Maar de grootste, stay motivated and enjoy. Let's go.

9nrm5nD.png
Ik ben Mangata. 17 jaar oud, weegt 60 kg en is 183 cm. In het dagelijks leven ben ik druk met school en werk. Ben ik niet daarmee bezig is het meestal een serie'tje op Netflix of een gamepje op de xbox. Daarnaast ben ik een relaxte kerel die wel kan genieten van het leven. Sigaretje hier, baco'tje daar en de zak kroepoek of borrelnootjes gaat ook regelmatig open. Daarnaast is drugs ook een dingetje geweest. Maar Mangta heeft ook een andere kant. De dark-side. De plek waar weinig mensen van weten. Ik heb wat zelfvertrouwen, maar over mijn uiterlijk ben ik vrij onzeker. Magere hein, mijn armen passen drie keer in mijn mouw, ben veel te blank en mijn buikvet wordt ook steeds meer. En dit is waar ik een punt achter wil zetten.

LEXW40R.png
Niks. Heb jarenlang gevoetbald, maar het feit was gewoon dat ik daar geen zin en motivatie voor had. Jarenlang stil gezeten, buiten enkele coopertesten enzo om, waar ik tot mijn eigen verbazing nog best goed op scoorde. Mijn conditie is nog dusdanig goed. Ik ga mij inschrijven bij de sportschool. Heb enkele proeflessen gedaan, moet alleen nog even kijken waar precies maar dat komt wel goed. Ben ook met maten meegeweest, maar ik kon het niveau gewoon niet bijbenen. Ironisch, maar het niveau met benen en conditie wel, maar terwijl zij zoveel dumbells pakten, kon ik met het laagste gewicht het gewoon al niet aan. Dit zal en moet veranderen.

zjjd7WN.png
Ik heb van die standaard voornemens waar niemand zich langer dan een week aan houdt, maar ik wel. Ik heb de motivatie. En ik ga het doen.
  • Nooit meer drugs!
  • Minderen qua alcohol, niet van donderdag t/m zaterdag dronken.
  • Erg minderen met roken. Ik weet dat als ik wat op heb, de verleiding toch niet kan weerstaan, maar als het bij het weekend blijft heb ik hier vrede mee.
  • Sportschool inschrijving (en 2/3x per week gaan!)
  • Hardlopen (als het weer mee zit)
  • Veel meer eten!
  • Water i.p.v. frisdrank
  • Geld besteden aan dingen die mijn leven ten goede komen
c8pXLfM.png
  • Zelfvertrouwen opkrikken.
  • Ribben wegwerken uit mijn visible body en goed uitziende borst (dus niet plat).
  • Buikspieren zichtbaar.
  • Armen die er goed uitzien in mijn kleding.
O8N6g2r.png

Qua eten ben ik echt extreem makkelijk. Ik lust bijna alles, het probleem is dat ik zovaak ongezond eet, omdat ik mij lang voor de gek hield met 'ik ben skinny, ik mag eten wat ik wil en ik kom toch niet aan'. Dit is dan wat ik op een dag eet en daar komen nog 1/2x per week frikandelbroodjes of mac ofzo bij. Pffff..

06:35:
- 2 sneetjes maïsbrood met waar ik zin in heb (bacon, kip, pindakaas etc.)
- Optimel Drinkyoghurt

10:00:
- 2 sneetjes brood met gebraden kipfilet.
- pakje chocomel

13:00:
- 2 sneetjes brood met gebraden kipfilet.
- pakje chocomel

15:00:
- snoep/koekjes/chips/nootjes
- glas water
- glas cola

18:00:
- Mama's pot (6x normaal, 1x ongezond) denk aan hak-potjes, spaghetti, aardappels, van alles.
- Optimel Drinkyoghurt

4BjX0vI.png

06:30:
- 2x Tosti (=4 sneetjes) (ham-kaas-kruidenboter)
- bakje cruesli
- glas water
- kopje koffie (met melk en suiker)

10:00:
- 3 sneetjes brood (1 pindakaas, 2 kipfilet)
- pakje chocomel
- 0,25l water

13:00:
- 3 sneetjes brood (1 pindakaas, 2 kipfilet)
- pakje chocomel
- 0,25l water

15:00:
- 1 of 2 sneetjes brood met gebraden gehakt of iets in die richting.
- Banaan/Appel/Kiwi

18:00:
- Mama's pot (6x normaal, 1x ongezond) denk aan hak-potjes, spaghetti, aardappels, van alles.
- Optimel Drinkyoghurt

19:00
- Bak vla (Campina)

21:00:
- Tosti (=2 sneetjes) (ham-kaas-kruidenboter)
- Water

22:30-06:25:
- Fles water naast mijn bed

nRNevwO.png
 
Goed dat je de stap neemt!


