MuscleMeat

Onderzoek: mannen vinden zwangere partner seksueel erg aantrekkelijk

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
Dit is een origineel persbericht.

Onderzoek: mannen vinden zwangere partner seksueelerg aantrekkelijk

Zwangere vrouwen kunnen trots zijn. Ze worden op handen gedragen door hun partners. Uit een onderzoek van het tijdschrift BETER blijkt dat maar liefst zeventig procent van de mannen gloeit van trots als de partner zwanger is. Eén op de drie mannen vindt haar mooier dan ooit. Vijftien procent vindt haar seksueelaantrekkelijker dan daarvoor.

Mannen voelen ook sterk de behoefte hun zwangere partner te beschermen. Ruim veertig procent onderschrijft een stelling van die strekking. Een kleine groep mannen is minder positief over de zwangerschap. Ze hebben het gevoel dat er geen weg terug meer is (10 procent), hebben geen zin meer in vrijen (6 procent) of voelen zich buitengesloten (5 procent).

Meer kinderen, meer aantrekkingskracht

Mannen waarvan het al wat langer geleden is dat hun partner zwanger was, geven een totaal andere beoordeling dan jonge vaders. Van de mannen die twaalf jaar of langer geleden voor het eerst vader werden, geeft zeventien procent aan hun partner destijds seksueelaantrekkelijker te vinden tijdens de zwangerschap. Geen van de vaders met een kind jonger dan één jaar die deelnamen aan het BETER-onderzoek onderschrijft deze stelling.
Jonge vaders kenden wel veel meer de behoefte de zwangere partner te beschermen (73 procent tegen 42 procent gemiddeld).

Ook het aantal kinderen speelt bij mannen een rol in de beleving van de zwangerschap. Hoe meer kinderen hoe groter de coïtusuele aantrekkingskracht tijdens de zwangerschap. Van de vaders met één kind vond dertien procent zijn zwangere partner seksueelaantrekkelijker. Per kind stijgt dit percentage tot twintig procent bij de vaders met
vier kinderen of meer.

[tk]Sterke moeders
En wat als de zwangerschap overgaat in het moederschap, wilde het tijdschrift BETER weten.
Ook dan zijn mannen erg positief. De helft van alle vaders zag hoe sterk de partner was.
Iets minder dan de helft geeft aan dat ze naar elkaar zijn toegegroeid of spreekt over een verdieping van de relatie en 37 procent geeft aan bijzondere nieuwe eigenschappen te hebben ontdekt bij de partner.

Toen mijn vrouw/vriendin voor het eerst zwanger was...

-gloeide ik van trots: 68 procent
-wilde ik haar overal tegen beschermen: 42 procent
-vond ik haar mooier dan ooit: 34 procent
-vond ik haar seksueelaantrekkelijker dan daarvoor: 15 procent
-dacht ik 'nu is er geen weg meer terug': 10 procent
-stond vrijen me niet aan: 6 procent
-voelde ik me buitengesloten: 5 procent
-vond ik haar minder aantrekkelijk: 4 procent
-was ze niet meer de vrouw voor wie ik was gevallen: 2 procent

Toen de baby er was en mijn vrouw/vriendin moeder was...
-zag ik hoe sterk ze was: 51 procent
-zijn we nog verder naar elkaar toegegroeid: 44 procent
-heeft onze relatie zich meer verdiept: 44 procent
-ontdekte ik allerlei bijzondere nieuwe eigenschappen aan haar: 37 procent
-kwam ik op de tweede plaats: 15 procent
-was er nauwelijks iets over van ons coïtusleven: 15 procent
-praatten we amper over iets anders dan de baby: 13 procent
-miste ik mijn oude leventje: 10 procent
-had ze weinig aandacht voor haar uiterlijk: 10 procent
-vond ik haar coïtusier dan ooit: 10 procent
-hadden we meer ruzie dan daarvoor: 8 procent
-zag ik dat ze ook minder leuke kanten heeft: 5 procent



/////
Niet voor publicatie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Stan van Eck, hoofdredacteur, telefoon
0528 - 24 25 74.
Het opinieonderzoek is in opdracht van BETER uitgevoerd door Bureau PanelWizard onder een
representatieve groep vaders. Het volledige artikel uit BETER-4 en alle onderzoekgegevens
zijn na te lezen op www.beter.nl/pers
 
Dus opa wil vader worden?
 
Ik vind zwangere vrouwen over het algemeen wel sexy ja... maar dan moeten ze een mooie ronde buik hebben en niet zo´n enorme speknek wat je veel te vaak ziet.
 
