XXL Nutrition

Alistair Overeem - UFC 203

Bezoekers in dit topic

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
23.972
Waardering
3.517
Ik zie weinig aandacht in deze sectie hiervoor maar het gaat goed met The Reem.

http://sportnieuws.nl/vechtsport/rico-verhoeven-verdedigt-wereldtitel-wordt-straatgevecht/

Voor zijn eerste UFC-titelgevecht voelt Alistair Overeem weinig extra spanning als de ‘vijand’ in Cleveland. Zaterdagnacht vecht hij tegen de huidige kampioen Stipe Miocic in het main event van UFC 203, die geboren en getogen is in Ohio. Overeem weet het zeker: “Dit wordt de kroon op mijn carrière.”
 
Laatst bewerkt:
Iemand een link voor de live stream van vanacht?

Ben benieuwd of overheem de titel kan pakken.
 
Zal moeilijk worden. Maar het is sport en hij heeft vaker doen verbazen. Zou wel een grote zijn als hij in de UFC ook een titel pakt.
 
heb zelf het vermoeden dat het een beetje op is bij hem.
Toch wat partijen verloren maar zou wel lekker zijn als hij die miocic ko sloeg voor zijn thuis publiek
 
Huh? Heb je zijn laatste gevechten gezien? Vond hem erg scherp en heeft 4 gevechten op rij gewonnen (Stefan Struve, Roy Nelson, Junior dos Santos, Andrei Arlovski, niet de minste namen).
https://en.wikipedia.org/wiki/Alistair_Overeem
Ik moet wel bekennen dat ik naauwelijks de wedstrijden kan zien op tv.

Ik volg het vooral op you tube. Ik heb de door jou genoemde namen wel op you tube gezien maar uiteraard niet echt op de datum gelet.

Heb die gevechten die na brock lesnar kwamen er ook tussen gehad dacht dat die wat meer recenter waren. Maar door je wiki link las ik dat ik er naast zit.

Hoe dan ook morgen vroeg maar even social media naspeuren voor de uitslag hoepelijk met leuk nieuws
 
Overeem is nog altijd een erg gevaarlijke tegenstander. Misschien door zijn leeftijd wat minder explosief en conditioneel, maar tactisch gewoon slim en weet hoe hij zijn krachten moet gebruiken.Geef hem op Cain na tegen elke tegenstander meer dan 50% kans om te winnen, ook vanavond. Dit is wel zijn eerste en enige kans op een titel denk ik.
 
heb zelf het vermoeden dat het een beetje op is bij hem.
Toch wat partijen verloren maar zou wel lekker zijn als hij die miocic ko sloeg voor zijn thuis publiek
Hij is juist on a tear. Heeft na wat losses zijn stijl aangepast, lager gewicht, betere cardio, distance bewaren, oblique kicks, meer vanuit gesloten defense. Hij is beter dan ooit. Van een tank die vooruit rolt naar een dynamische striker. Wisselt stances, pickt zijn shots, goeie feints en heeft zijn überknees behouden als wapen.

That being said, blijven heavyweights dus niet met je ogen knipperen. Kan Miocic inside komen of kan Overeem distance houden. das de vraag. Die kin blijft questionable en ik denk dat wrestling geen rol gaat spelen. We gaan het zien, can't wait/

Reem, Werdum, Gall, Faber, Andrade, Eye, Tavares, Lentz, Medeiros, Gonzales zijn mn picks. Ik hoop echter dat ik ongelijk heb met Andrade en dat JoJo die partij pakt. Ze is zo lief :)
 
Laatst bewerkt:
Iemand een live stream? Zit in mexico hier is het 7u vroeger als in NL
 
voor me gevoel had ik toch gelijk. Ja hij had een kans met die guilotine shoke. Maar hij rende steeds weg. En die linkse uithaal kwam ook njet echt overtuigend over. (als hij raak is wel uiteraard). Had er meer van gehoopt maar niet verwacht. Die time outcall van brown zullen ooknog wel wat vragen oproepen
 
Jammer maar het had zo ook in zijn voordeel kunnen zijn in dit gevecht, risico van de sport.
Bij Roy Nelson bijvoorbeeld had hij ook zo neer kunnen gaan.
 