Een oude post van me hieronder kan je helpen om alles te berekenen.


je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen! 3 x per week full body
Skip het hardlopen voorlopig maar @60 kg bij 1,83 zou ik cardio beperken. Voor conditie zou je het kunnen doen maar hou er rekening mee dat je er ook voor bij moet eten dan.
 
Succes!
Het word weer druk komende maand in de gym, maar 75 procent is toch weer weg per maart.
 
Goed dat je de stap neemt!


Een oude post van me hieronder kan je helpen om alles te berekenen.


je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen! 3 x per week full body
Skip het hardlopen voorlopig maar @60 kg bij 1,83 zou ik cardio beperken. Voor conditie zou je het kunnen doen maar hou er rekening mee dat je er ook voor bij moet eten dan.

Joe, thanks! Het meeste is wel beetje standaard dingen, en ben al een tijdje heel het internet af aan't speuren voor goede informatie enzo, maar besefde mij ook dat ik niet alles moest geloven wat ik lees.

Ik ben al een beetje aan't uitvogelen hoe MFP werkt. Heb een beetje moeite, want als ik stokbrood eet en er staat bij de ene stokbrook 600kcal en bij de andere 300kcal (bij wijze van spreken), dan weet ik echt niet wat ik er van moet vinden. 0,5 kilo per week?! Dat is meer dan ik verwacht had haha. Dat betekent dat ik voor de zomer al 10 kilo aangekomen zou kunnen zijn en dat zou pas echt heerlijk zijn. Thanks voor de informatie, ik ga eraan denken met het hardlopen, maar het was meer omdat ik conditioneel de dalende lijn wil omkeren in een stijgende.

Succes!
Het word weer druk komende maand in de gym, maar 75 procent is toch weer weg per maart.

Ik hoop dat ik hier niet bij hoor. Nee we gaan het anders formuleren. IK ZAL HIER NIET BIJHOREN! Haha.
 
Ook in MFP kan jij je eigen voedinsgwaardes invullen. Kijk op de verpakkingen van de dingen die jij haalt. Dat voer je in. Dan weet je zeker dat je de voedingswaardes goed hebt! Pak dus niet zomaar wat uit MFP. Neem echt je eigen waardes!

Het aankomen.. max 0,5 kg per week he! ;)
In het begin zal het sneller gaan... daarna steeds langzamer. Je gewicht en spiermassa neemt toe... dan neemt ook je BMR weer toe.
Dus als jij bijvoorbeeld 5 kg bent aangekomen zal ook je BMR en je onderhoud hoger zijn. Dus moet je weer meer eten.
Maar goed.. eerst maar eens starten en bij vragen gewoon stellen.

succes!
 
Ook in MFP kan jij je eigen voedinsgwaardes invullen. Kijk op de verpakkingen van de dingen die jij haalt. Dat voer je in. Dan weet je zeker dat je de voedingswaardes goed hebt! Pak dus niet zomaar wat uit MFP. Neem echt je eigen waardes!

Het aankomen.. max 0,5 kg per week he! ;)
In het begin zal het sneller gaan... daarna steeds langzamer. Je gewicht en spiermassa neemt toe... dan neemt ook je BMR weer toe.
Dus als jij bijvoorbeeld 5 kg bent aangekomen zal ook je BMR en je onderhoud hoger zijn. Dus moet je weer meer eten.
Maar goed.. eerst maar eens starten en bij vragen gewoon stellen.

succes!

Thanks! Feit is wel dat ik moeite heb met veel eten. Ga nu proberen een tosti naar binnen te werken, al valt het eten vandaag helemaal tegen, aangezien ik gister te diep in het glaasje gekeken heb en ja, je weet hoe je je volgende dag voelt. Ik ga proberen veel calorierijke producten te eten, en blijven leren.

Is het trouwens niet al snel zo dat calorierijke producten ook vetrijke producten zijn. Ik was er namelijk tijden vanuit gegaan dat ik zoveel moest eten als mogelijk om geen skinny boy te blijven, snapje. Maar het vet ging nergens zitten, behalve dat ik aankwam in mijn buik. Dat is nou ook niet iets wat ik wil, want daar word ik ook niet mooier en trotser op, haha.

