XXL Nutrition

Vraagje over sheiko schema.

Bezoekers in dit topic

psycomantje

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Challenge x2
10 jaar lid
Lid geworden
7 jun 2009
Berichten
5.225
Waardering
9.010
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
18%
Yoo, zit met wat vraagjes in verband met sheiko. Heb al gezien dat hier aardig wat mensen dit volgen? Daarom dat ik het maar hier vraag.

Ik heb deze gevonden 4day program
http://sheiko-program.ru/forum/?topic=313.0
http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=78625876097939163371

Er staan veel variaties in... BV board bench, als je geen boards hebt naar wat verander je dit dan? Paused, met bands, etc..., En hoe verander je dan het %werkgewicht?

Je hebt geen strict press bv, laten jullie deze vallen of steken jullie deze ergens bij?

Je hebt 4 day prep (1/2/3). In 3 ga je voor nieuwe Pr's. Daarna heb je 4day comp. Wat gebeurt hierna? Je nieuwe Pr's ingeven en verder gaan of kijken voor een ander schema?
 
In 3 dagen schema zit geen boardpress of deadliften met chains etc, dus misschien kan je daar naar kijken. Anders zou je misschien spoto press kunnen doen of een andere accessory movement. Strict press doe ik persoonlijk niet maar kan je misschien doen als je wilt, misschien zelf als bench accessory. Het hele idee van sheiko is ook eigenlijk dat je zelf co-auteur bent van je schema :).

Aan het eind van het schema kan je het idd opnieuw doen met nieuwe maxes.
 
In 3 dagen schema zit geen boardpress of deadliften met chains etc, dus misschien kan je daar naar kijken. Anders zou je misschien spoto press kunnen doen of een andere accessory movement. Strict press doe ik persoonlijk niet maar kan je misschien doen als je wilt, misschien zelf als bench accessory. Het hele idee van sheiko is ook eigenlijk dat je zelf co-auteur bent van je schema :).

Aan het eind van het schema kan je het idd opnieuw doen met nieuwe maxes.

Oké thanks voor de info. Ik kijk naar 4dagen omdat ik toch graag 4*/week train :) press kan mss inderdaad als bench accessory gezien er zoiezo veel bench in zit. En ik press niet wil laten vallen.

Qua percentages van oefeningen die ik verander zal ik in de eerste trainingen morgen uitzoeken dan?
 
Ik zou het niet baseren op hoeveel je in je training moet liften, aangezien je bijna nooit echt all out gaat. Je kan eventueel ook gewoon 3 dagen sheiko doen en op zaterdag ofzo dan nog zelf wat doen buiten het schema om.
 
Snap niet goed wat je bedoeld. Je moet toch weten welke gewichten je gaat liften? Ik ga wel het 3daagse sheiko nog eens bekijken ook dan
 
Weet je wat je 1 rm is per lift?
 
ja, maar je lift in het schema bijna altijd sub-maximaal, dus zomaar met wat gewichten beginnen kan niet echt.
 
Weet je wat je 1 rm is per lift?
Jep heb vorige week mijn 1rms getest om dan te starten met een nieuw schema (heb 2maand stilgelegen) en na 3weken terug trainen nieuwe 1rms gemaakt om terug verder te bouwen.
 
Ah, ik had verkeerd gelezen, nvm over wat ik zei.
 
Geen probleem ik doelde eigenlijk vooral als ik bv Board bench vervang door bench met powerbands of paused bench hoe kan ik dan weten welk %werkgewicht ik moet hanteren.

Als er bijvoorbeeld staat Board bench 2*4*60% maar ik vervang deze naar paused bench of bench against of with bands. Naar welk % je dit kan veranderen
 
Ik denk dat je dat een beetje moet testen. Stel er staat 2*4*60% dan bench je een keertje 4 reps met 60% van je normale bench. Daarna bench je 4 reps met bands en probeert in te schatten wanneer je evenveel moeite moet doen als toen je 4 reps aan 60% normaal benchte. Daaruit zou je een beetje kunnen afleiden wat je als 100% kan aannemen en dan heb je de basis om de rest van je percentages te berekenen.
 
4 daags sheiko schema is wel een gevorden schema.

XQBVntdl.jpg

als je nog niet zo veel total hebt gelift om in de CMS, MS of MSIC klasse te vallen kan je beter een ander schema kiezen
 
Geen probleem ik doelde eigenlijk vooral als ik bv Board bench vervang door bench met powerbands of paused bench hoe kan ik dan weten welk %werkgewicht ik moet hanteren.

Als er bijvoorbeeld staat Board bench 2*4*60% maar ik vervang deze naar paused bench of bench against of with bands. Naar welk % je dit kan veranderen

Je kunt toch wel ergens een plank vinden?
 
Zoals ik zei: niet zo handig. :D
Wel mogelijk.:p
 
Nog een vraagje hier. Ik heb het 3day over 80Kg program bekeken (4de dag doe ik press dag dan). Je werkt 37v2, 31 en dan 32v2 waar je voor nieuwe maxes gaat.. Maar gaat de progressie niet erg traag? Na 3maanden (elke cycle 4 weken) ga je voor 5Kg extra op je lifts. Want hij zegt 100%-105% als je kan, maar gaan jullie als je kunnen nog verder? 110-115% Je past dit aan naar hoe sterk je je voelt toch?
 
Nog een vraagje hier. Ik heb het 3day over 80Kg program bekeken (4de dag doe ik press dag dan). Je werkt 37v2, 31 en dan 32v2 waar je voor nieuwe maxes gaat.. Maar gaat de progressie niet erg traag? Na 3maanden (elke cycle 4 weken) ga je voor 5Kg extra op je lifts. Want hij zegt 100%-105% als je kan, maar gaan jullie als je kunnen nog verder? 110-115% Je past dit aan naar hoe sterk je je voelt toch?
Exact. 105% tijdens de trainingen dacht 2 keer dat je dat moet doen en in de competitie zou je dan rondom dat moeten kunnen of meer als 3e beurt.
 
Back
Naar boven