AndroidHealthClinic

Schoenen voor Powerlifting

Bezoekers in dit topic

Oly shoes kreeg ik uiteindelijk last door aan mijn rechterknie. Knieën kwamen veel verder naar voren dan met flat soles. Bij bench sta ik veeeel vaster en komt mijn kont minder snel los met flat soles.
Dat heeft dan meer met jouw mechanica te maken dan met oly schoenen. Maar goed als je met flat soles geen last hebt is de keuze snel gemaakt.
 
Oly shoes kreeg ik uiteindelijk last door aan mijn rechterknie. Knieën kwamen veel verder naar voren dan met flat soles. Bij bench sta ik veeeel vaster en komt mijn kont minder snel los met flat soles.

Ik heb dezelfde ervaring met oly schoenen.
 
Oly shoes kreeg ik uiteindelijk last door aan mijn rechterknie. Knieën kwamen veel verder naar voren dan met flat soles. Bij bench sta ik veeeel vaster en komt mijn kont minder snel los met flat soles.
Komt door houding probleem. Je moet je reet wss veel meer naar achter doen/je heup roteren en wss breder gaan staan en het gewicht op je hak balanceren. Dan krijg je bij squat geen knie naar voren over je tenenen dus ook geen kniepijn.
 
Komt door houding probleem. Je moet je reet wss veel meer naar achter doen/je heup roteren en wss breder gaan staan en het gewicht op je hak balanceren. Dan krijg je bij squat geen knie naar voren over je tenenen dus ook geen kniepijn.
Misschien leent de typische powerlift low bar squat zich er ook gewoon minder voor en heb je meer aan een minder hoge hak/vlakke zool. Voor high bar squats en oly lifts zijn ze absoluut onmisbaar.
 
Misschien leent de typische powerlift low bar squat zich er ook gewoon minder voor en heb je meer aan een minder hoge hak/vlakke zool. Voor high bar squats en oly lifts zijn ze absoluut onmisbaar.
Ik heb de bar niet low en niet high btw
 
Ik heb de bar niet low en niet high btw
Dus niet high. Echte high bar oly squat geeft andere dynamics. Ik heb altijd een bizar lelijke Low of medium bar squat gehad (naast ontzettend zwak hehe), high bar kan ik nu eindelijk wel technisch goed, maar dat zou ik echt nooit zonder hakverhoging kunnen.
 
Pak voor front squats wel mijn oly shoes btw
 
Back
Naar boven