AndroidHealthClinic

Pantotheenzuur(Vitb5) Log

Bezoekers in dit topic

Lagadema86

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
6 dec 2010
Berichten
295
Waardering
8
Lengte
1m97
Massa
104kg
Vetpercentage
12%
Hej mensen,

Ik ga hier een logje bijhouden over het gebruik van pantotheenzuur(Vitb5) bij de bestrijding van puistjes.
Ik heb niet veel puistjes omdat ik 7 jaar geleden 8 maanden roaccutane heb genomen waardoor ik grotendeels van de puisten op mijn gezicht af was.
Op mijn gezicht heb ik nu niets meer op 1 enkel puistje na zo eens in de 2 weken(wat vaak ook door het scheren komt, ingegroeid haartje).

Echter op mijn armen, schouders en rug zit het nog wel, ook niet veel maar ik wil er gewoon is helemaal van af zijn.

De kuur:
Vorige week vrijdag de 23ste begonnen en heb toen 5 dagen lang 5 gram per dag geslikt(10 capsules van 500mg verdeelt over de dag).
Vanaf woensdag de 28ste tot nu heb ik 10 gram (20 capsules) per dag genomen.

Ik heb gemerkt dat ik een 'outbreak' heb gehad. Tussen mijn ogen waar mijn poriën erg groot zijn kwam een grote puist waar ondertussen nu een korstje zit. Op mijn schouders was het ook een stuk erger geworden en ook daar zitten nu al korstjes op. Tot nu heb ik geen nieuwe puistjes erbij gekregen dus ik ben benieuwd.
Heb gelezen dat het in het begin inderdaad kan verergeren aangezien de aanwezige talg naar buiten wordt gedrukt. Mijn huid is ook al een stuk droger maar ik smeer nog geen hydraterende crème erop. Dat is zorg voor later.

Volgende week ga ik ook een vitamine B100 complex kopen en gebruiken.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten,

Lagadema
 
Abbo ga je volge
 
Bij stopacne.nl, 2000 caps voor rond de 70€.
 
Update:

Tot nu toe krijg ik echt puistjes op de raarste plekken, enkele gerstekorrels zijn uit mijn onderarmen geperst en op mijn elleboog zit er nu ook een puist. Armen en schouders zijn bijna schoon. Hopelijk blijft het ook zo!
Wondgenezing gaat ook merkbaar sneller. Als ik een puist heb is hij binnen 3 dagen bijna helemaal genezen. Ik ga gewoon verder met 20 caps per dag.
 
Waarom ben je niet voor de poedervorm gegaan?
Zijn er nog producten die je vermijdt?
 
Ik vind capsules gewoon een stuk makkelijker. Heb totaal geen moeite met grote hoeveelheden pillen slikken en ik heb geen zin om constant af te wegen. Dan maar iets duurder uit:)

Verder eet ik nu echt alles. Ik probeer echter wel zo min mogelijk melkproducten te eten. Echter als ik gewoon trek heb in een bak kwark dan eet het ook gewoon. Suiker eet ik ook niet veel maar op een junkdag zeg ik niet dat ik het zal laten. Voeding moet op dit moment echter buitengesloten worden mbt deze kuur.
 
Hoe is de eetlust verder?
 
Eetlust blijft gewoon hetzelfde. Tot nu toe geen verminderde eetlust in ieder geval!
 
Ik raad je echt aan op b5-poeder te nemen hoor. Heb zelf ook altijd de capsules geslikt, omdat ik het makkelijker vond en ik nog niet wist hoeveel geld het scheelde. Maar sinds een maand of 2 gebruik ik poeder en dat is eigenlijk nog makkelijker en de helft goedkoper.

Standaard routine elke ochtend: Ik pak een leeg flesje, pak de pot b5-poeder, doe 2 theelepeltjes in het flesje, pleur er wat vruchtensap/cola/siroop of wat dan ook bij, ff schudden en 10 minuten laten staan. Na 10 minuten is de b5 helemaal opgelost en proef je er niks meer van. Gewoon over de dag verdeeld af en toe een slok nemen en je krijgt elke dag je b5 binnen.

Is maar een tip hoor, capsules zijn ook prima maar 2x zo duur en bij 20caps per dag is het echt een dure grap.
 
Hej Larsson,

Bedankt voor je tip. Wie weet later:) Ik heb nu 2000 caps voor 70 euro, 100 dagen, zeg 3 maanden, zeg 23 euro per maand. Dat valt op zich mee toch. Hoelang gebruik jij het spul al. Helpt het bij jou goed?
 
Hej Larsson,

Bedankt voor je tip. Wie weet later:) Ik heb nu 2000 caps voor 70 euro, 100 dagen, zeg 3 maanden, zeg 23 euro per maand. Dat valt op zich mee toch. Hoelang gebruik jij het spul al. Helpt het bij jou goed?

Gebruik het al vrij lang, denk zo'n 8-9 maanden, werkte heel goed, stukken mooiere huid, maar nog niet helemaal perfect, dus ik neem nu er nu een hele lage dosis roaccutane bij en dan is het echt perfect.
 
Hej guys.

Ben nu ondertussen dik 3 maanden bezig en het resultaat mag er zijn.
Serieus, ik heb geen enkele puist meer op mijn lichaam. Niet eens een kleintje. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik om de 3 a 4 dagen mijn schouders insmeer met 5% benzoylperoxide. Nu al een week niet meer gedaan en nog steeds niets te zien.

Mijn hele leven lang kampte ik ermee tot nu. Vit b5 is voor mij een wondermiddel. Blijf het lekker gebruiken.
 
Back
Naar boven