MuscleMeat

Verkramping bovenrug

Bezoekers in dit topic

Robo007

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2012
Berichten
687
Waardering
22
Lengte
1m78
Iemand tips/goede remedies voor volgend probleem.

Vorig jaar twee keer voorgehad dat een deel spieren van mijn bovenrug ineens verkrampte.

Eén keer tijdens "pull back" op de gym. Pats ineens vekrampt, heel pijnlijk en amper nog kunnen bewegen.

Tweede keer gewoon tijdens het bewegen. Ik kan dan moeilijk bewegen en de pijn straalt uit naar nek.

Afgelopen week weer eens terwijl ik gewoon een trui aandeed en al een week niet getraind had.

Telkens naar de kinesist, in het begin pijnlijk wanneer ze eraan komen. Na een tweetal weken geen last meer en dan telkens training terug rustig opbouwen.

Hier en daar zei men dat ik best magnesium kon nemen. Sedert vorig jaar neem ik dan dagelijks een kleine dosis magnesium zodat ik daar al zeker geen tekort van heb.

Probleem blijkt precies terug te keren. De ene keer tijdens en na inspanning en andere keer gewoon in rust.

Iemand gelijkaardig probleem?
 
Is het een spierkramp of een ander probleem van de rug?

Wat jij beschrijft lijkt me toch geen gewone backpump. Klinkt bijna als bulging of hernia.

Ik heb een bulging gehad en was enorm pijnlijk en duurde een tweetal weken.

Backpump bij mij gaat veel sneller over dan een tweetal weken.
 
Laatst bewerkt:
Lumbago in je bovenrug?

Heb het ook een aantal keer gehad tijdens pulldowns dat het doorschiet en kon moelijk ademen toen ,
Na een tijdje weg gegaan
 
Vorig jaar twee keer voorgehad dat een deel spieren van mijn bovenrug ineens verkrampte.

Pats ineens verkrampt, heel pijnlijk en amper nog kunnen bewegen.

Tweede keer gewoon tijdens het bewegen. Ik kan dan moeilijk bewegen en de pijn straalt uit naar nek.

Afgelopen week weer eens terwijl ik gewoon een trui aandeed en al een week niet getraind had.

Als ik dit zo lees -en dan met name wat ik vet heb gemaakt- dan denk ik dat je vermoedelijk de zogenaamde rotator cuff spieren rondom de schouderbladen hebt overbelast/geblesseerd.

Daar heb ik in het verleden ook veel last van gehad en soms steekt het nog wel eens de kop op. (in lichte mate)

Als wat ik zeg klopt en het niet té ernstig en pijnlijk is, dan zou je wat 'rehab' oefeningen kunnen doen:

5 Exercises for Rotator Cuff Pain

Wellicht ook even met je kinesist bespreken.
 
Vreemd.. 3de topic deze maand hierover, had het ook paar maanden geleden een soort van door je bovenrug gaan ipv onderrug, verkramping, hoofd/nek amper kunnen bewegen na 2 dagen grotendeels over na een week nergens geen last meer van.
 
Bij een acute lumbago treedt plots een hevige, stekende pijn op in de rug. De pijn zorgt ervoor dat de patiënt plots ‘geblokkeerd’ staat. Zonder pijn op te wekken, is bewegen niet meer mogelijk.

Typerend voor lumbago is dat deze pijn erger wordt bij het bewegen. Men klaagt over hevige, meestal plots opkomende pijn bij het buigen, het tillen of het gaan zitten. De rug voelt ook stijver aan en het voorover en achterwaarts leunen wordt beperkt. Tillen van zware voorwerpen en zelfs gewoon blijven zitten, voelt ongemakkelijk en pijnlijk aan.

De symptomen van lumbago worden ook wel FGR genoemd: flexiegeprovoceerde rugklachten. Dat betekent dat de klachten uitgelokt of onderhouden worden door het buigen (flexie) van de rug.
 
Bij een acute lumbago treedt plots een hevige, stekende pijn op in de rug. De pijn zorgt ervoor dat de patiënt plots ‘geblokkeerd’ staat. Zonder pijn op te wekken, is bewegen niet meer mogelijk.

Typerend voor lumbago is dat deze pijn erger wordt bij het bewegen. Men klaagt over hevige, meestal plots opkomende pijn bij het buigen, het tillen of het gaan zitten. De rug voelt ook stijver aan en het voorover en achterwaarts leunen wordt beperkt. Tillen van zware voorwerpen en zelfs gewoon blijven zitten, voelt ongemakkelijk en pijnlijk aan.

De symptomen van lumbago worden ook wel FGR genoemd: flexiegeprovoceerde rugklachten. Dat betekent dat de klachten uitgelokt of onderhouden worden door het buigen (flexie) van de rug.

ik had dezelfde klachten in de onderrug.Bij mij was het bulging.
 
ik had dezelfde klachten in de onderrug.Bij mij was het bulging.

Lumbago en bulging zijn beiden aandoeningen van de lumbale wervelkolom: De lendenwervels ergo de onderrug dus.

TS geeft aan dat de klachten zich in de bovenrug bevinden
 
Lumbago en bulging zijn beiden aandoeningen van de lumbale wervelkolom: De lendenwervels ergo de onderrug dus.

TS geeft aan dat de klachten zich in de bovenrug bevinden

Ik geef aan dat het iets anders kan zijn dan gewone backpumps. Backpumps die 2 weken aanhouden lijkt me wat lang.
In de bovenrug kan ook bulging of discusprotrusie voorkomen.Zelfs in de nek.
 
