Fitness Seller

Gesloten Getting fit(ter) and strong(er)!

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Vanochtend weer bij m'n trainer geweest. Was bang dat de meting tegen zou vallen, want m'n gewicht veranderde thuis bijna niks en ik heb ook niet veel cardio kunnen doen door blessures.

Maar het was super goed! Gewicht idd bijna gelijk (-0.7 kg), maar wel 3% van m'n vetpercentage af! Het is zo'n elektronische weegschaal, dus mss wat optimistisch, maar er zit iig vooruitgang in. Krijg ook steeds meer opmerkingen van anderen. Het begint nu blijkbaar echt op te vallen.

Zaterdag op festival raakte ik aan de praat met een bodybuilder en die gaf me een complimentje over m'n schouders en traps. Toch leuk om te horen :D Is 15 jaar zwemmen toch nog ergens goed voor geweest.
 
En de training van gisteren:

plank
45s
40s

medicine ball twists
3x20 5kg

side plank
45s
45s

ab roller
5x
5x
4x

push ups
3x8
op knieen, moet dit doen om m'n shouder te versterken

dumbell shoulder press
3x20 1.25 kg
deze is ook voor het versterken van m'n schouder, vandaar de belachelijk lage gewichten

lunges
3x15 10kg

sumo squat
15x
2x15 5kg
 
waarom schaf je niet zelf een tang aan. Kunt gemakkelijk 3 punten op je lichaam meten. Zon weegschaal is echt niks.
 
waarom schaf je niet zelf een tang aan. Kunt gemakkelijk 3 punten op je lichaam meten. Zon weegschaal is echt niks.

Ik heb zelf een tang ;) Maar die weging zat bij de coaching, dus eerst daar maar eens gemeten. Zal mezelf binnenkort weer eens pijnigen met die tang :D Welke formule gebruik je om er dan je vetpercentage uit te krijgen? Er zit zo'n wiel bij die tang om het te berekenen, maar heb het idee dat die nogal optimistisch is.
 
Heb 1 van body en fit shop, daar staat precies bij hoe ik het moet doen.
Echter pak ik zelf buik erbij ipv bovenbeen want dat is makkelijker en mm komen toch wel overeen.

Meet zelf 3 punt tricep, taille buik
 
Gisteren weer getraind, maar m'n core deed nog steeds pijn van maandag. Beetje matig begin dus.

plank
40s
40s

ab roller
4x
alles deed zo'n pijn dat ik er maar mee gestopt ben

medicine ball twist
3x20 5kg

lunges
3x15 10kg

jump squats
3x12

sumo squat
3x10 5kg

db shoulder press
3x20 1.25kg
belachelijk laag gewicht, maar dit is dus een oefening van de fysio om m'n schoudergewricht stabieler te krijgen

endorotation
3x20
met elastiek aan de deurklink
 
Oef, spierpijn in je buik, niet bepaald de beste soort spierpijn die je kunt hebben..
 
Oef, spierpijn in je buik, niet bepaald de beste soort spierpijn die je kunt hebben..

Ik voelde het op het einde zelfs bij de squats :o Vandaag valt het gelukkig wel mee, wil morgen weer gaan trainen, dus hopelijk blijft het zo.
 
Oef, spierpijn in je buik, niet bepaald de beste soort spierpijn die je kunt hebben..

Helemaal mee eens.
Wel sterk dat je alsnog core oefeningen geprobeerd hebt aan het begin van je training!

Vanwaar doe je ze eigenlijk aan het begin? Focus op abs? Opwarming?
 
Helemaal mee eens.
Wel sterk dat je alsnog core oefeningen geprobeerd hebt aan het begin van je training!

Vanwaar doe je ze eigenlijk aan het begin? Focus op abs? Opwarming?

Eigenlijk soort opwarming ja. En ik merk dat ik er ook echt profijt van heb dat m'n core sterker wordt. Heb minder snel last van m'n rug nu. Dus ik hou ze er nog even in.

Gisteren niet meer getraind. Vrijdagavond op stap geweest en gister met een kater op de bank gelegen :o
 
Gisteren eindelijk weer eens getraind:

Plank
3x 40s

Ab roller
3x
4x
4x
pff, ga ik dit ooit leren? :o

Medicine ball twist
3x20 5kg

Side plank
3x 40s

Tussendoor een minuut of 10 touwtje springen, telkens 80x en dan even rust.

Lunges
3x15 10kg
Deze mogen eigenlijk wel zwaarder, maar ik vind dumbells zwaarder dan 5 kg lastig vast te houden.

Jump squats
3x12

Sumo squat
3x15 5kg

Dumbell shoulder press
3x20 1.25kg

Cable internal rotation
3x20

Gisteren ook weer eens geshopt, aangezien bijna al m'n zomerkleren van vorig jaar te groot zijn. Toch leuk als je alles ineens een maat kleiner moet kopen :D
 
Gewoon niet doen joh, die ab roller.. Wordt geen mens gelukkig van ;).
Heerlijk als je moet shoppen omdat kleding te groot is, dat motiveert!
 
Gewoon niet doen joh, die ab roller.. Wordt geen mens gelukkig van ;).
Heerlijk als je moet shoppen omdat kleding te groot is, dat motiveert!

Vind het een heerlijke oefening! Moet alleen nog even oefenen :p

Hier nog de training van maandag, heb weer eens een fitnessbal aangeschaft, dus schema wat aangepast. Gisteren ook nog 13 km geskate.

Plank (met ellebogen op bal)
25s
25s
zwaar!

Back extension (ook op bal)
13x
12x
10x

Ball crunch
10x
10x
10x

Ball squat (tegen de muur)
3x15

Bulgarian split squat
4x10

DB chest press
3x15 2kg

Ex- en internal rotation (met elastiek)
3x20

DB shoulder press
3x20 0.5kg

Vanavond eens kijken of het in de zomervakantie wat rustiger is in de fitnesszaal.
 
En het was dus nog net zo druk helaas, dus alles lekker door elkaar gedaan. Het cutten schiet niet echt op, ben het een beetje beu om zo weinig te eten, dus zit vaak op (of boven) onderhoud. Ik geloof niet dat er echt vet bij komt, dus ik blijf gewoon hard trainen en hopelijk komt er dan iig nog wat massa bij. Heb ook nog steeds last van m'n schouder/arm, dat begin ik wel echt beu te raken. Mss volgende week maar weer eens langs de fysio.

Ab crunch machine
12x 10kg
12x 10kg
12x 12.5kg

Torso rotation
12x 40kg
12x 40kg
12x 42.5kg

DB shoulder press
3x20 2kg

Glute bridge
12x 10kg
2x12 12kg

Leg curl
3x12 17.5kg

Hip abduction
2x12 75kg
12x 80kg

Leg press
2x12 60kg
12x 65kg

In- en external rotation
3x20 1.25kg
dit zag er vast belachelijk uit bij het cable station :o

Walking lunges
3x12 10kg
 
Ik ga dit logje sluiten, heb de laatste tijd niet zo'n zin meer om elke keer m'n trainingen te posten en erg veel nieuws is er ook niet te melden. Ik ga wel gewoon door met fitnessen natuurlijk en ik zal af en toe nog wel eens rondneuzen op dbb. Bedankt iedereen voor de tips! :wave:
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven