XXL Nutrition

Mijn eerste UB/LB schema

Bezoekers in dit topic

Boudewijnv

Novice
Lid geworden
11 jan 2016
Berichten
12
Waardering
2
Lengte
1m88
Yo gasten,

Zojuist heb ik mijn eerste upper/lower body schema gemaakt.
Vandaag begonnen met cutten en wou gelijk een nieuw trainingsschema.
Ik drop hem ff hier voor wat feedback.
Oja ik train btw 3x upper en 1x lower in de week.

UB/LB schema

Maandag UB

Bench press - 3 sets exc warming upp
T bar row. - 3 sets exc warming upp
Dumble fly's - 3 sets
Lat pull down- 3 sets
Military press - 3 sets
Rear delt cable - 3 sets
Overhead tricep press - 3 sets
Dumbell hammer curl - 3 sets

Dinsdag LB

Squats - 3 sets exc warming upp
Death lift - 3 sets exc warming upp
Seated calf raise - 3 sets
Hamstring curls - 3 sets
Standing calf raise - 3 sets
Bottom ups - 3 sets
Side bends - 3 sets

Donderdag UB

Incline bench press - 3 sets exc warming
Pull ups - 3 sets exc warming upp
Chest dips - 3 sets
Seated machine row - 3 sets
Shoulder press - 3 sets
Rear delt fly - 3 sets
Rope pull down - 3 sets
Ez bar bicep curls - 3 sets (long head)



Zaterdag UB

Bench press - 3 sets exc warming upp
Chin upss - 3 sets exc warming upp
Cable cross over - 3 sets
T bar row - 3 sets
Cable side raise - 3 sets
Cable front raise - 3 sets
Tricep push down - 3 sets
Bicep curls - 3 sets (short head)
 
Je doet 3x UB en maar 1x LB waarom is dit?

En ik zou je kuiten beide achteraan doen. (Grote spiergroepen altijd eerst)
En deze 2 oefeningen: Bottom ups - Side bends?? Wat zijn dat? Nog nooit van gehoord!
 
Je doet 3x UB en maar 1x LB waarom is dit?

En ik zou je kuiten beide achteraan doen. (Grote spiergroepen altijd eerst)
En deze 2 oefeningen: Bottom ups - Side bends?? Wat zijn dat? Nog nooit van gehoord!

3x UB omdat mijn LB vooral benen in verhouding een stuk voorlopen op mijn UB.

Bottom ups en side bends zijn 2 buikspier oefeningen heb de namen van internet geplukt.

Thanks voor de feedback!
 
3x UB omdat mijn LB vooral benen in verhouding een stuk voorlopen op mijn UB.

Bottom ups en side bends zijn 2 buikspier oefeningen heb de namen van internet geplukt.

Thanks voor de feedback!

Oké zijn dat buik oefeningen. (Vandaar dat ik het niet kende, onzin is dat:p)

Aha dus je benen lopen voor wel je maar 2,5 oefening ervoor doet. Je bent daar wel een mazzelaar mee
 
Zoals primo zegt zijn buik oefeningen niet nodig, die train je met oefeningen als squat, deadlift en press al genoeg. En ik zou gewoon 2 ub en 2 lb doen. Tenzij je 150 kilo squat en 60 kilo bencht oid lopen je benen niet voor. Die horen een stuk groter te zijn ;) daarnaast zijn lb compounds ook goed voor je rug en core.

En is deadlift met twee d's
 
Oke,
Ik heb met jullie tips het schema wat aangepast hoor graag wat jullie er zo van vinden.

Maandag UB

Bench press - 3 sets exc warming upp
T bar row. - 3 sets exc warming upp
Dumble fly's - 3 sets
Lat pull down- 3 sets
Military press - 3 sets
Rear delt cable - 3 sets
Bicep curls - 3 sets (short head)
Overhead tricep press - 3 sets
Dumbell hammer curl - 3 sets

Dinsdag LB

Squats - 3 sets exc warming upp
Dead lift - 3 sets exc warming
Hamstring curls - 3 sets
Lunges - 3 sets
Seated calf raise - 3 sets
Standing calf raise - 3 sets


Donderdag UB

Incline bench press - 3 sets exc warming
Pull ups - 3 sets exc warming upp
Chest dips - 3 sets
Seated machine row - 3 sets
Shoulder press - 3 sets
Rear delt fly - 3 sets
Rope pull down - 3 sets
Ez bar bicep curls - 3 sets (long head)
Tricep push down - 3 sets

Zaterdag LB

Dead lift - 3 sets exc warming upp
Squats - 3 sets exc warming upp
Leg press - 3 sets
Leg curl - 3 sets
Seated calf raise - 3 sets
Standing calf raise (machine) - 3 sets
 
Lijkt mij prima
 
Prima keuze qua oefeningen. Maar gewichten en rep-ranges..? Ook niet onbelangrijk! :D
 
Ik zou de volgorde tijdens de 2de keer UB en aanpassen zodat je niet steeds met dezelfde spiergroep begint. Zo is elke training een beetje anders.
Herhalingen zijn idd ook belangrijk om te vermelden
 
In tegenstelling tot de anderen vind ik dat buikspieren trainen wel zinvol is. Juist omdat je je core gebruikt bij iedere grote compound oefening moet je ze in mijn optiek juist trainen, hoe meer bescherming hoe beter. De meningen verschillen, maar dit is puur mijn eigen ervaring. Ab wheel rollouts, weighted crunches en (weighted) planks zijn prima oefeningen.
 