In ieder geval fijn dat je me zo probeert te helpen! Heb gelijk ook even de laatste paar pagina's van je dagboek gelezen. Ziet er wel goed uit. Mooi dat je ook na tegenslagen zo door blijft zetten, echt top! Succes ook met het behalen v an je eigen doelen.
 
Als je moeite hebt met veel eten kan je ook je kcal drinken. Shakes maken maken met melk en havermout.
Noten/pinda's zijn ook een goede vetbronnen die veel kcal leveren.

Het is vooral zaak om ca 500 kcal boven je onderhoud te eten en niet het op een vreten te zetten. Je wil geleidelijk aankomen en niet alleen maat vet aanzetten.
Dus ga aan de slag om een degelijk schema te maken ca 500 kcal boven je onderhoud. Je kan hem altijd hier posten voor tips.
 
Als je moeite hebt met veel eten kan je ook je kcal drinken. Shakes maken maken met melk en havermout.
Noten/pinda's zijn ook een goede vetbronnen die veel kcal leveren.

Het is vooral zaak om ca 500 kcal boven je onderhoud te eten en niet het op een vreten te zetten. Je wil geleidelijk aankomen en niet alleen maat vet aanzetten.
Dus ga aan de slag om een degelijk schema te maken ca 500 kcal boven je onderhoud. Je kan hem altijd hier posten voor tips.

Zal er vandaag mee aan de slag gaan. Je hoort van me. ;)

Heb even gekeken, 17j, 63kg en 183cm kom ik uit op een caloriebehoefte van 2024, dat wordt dan dus 2524.

Ga vanmiddag ook even een vetpercentagemeting doen met omtrek van middel, nek, gewicht enzo. Weet niet in hoeverre het betrouwbaar is, maar vindt het wel leuk om bij te houden.
 
Laatst bewerkt:
Godver, wat is dit lastig zeg. Heb de hee dag zo overvol gezeten, omdat ik aan mijn kcal wil voldoen en nog lukt het niet. Ben ik echt niet gewend. Ga zometeen nog een tosti of twee boterhammen naar binnen zien te pompen en dan is het ook klaar want ik wil mijn eten wel binnenhouden. :D

510eda8a925c52c9af3c0757b81eec71.png
 
Bij je ontbijt staat ei met 1 plakje spek... dat is echt geen 395 kcal...
hoeveel eieren had je? en hoeveel spek (afgewogen)?

de tosti.. heb je gewoon waares uit MFP gepakt? Heb je het afgewogen en berekend?
2 boterhammen = ca. 150 kcal
1 plak kaas 48+ a 25 gram = 95 kcal
2 plakken ham a 15 gr = ca 35 kcal
dat is totaal 280 kcal... dus wegen en rekenen. Tenzij je dat al zo gedaan hebt ;)

ook verschillen je tosti's. De ene keer 340 kcal de andere keer 232 kcal...
en je eet een droge boterham er nog bij?

als je zoveel moeite hebt met je kcal.. waarom dan thee en water? Pak (volle)melk / sap of iets anders met kcal

15 gram borrelnootje en 20 gram kroepoek... kom op nou.. wil je nu aankomen of zit je op dieet?

je kan heel makkelijk nog aan meer kcal komen.. Maar ik zou eerst alles eens goed afwegen en berekenen en niet uitgaan van wat er in MFP staat maar je eigen producten toevoegen.
 
Bij je ontbijt staat ei met 1 plakje spek... dat is echt geen 395 kcal...
hoeveel eieren had je? en hoeveel spek (afgewogen)?

de tosti.. heb je gewoon waares uit MFP gepakt? Heb je het afgewogen en berekend?
2 boterhammen = ca. 150 kcal
1 plak kaas 48+ a 25 gram = 95 kcal
2 plakken ham a 15 gr = ca 35 kcal
dat is totaal 280 kcal... dus wegen en rekenen. Tenzij je dat al zo gedaan hebt ;)

ook verschillen je tosti's. De ene keer 340 kcal de andere keer 232 kcal...
en je eet een droge boterham er nog bij?

als je zoveel moeite hebt met je kcal.. waarom dan thee en water? Pak (volle)melk / sap of iets anders met kcal

15 gram borrelnootje en 20 gram kroepoek... kom op nou.. wil je nu aankomen of zit je op dieet?

je kan heel makkelijk nog aan meer kcal komen.. Maar ik zou eerst alles eens goed afwegen en berekenen en niet uitgaan van wat er in MFP staat maar je eigen producten toevoegen.