Lijkt me logisch... zwangere vrouwen hadden in de oertijd extra hulp en bescherming nodig, dus dat zal genetisch wel (bij ons mannen) ingebakken zijn.
 
Zwangere vrouwen aantrekkelijk? Voor mij niet want ik hoef geen kinderen. Niets dan last en ondankbaarheid van die apen en de wereld gaat toch naar de kloten dus waarom nog kinderen maken vraag ik mij dan af.

Zou het ook niet kunnen dat zwangere vrouwen bepaalde hormonen produceren waardoor hun partner hun aantrekkelijker vind?
 
The rebel zei:
Zwangere vrouwen aantrekkelijk? Voor mij niet want ik hoef geen kinderen. Niets dan last en ondankbaarheid van die apen en de wereld gaat toch naar de kloten dus waarom nog kinderen maken vraag ik mij dan af.

Zou het ook niet kunnen dat zwangere vrouwen bepaalde hormonen produceren waardoor hun partner hun aantrekkelijker vind?

Jij staat wel lekker positief in het leven he?
 
Tractortje zei:
Jij staat wel lekker positief in het leven he?


Ach hij is bezig met een chagerijnigheids + test kuurtje.... (schijn je wel uber gross van te worden)
 
The rebel zei:
Zwangere vrouwen aantrekkelijk? Voor mij niet want ik hoef geen kinderen. Niets dan last en ondankbaarheid van die apen en de wereld gaat toch naar de kloten dus waarom nog kinderen maken vraag ik mij dan af.

Zou het ook niet kunnen dat zwangere vrouwen bepaalde hormonen produceren waardoor hun partner hun aantrekkelijker vind?
Kijk, hier moet ik je dan weer wel helemaal gelijk geven. Hoeveel je er in die andere thread ook naast zit. ;) :D


Kinderen zijn hinderen, zoals (volgens mij) Vondel ook al schreef. Ik geef niet toe aan mijn instinct. Ik heb de ratio, waarmee ik mijn driften kan temperen. Of helemaal mooi: waarmee ik op tijd kan beslissen om me te laten steriliseren, zodat ik èn aan mn driften kan toegeven èn mn vriendin van de pil af kan. Om nog maar te zwijgen over de fortuinen die ik aan tijd en geld uitspaar door niet zo'n stinkend jong op de wereld te (laten) gooien.
 
is dit een hint DBC? zijn er dus hertenbokjes op komst?:):D
 
zwangere vrouwen hebben imo iets sexy .

ze ruiken ook lekkerder :)
 
geen hertenbokjes,reebokjes op komst dus beste DBC?:D
 
Ik heb altijd al eens een ongeborene een facial willen geven. :cool:
 
dj_phreak zei:
Of helemaal mooi: waarmee ik op tijd kan beslissen om me te laten steriliseren, zodat ik èn aan mn driften kan toegeven èn mn vriendin van de pil af kan.
Ja, ik vergeet weleens wat... ;)

Om nog maar te zwijgen over de fortuinen die ik aan tijd en geld uitspaar door niet zo'n stinkend jong op de wereld te (laten) gooien.
En de tijd die je dan voor elkaar overhoud...
Ik bedoel: wat moet je met een seksueelaantrekkelijker partner (dan voorheen), als je geen tijd meer hebt om daar aan toe te geven (omdat het kind aandacht wil)?
 
SlettieBettie zei:
Ja, ik vergeet weleens wat... ;)


En de tijd die je dan voor elkaar overhoud...
Ik bedoel: wat moet je met een seksueelaantrekkelijker partner (dan voorheen), als je geen tijd meer hebt om daar aan toe te geven (omdat het kind aandacht wil)?

Nog niet te denken aan zo'n uitgerekte scheur waar je met zn drieen in kunt headbangen zonder dat ze klaarkomt.... :D
 
Ik vind het mooi en aantrekkelijk maar niet 'sexy' of 'geil'
 
Santoz zei:
Ik vind het mooi en aantrekkelijk maar niet 'sexy' of 'geil'

Ik niet mooi en aantrekkelijk, maar in sommige gevallen wel geil.
 
eduardjanssen zei:
:rolleyes: Over het uit zijn verband trekken van dingen...
Een kind uit een toverdoos persen, DAT is pas iets uit zn verband trekken!
 
Ik mijd zwangere vrouwen als de pest. Ik ben altijd bang dat ik de schuld krijg.
En sexy vind ik ze zeker niet brrrr.
 
Overigens gaat DBC zijn stukje over mannen wiens eigen vrouw zwanger is geworden, niet zomaar een zwangere vrouw.
 
Back
Naar boven