In tegenstelling tot de anderen vind ik dat buikspieren trainen wel zinvol is. Juist omdat je je core gebruikt bij iedere grote compound oefening moet je ze in mijn optiek juist trainen, hoe meer bescherming hoe beter. De meningen verschillen, maar dit is puur mijn eigen ervaring. Ab wheel rollouts, weighted crunches en (weighted) planks zijn prima oefeningen.

Jawel, zinvol sowieso, maar met compounds pak je die ook stevig mee. Ik doe ook altijd abs, maar in de bulk (veel) minder
 
Ik pak altijd 3/4 sets van cable crunches aan het einde van mijn workout. Maar elke keer dat ik deadlifts doe, wordt mijn abs ook zware belast (ik voel het wel), dus ik hoeft niet veel volume voor buikspieren te doen.
 
Zoals primo zegt zijn buik oefeningen niet nodig, die train je met oefeningen als squat, deadlift en press al genoeg. En ik zou gewoon 2 ub en 2 lb doen. Tenzij je 150 kilo squat en 60 kilo bencht oid lopen je benen niet voor. Die horen een stuk groter te zijn ;) daarnaast zijn lb compounds ook goed voor je rug en core.

En is deadlift met twee d's

Hoe simpel ben je als je denkt dat buikspier oefeningen onzin zijn.
Jullie lijken wel een stel brugklassers die maar met de populaire jongens mee willen praten.
Al die malloten hier die elke hoek van hun schouder apart trainen hoeft dan ook niet, je doet schouders al met benchpress.
Triceps hoef je ook niks aan te doen, doe je al met benchpress.
Biceps hoeft niet meer, doe je al met pull ups.
Traps hoeven niet, doe je al met boodschappen tillen.
Serieus doe toch niet zo achterlijk en train gewoon je abs, het is een belangrijke spiergroep die gewoon directe belasting nodig heeft.
 
Hoe simpel ben je als je denkt dat buikspier oefeningen onzin zijn.
Jullie lijken wel een stel brugklassers die maar met de populaire jongens mee willen praten.
Al die malloten hier die elke hoek van hun schouder apart trainen hoeft dan ook niet, je doet schouders al met benchpress.
Triceps hoef je ook niks aan te doen, doe je al met benchpress.
Biceps hoeft niet meer, doe je al met pull ups.
Traps hoeven niet, doe je al met boodschappen tillen.
Serieus doe toch niet zo achterlijk en train gewoon je abs, het is een belangrijke spiergroep die gewoon directe belasting nodig heeft.

Nou nou doe eens even rustig om ons meelopers te noemen!
 
Hoe simpel ben je als je denkt dat buikspier oefeningen onzin zijn.
Jullie lijken wel een stel brugklassers die maar met de populaire jongens mee willen praten.
Al die malloten hier die elke hoek van hun schouder apart trainen hoeft dan ook niet, je doet schouders al met benchpress.
Triceps hoef je ook niks aan te doen, doe je al met benchpress.
Biceps hoeft niet meer, doe je al met pull ups.
Traps hoeven niet, doe je al met boodschappen tillen.
Serieus doe toch niet zo achterlijk en train gewoon je abs, het is een belangrijke spiergroep die gewoon directe belasting nodig heeft.
Leuk dat je zegt, die isolatieoefeningen doe ik inderdaad allemaal niet (behalve barbell curls als ik deadlift, dan doe ik naemelijk geen pull ups). Gezien mijn doel meer richting powerliften is, en dit prima gaat zonder ab training, zie ik niet in waarom ik dit nu ineens wel zou doen. Als mijn core genoeg groeit van deadlifts en squats heeft deze inderdaad geen extra werk nodig.

Misschien moet je er rekening mee houden dat niet iedereen dezelfde doelen en traingsstijl als jou heeft. Beetje raar om zo uit je dak te gaan tegen iedereen die niet jouw mening deelt.
 
Misschien moet je er rekening mee houden dat niet iedereen dezelfde doelen en traingsstijl als jou heeft. Beetje raar om zo uit je dak te gaan tegen iedereen die niet jouw mening deelt.

En is TS ook een powerlifter dan? Als je z'n schema bekijkt durf ik het wel aan om te zeggen van niet.
Misschien moet je er rekening mee houden dat niet iedereen dezelfde doelen en traingsstijl als jou heeft.
200w.gif
 
En is TS ook een powerlifter dan? Als je z'n schema bekijkt durf ik het wel aan om te zeggen van niet.
Misschien moet je er rekening mee houden dat niet iedereen dezelfde doelen en traingsstijl als jou heeft.
200w.gif

Heel volwassen joh...
Ik geef mijn mening, mijn abs groeien prima mee zonder ze specifiek te trainen. TS vraagt of het nodig is, ik geef antwoord vanuit mijn ervaring. Dat IK richting powerlifting train betekent niet dat mijn ervaring wat betreft spiergroei ineens niet meer relevant is. Of ben jij zo'n type die denkt dat je van powerliften geen massa krijgt? Laat mij je daar even uit de droom helpen :)

Mer mijn mening kun je het eens of oneens mee zijn en alle respect daarvoor. Jij bent het blijkbaar oneens, helaas moet je dat blijkbaar op een erg kinderachtige manier laten blijken.
200w.gif


Aan je posthistorie te zien voeg je in erg weinig discussies een daadwerkelijk beargumenteerd standpunt toe. Ik hoop dat dat hier anders gaat zijn want tot nu zit je alleen op de inbreng van anderen af te geven en zeg je verder weinig.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Pren
Kan je even om mijn hartslag denken hij schiet omhoog door jou:p
Ik denk dat hij gewoon op zoek is naar een relletje :D lekker wat vermaak in de ochtend
 
Back
Naar boven