2 eieren en 1 plak ontbijtspek. Nee niet afgewogen en heb het simpel uit MFP overgenomen. Bedenk me nu ook dat het zeker stom was om uit te gaan van die 395kcal, maar ik pak al snel iets uit MFP (terwijl ik beetje rekening hou met hoe het met de rest zit.

Inderdaad weer gewoon uit MFP gepakt. Het is 1 plak ham tho, en dat heb ik zo echt niet gedaan. Misschien moet ik hier inderdaad maar rekening mee houden en in ieder geval even een weegschaal aanschaffen.

Vruchtensap had ik niet in huis en cola/icetea/fanta probeer ik juist een beetje van af te kicken. Daarnaast lust ik geen melk en drink vaak chocomel of optimel. Melk lust ik niet, maar ik ben nu zo ziek verkouden dat het slijm tot mijn keel staat, dus probeer de zuivel even te laten staan.

Ja die nootjes en kroepoek waren even lege zakken opmaken en daarbij ook nadenkend dat het niet het allergezondste zal zijn om te eten.

EDIT: Er zit in ieder geval een tosti in de ijzer en nu hoop ik dat er zo ruimte is voor nog eentje. :D
 
Laatst bewerkt:
Bij action heb je voor 5 euro een weegschaaltje ;) bij de boardsponsor XXL geloof ik 10 euro.
Het is wel belangrijk te weten wat je doet. Meten = weten... En door klakkeloos overnemen reken je zo snel fout.

Frisdrank kan best een keer. Maar chocomelk is ook prima. Waarom optimel? duur en weinig kcal. Pak dan een simpele yoghurtdrank. Of maak het zelf.
Yoghurt + melk mengen met wat limonade siroop (geen light dan he ;) en shaken. Kan je er nog havermout/brinta doorheen doen ook.
Heb je een blender dan een banaantje of ander fruit erdoorheen. Je kan ook yoghurt mengen met een sapje en shaken. Er zijn genoeg (goedkope) en lekkere alternatieven. Experimenteer... enne.. rood sap bij ziek zijn zegt mijn moeder altijd ;) druivensap.

Nootjes en kroepoek zijn prima. Kan best. Als jij je macro's binnen krijgt qua eiwitten koolhydraten en vetten kan je ook prima een keer snacken, friet chips oid pakken.
Nootjes en ongezouten pinda's zijn ook prima. Goede vetten ook!

Zorg dat je een voorraadje in huis hebt van houdbaar spul zoals bijvoorbeeld:
* chocomelk / yoghurtdrank sappen oid (houdbaar)
* nootjes en/of pinda's
* blikjes vis tonijn (wel erg mager), zalm, sardientjes
* eieren
* rijstwafels of crackers met pindakaas! eventueel wat plakken banaan erop. Eet makkelijk en snel weg.
* gedroogd fruit. Redelijk wat kcal en eet ook eenvoudig weg
etc...

Ook makkelijk en lekker.
Blikje cocosmelk + banaan + cacao in de blender :D kan je ook met cocosroom doen. Krijg je ook geen slijm van.
 
Ik wou dat ik zo weinig kon eten zonder te sterven van de honger.

Paar tips: litertje volle chocomel is 870kcal en heeft redelijke macro's; zorg dat je in ieder geval minimaal 100gr eiwit per dag binnenkrijgt; ga een simpel 5x5 beginners programma doen zoals bijvoorbeeld stronglifts.
 
Bij action heb je voor 5 euro een weegschaaltje ;) bij de boardsponsor XXL geloof ik 10 euro.
Het is wel belangrijk te weten wat je doet. Meten = weten... En door klakkeloos overnemen reken je zo snel fout.

Frisdrank kan best een keer. Maar chocomelk is ook prima. Waarom optimel? duur en weinig kcal. Pak dan een simpele yoghurtdrank. Of maak het zelf.
Yoghurt + melk mengen met wat limonade siroop (geen light dan he ;) en shaken. Kan je er nog havermout/brinta doorheen doen ook.
Heb je een blender dan een banaantje of ander fruit erdoorheen. Je kan ook yoghurt mengen met een sapje en shaken. Er zijn genoeg (goedkope) en lekkere alternatieven. Experimenteer... enne.. rood sap bij ziek zijn zegt mijn moeder altijd ;) druivensap.