In de bovenrug kan ook bulging of discusprotrusie voorkomen.Zelfs in de nek.

Dat kan inderdaad daar heb je gelijk in, maar het is niet zo heel erg voor de hand liggend in zijn geval denk ik.

Het is met name door de TS z'n opmerking "Afgelopen week weer eens terwijl ik gewoon een trui aandeed (en al een week niet getraind had)" waardoor ik vermoed dat het eerder een RC probleem is. (dat kan ook echt weken duren totdat het over gaat)

Te meer omdat bij de 'trui-aantrek-beweging' interne en externe schouderrotatie plaats vindt (onder een zekere mate van spanning) waardoor het er dan in ene weer in schiet.....
 
Dat kan inderdaad daar heb je gelijk in, maar het is niet zo heel erg voor de hand liggend in zijn geval denk ik.

Het is met name door de TS z'n opmerking "Afgelopen week weer eens terwijl ik gewoon een trui aandeed (en al een week niet getraind had)" waardoor ik vermoed dat het eerder een RC probleem is. (dat kan ook echt weken duren totdat het over gaat)

Te meer omdat bij de 'trui-aantrek-beweging' interne en externe schouderrotatie plaats vindt (onder een zekere mate van spanning) waardoor het er dan in ene weer in schiet.....

Het zal wel geen bulging zijn en mss een rc probleem,daar heb je gelijk in. Gewone verkramping lijkt het me ook niet.

Zou er toch verder naar laten kijken.
 
Het zal wel geen bulging zijn en mss een rc probleem,daar heb je gelijk in. Gewone verkramping lijkt het me ook niet.

Zou er toch verder naar laten kijken.

Dat lijkt mij ook, diagnosticeren op het internet blijft lastig :)
 
gebruik je veel beta-alanine?
 
Staat allemaal rommel in dit topic. Als je geen idee hebt kan je beter je mond houden.

Lumbago is een ander woord voor lage rugpijn. Het is niet eens een diagnose maar het wordt zo wel gebruikt door mensen zonder medische kennis. Dorsalgie (pijn in je bovenrug) is het alvast wel maar daar weet je nog niks mee.

Staat niets in het verhaal van de TS dat nog maar half overeenkomt met RC problematiek of discusproblematiek.
 
Staat allemaal rommel in dit topic. Als je geen idee hebt kan je beter je mond houden.

Lumbago is een ander woord voor lage rugpijn. Het is niet eens een diagnose maar het wordt zo wel gebruikt door mensen zonder medische kennis. Dorsalgie (pijn in je bovenrug) is het alvast wel maar daar weet je nog niks mee.

Staat niets in het verhaal van de TS dat nog maar half overeenkomt met RC problematiek of discusproblematiek.

Ja nu ga ik zeker mn mond houden.
 
Ja nu ga ik zeker mn mond houden.
Echt he :roflol:
Zelf geeft hij lekker advies toch?
Zijn eigen post:
Ik heb er inderdaad niets nuttig over te zeggen maar aangezien dit een forum is mag ik er wel een mening over hebben, dacht ik.

Je zegt dat je er geld voor over hebt om je weer goed te voelen. Daaruit maak ik op dat je ongelukkig bent.

Ik vergelijk je verhaal helemaal niet met dat van mensen die kanker hebben. Ik zeg alleen dat er ergere dingen in de wereld zijn dan 2 puntjes achter een strakke T-shirt.

Wel respect dat je het zelf wil betalen. Helft van het forum hier wil hun tietjes laten verwijderen op kosten van de verzekering/mutualiteit
 
Bij een acute lumbago treedt plots een hevige, stekende pijn op in de rug. De pijn zorgt ervoor dat de patiënt plots ‘geblokkeerd’ staat. Zonder pijn op te wekken, is bewegen niet meer mogelijk.

Typerend voor lumbago is dat deze pijn erger wordt bij het bewegen. Men klaagt over hevige, meestal plots opkomende pijn bij het buigen, het tillen of het gaan zitten. De rug voelt ook stijver aan en het voorover en achterwaarts leunen wordt beperkt. Tillen van zware voorwerpen en zelfs gewoon blijven zitten, voelt ongemakkelijk en pijnlijk aan.

De symptomen van lumbago worden ook wel FGR genoemd: flexiegeprovoceerde rugklachten. Dat betekent dat de klachten uitgelokt of onderhouden worden door het buigen (flexie) van de rug.
Lekker gekopieerd en geplakt pik [Link niet meer beschikbaar]
 
Echt he :roflol:
Zelf geeft hij lekker advies toch?
Zijn eigen post:
Ik heb er inderdaad niets nuttig over te zeggen maar aangezien dit een forum is mag ik er wel een mening over hebben, dacht ik.

Je zegt dat je er geld voor over hebt om je weer goed te voelen. Daaruit maak ik op dat je ongelukkig bent.

Ik vergelijk je verhaal helemaal niet met dat van mensen die kanker hebben. Ik zeg alleen dat er ergere dingen in de wereld zijn dan 2 puntjes achter een strakke T-shirt.

Wel respect dat je het zelf wil betalen. Helft van het forum hier wil hun tietjes laten verwijderen op kosten van de verzekering/mutualiteit
2 maten 2 gewichten dit!!!!
 
Back
Naar boven