Heb deze main card, live gekeken, maar alle partijen hadden om verschillende redenen bizarre ontwikkelingen, ik zit nog steeds te trillen, ik ga nu slapen en geef later wel mijn ongezouten commentaar op deze wedstrijd.
tot later mannen!
 
:roflol: lekker wegrennen :roflol:

Zo'n beest is het niet meer na zijn schorsing.

Lijkt wel bijna bang te zijn in de ring.
 
Volgens mij deed hij dit ook bij zijn laatste overwinningen. Ziet er niet stoer uit maar was wel erg effectief. Hij had hem vanuit het wegrennen toch ineens direct neer. Jammer dat die klem niet lukte, had hij er vol op geslagen was het wellicht anders gelopen.

Duidelijk dat veel hem niet meer gevolgd hebben na zijn schorsing.
 
voor me gevoel had ik toch gelijk. Ja hij had een kans met die guilotine shoke. Maar hij rende steeds weg. En die linkse uithaal kwam ook njet echt overtuigend over. (als hij raak is wel uiteraard). Had er meer van gehoopt maar niet verwacht. Die time outcall van brown zullen ooknog wel wat vragen oproepen
Dus als hij verliest dan klopt je vorige statement opeens? Hij vecht nu tegen mannen Miocic, JDS en Arlovski. Das heel wat anders dan Brett Rogers, Fujita en Tod Duffee uit zijn "goede tijd" uit Strikeforce en Dream.

Zo gaat dat gewoon, ze waren beiden rocked en had alle kanten op gekund. Dat is heavyweight met 5 oz gloves nu eenmaal. Niet voor niksdat de HW titel nog nooit meer dan 2 keer verdedigd is door dezelfde persoon in de geschiedenis van die divisie. Maar leeftijd is voor een lightweight een veel crucialer iets omdat die vaak afhankelijk zijn van snelheid en explosiviteit. Dat is in HW veel anders, is niet voor niks dat de gehele top10 ruim over de 30 is. Ervaring is key en power behoud je tot een latere leeftijd.

Dat wegrennen is ook iets dat HW eigen is, in lichtere klassen los je dat op met lateral movement, waar bij iemand als Anderson Silva een koning in was, maar je ziet het nog veel duidelijker in lightweight en de nog lichtere klassen. Dat gaat als HW gewoon niet, hoewel Reem het wel naar een nieuw level bracht :D Je ziet het in het stuk hieronder vrij goed, dat is niet haalbaal voor een 250 lb gast dus lijkt het meer op rennen, maar het is gewoon in essentie hetzelfde: http://fightland.vice.com/blog/the-path-of-anderson-silva-buckling-the-crippler

Je ziet iets vergelijkbaar bij iemand als Gustafsson, die hebben gewoon af en toe een klein sprintje nodig als iemand goed een ring kan cutten om weer in positie te komen en te resetten. (vanaf 01:50) en dat is iemand die vrij goed beweegt.

Dus ik weet niet waar je conclusie vandaan komt maar het lijkt imo echt nergens op. Jammer Reem, was mooi geweest maar helaas.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond Overeem niet overtuigen, verdedigde amper (sws niet zijn sterkste kant) en kon geen druk zetten. Die interviews vlak na een wedstrijd moeten ze eigenlijk op een later moment doen, nu straalt er negativiteit op Overeem af door zijn statement over aftikken. Ook al zou Stipe hebben afgetikt maakt het geen verschil; niet Overeem maar de scheids maakt uit of er afgetikt wordt. Dat weet Overeem als geen ander.
 
Overeem was niet echt zichzelf. Ik denk dat hij een behoorlijke adrenelinedump had gekregen na zijn choke poging. Het was een verschil tussen dag en nacht. Overeem is helaas mentaal niet heel sterk. Ik had het hem echt gegund. Het zou zo gaaf zijn als hij dit ook op zijn naam had kunnen zetten. Ik ben bang dat dit ook meteen zijn laatste titelpoging is.

Ach, we hebben in ieder geval Mousasi nog! Hij heeft op dit moment de meeste potentie van alle Nederlanders.
 
Back
Naar boven