Nootjes en kroepoek zijn prima. Kan best. Als jij je macro's binnen krijgt qua eiwitten koolhydraten en vetten kan je ook prima een keer snacken, friet chips oid pakken.
Nootjes en ongezouten pinda's zijn ook prima. Goede vetten ook!

Zorg dat je een voorraadje in huis hebt van houdbaar spul zoals bijvoorbeeld:
* chocomelk / yoghurtdrank sappen oid (houdbaar)
* nootjes en/of pinda's
* blikjes vis tonijn (wel erg mager), zalm, sardientjes
* eieren
* rijstwafels of crackers met pindakaas! eventueel wat plakken banaan erop. Eet makkelijk en snel weg.
* gedroogd fruit. Redelijk wat kcal en eet ook eenvoudig weg
etc...

Ook makkelijk en lekker.
Blikje cocosmelk + banaan + cacao in de blender :D kan je ook met cocosroom doen. Krijg je ook geen slijm van.

Weegschaaltje gaat sowieso even geregeld worden.

Frisdrank ga ik ook wel weer terug naar af en toe en glaasje cola, maar meerdere malen per dag zoals vroeger ga ik niet meer doen.

Heb brinta geprobeerd, maar ik vond dat zo verschrikkelijk vies. :D En Optimel is wat ik eigenlijk al jaren drink en waar mijn ouders iedere week weer een paar pakken van meeneem. Ga zelf ook wel proberen een soort milkshake te maken, heb dat vroeger enkele keren gedaan met roomijs en fruit.

Chocomelk & Yoghurt heb ik in huis. Sappen niet. Nootjes heb ik meestal pinda's, cashewnoten en borrelnootjes in huis. Vis willen mijn ouders niet halen, geen idee waarom, tho. Vind het hartstikke lekker. Eieren zijn er altijd, evenals rijstwafels, crackers en pindakaas. Gedroogd fruit hou ik niet zo van helaas. Kokosmelk kan ik wel proberen, maar kokoswater heb ik eenmaal op en dat heb ik nog maar net binnen kunnen houden hahahaha. In ieder geval thanks voor de tips.

Heb net een tosti schouderham-kaas naar binnen gewerkt, gevolgd met een volkoren boterham satégehakt en een volkoren boterham oude kaas met mosterd.

Ik wou dat ik zo weinig kon eten zonder te sterven van de honger.

Paar tips: litertje volle chocomel is 870kcal en heeft redelijke macro's; zorg dat je in ieder geval minimaal 100gr eiwit per dag binnenkrijgt; ga een simpel 5x5 beginners programma doen zoals bijvoorbeeld stronglifts.

Thanks voor de tip wat betreft het programma. Heb net een groot glas chocomel voor mezelf ingeschonken. Gaat helemaal goedkomen haha! :)
 
Succes!
Het word weer druk komende maand in de gym, maar 75 procent is toch weer weg per maart.
Hahaha ik heb het al gezien , toen ik gisteren ging trainen zat het al vol met onbekenden
 
Gisteren met drie vrienden naar de gym gegaan, helemaal afgebeuld. Daarna lekker een hele bak yoghurt, twee beschuitjes met pindakaas en een groot glas chocomel naar binnen gewerkt. Kan niet meer lopen van de spierpijn nu, maar het was wel tof.
 
Gisteren met drie vrienden naar de gym gegaan, helemaal afgebeuld. Daarna lekker een hele bak yoghurt, twee beschuitjes met pindakaas en een groot glas chocomel naar binnen gewerkt. Kan niet meer lopen van de spierpijn nu, maar het was wel tof.

Lekker bezig man! Lekker blijven vreten en trainen. Werkten voor mij ook gelijk in het begin! (train nu pas 14 maandjes)
 
Lekker bezig man! Lekker blijven vreten en trainen. Werkten voor mij ook gelijk in het begin! (train nu pas 14 maandjes)

Yo thanks! Voelde me wel ziek awkward, tussen al die testosteronbommen met dumbells van 40 kilo enzo, terwijl ik naar de 10 moest grijpen.. Maarja. Komt vanzelf wel goed.
 
Ook zij zijn ergens begonnen ;) Je motivatie is top, dat is leuk om te lezen. Heel veel succes!!
 
Ego thuislaten en gewoon je eigen gewichten pakken om goed te kunnen trainen.
Iedereen begon met kleine gewichten.... dat komt wel!

Lekker door(vr)eten en drinken. Dan zal je ook steeds wat meer gewicht erbij kunnen pakken en dat werkt verslavend! :D
 
Back
Naar boven