Fitness Seller

Essentiele aminozuren en BCAA: wanneer neem ik ze en waarom!

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de hele post doorgelezen en ik heb nog één vraag. Iedereen neemt altijd of BCAA´s voor en na het trainen, of EAA´s voor en na het trainen.

Kan je niet beter BCAA´s nemen voor het trainen en EAA´s na het trainen?
BCAA's zijn spierbeschermend en EAA's 'spiervehogend'.

BCAA's zijn namelijk goedkoper aangezien je er minder van hoeft te nemen voor de training en je niet zo veel hebt aan de essentiële aminozuren voor het trainen?

Of heb ik het nu verkeerd?
 
Waarom niet gewoon x gram eaa voor/tijdens de training en x gram eaa na de training? Hier zitten zowel de bcaa en overige aminozuren in.
 
Waarom niet gewoon x gram eaa voor/tijdens de training en x gram eaa na de training? Hier zitten zowel de bcaa en overige aminozuren in.

Omdat BCAA´s los goedkoper zijn en je voorafgaand aan de training niks hebt aan EAA's, alleen aan de BCAA's die erin zitten. (als ik het goed heb)

Mijn vraag is dus, klopt dit? Want dan neem ik gewoon BCAA's voor het trainen en EAA's na het trainen.
 
Omdat BCAA´s los goedkoper zijn en je voorafgaand aan de training niks hebt aan EAA's, alleen aan de BCAA's die erin zitten. (als ik het goed heb)

Mijn vraag is dus, klopt dit? Want dan neem ik gewoon BCAA's voor het trainen en EAA's na het trainen.
Je groeit gewoon de hele dag door, dus waarom zou je voor je training dan niets aan EAA's hebben?
 
Ik heb nu die Super Amino 2222mg caps, en er werd gezegd deze voor en na de training (7 caps 4 voor en 3 na i.v.m. lichaamsgewicht kwam ik op 7 uit), maar ik neem ook gelijk na de training mijn Isolaat Perfection Shake van B&F, zit dit elkaar nog in de weg, of kan ik dit gewoon zo blijven nemen?
 
zit elkaar in de weg ja, wacht even 15-30 min met je shake
 
iemand een idee hoevaal je superior amino 2222 caps moet nemen ( weeg 73k )
 
Waarom zouden aminos en whey erna elkaar in de weg zitten? ???
Ik pak zelf gewoon 3-4 als ik het nodig heb...tussen de maaltijden of met een tussendoortje.
 
Ik heb een vraag. Zelf heb ik de superior amino caps. Wat is nu het exacte verschil met bcaa's?

Als ik 5 g voor mn training neem en 5 gram direct na de KT klopt dat dan?

In het geval dat ik nog cardio doe direct na de KT neem ik 5 gram voor mn KT 5 g direct erna en na de cardio gewoon een eiwitshake mt brinta.

Khoop dat ik hier wat opheldering mee kan krijgen, want ben volgens mij niet de enige die het verschil niet helemaal duidelijk is.
 
Wat is precies het verschil tussen essentiële aminozuren (EAA's?) en BCAA's?
 
In EAA's zitten ook BCAA's. Dat zijn amino's die je lichaam niet kan aanmaken.
Voor zover ik het weet: BCAA >>> anticatabolische werking en EAA >>> anabolisch werking. En sinds in EAA's zitten ook BCAA's.....well u can figure it out.
Enige verschil is om aan 5gr BCAA's te komen heb je wat hogere dosis EAA's nodig (10-15 gr)
Correct me if im wrong :)
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het niet helemaal, maar dat komt meer doordat je zinnen gewoon erg slecht zijn. Kun je het even overtypen in duidelijk Nederlands? :P

Als ik het goed begrijp zitten EAA's ook in BCAA's. Dus heb je eigenlijk aan een potje BCAA caps genoeg, want dan heb je zowel de anti-catabolische werking van BCAA's als de anabolische werking van EAA's in 1 potje.
 
Ik snap het niet helemaal, maar dat komt meer doordat je zinnen gewoon erg slecht zijn. Kun je het even overtypen in duidelijk Nederlands? :P

Als ik het goed begrijp zitten EAA's ook in BCAA's. Dus heb je eigenlijk aan een potje BCAA caps genoeg, want dan heb je zowel de anti-catabolische werking van BCAA's als de anabolische werking van EAA's in 1 potje.
Je hebt EAA (essential amino acids - essentiele aminozuren) en daarin zitten BCAA's. Je hebt dus 15 gr EAA's nodig om 5 gr BCAA's binnen te krijgen.

5 gr BCAA's voor en 5 gr BCAA's na training is genoeg, als je voor en na training eet eigenlijk onnodig. Wel handig als je op lege maag traint.

Q
 
Ik stel me de vraag of het voor een beginner al nodig is om al die supplementen te nemen.
Ik gebruik momenteel enkel Whey, daar zitten ook BCAA's en EAA's in.

Is extra BCAA's en creatine en dergelijke niet meer voor gevorderden?
 
@StrengthQ Ik had het als beginner lekker gelaten om dan al die BCAA's etc te nemen. Lekker bij whey houden. Je groeit toch hard genoeg op het begin. Maar het kan altijd.

Even een ander vraagje, er staat hier overal dat je BCAA beter en meestal in de cut gebruikt wordt, maar als je het gebruikt in de bulk, dan helpt het dus alsnog in de vetverbranding? Of heeft het dan eigenlijk geen nut behalve dat extra spierherstel en spiergroei?
 
Ik neem een half uur voor de training een maaltijd met rijst en vis, direct voor de training wil ik 10 gram EAA's nemen, direct na de training dextrose + whey + brinta en voor het slapen daarna nog kwark met nootjes. Is dit goed opgebouwd? En kan ik de EAA's ook tijdens het trainen opdrinken?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu 8 maanden bezig en heb bijna me eerste crea kuur achter de rug, nog een week. ik wil in de 4 weken dat ik geen crea neem amonizuren gaan nemen het liefst in shot vorm. Is dit een juist moment en heeft iemand misschien een aanbeveling? Kan ik crea en amonizuren samen nemen? en wat is het beste moment om amonizuren te cosumeren?

alvast bedankt:D

Kenneth
 
Ik neem een half uur voor de training een maaltijd met rijst en vis, direct voor de training wil ik 10 gram EAA's nemen, direct na de training dextrose + whey + brinta en voor het slapen daarna nog kwark met nootjes. Is dit goed opgebouwd? En kan ik de EAA's ook tijdens het trainen opdrinken?
Kan wel, maar dan komen de BCAA´s misschien te laat in je bloed om je spieren nog te kunnen beschermen tegen afbraak. In ieder geval je eerste paar oefeningen. Ik zou dan 15 gram nemen, de helft nemen voor je gaat sporten en de rest tijdens het sporten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven