XXL Nutrition

van 140kg naar 110kg en nu de rest nog...

Bezoekers in dit topic

Pak ipv wortels amandelen dan? Net zoveel kcal, zelfde voorbeeld.
Gedragspatroon en gewoontes is een ding, maar dat is totaal niet vergelijkbaar metdit geval. Suiker is aangetoond, dat het op korte termijn grote effecten heeft op je hersenen. Burpies niet. Die grote effecten op korte termijn kunnen dus ook voor verslavingen zorgen.
al het lekkere eten heeft op korte termijn effect op je hersenen. En ik weet wel zeker dat burpies dat ook hebben, maar dat terzijde.
Dat eten een reactie teweegbrengt in je hersenen heeft alles met overleven te maken, en niks met verslaving. Daarnaast is smaak 1 van de zintuigen waarmee je het moet doen in je leven; input voor je hersenen. Prikkels worden verwerkt in je hersenen, en tuurlijk geeft smaak een korte termijn reactie. Zou pas raar zijn als jij nu in een keer wakker werd met de smaak van rodebietentaart in je mond omdat je die vorige maand een keertje naar binnen hebt geschoven.

Een tedere aanraking van een knappe gespierde kerel die je over je rug kriebelt (sorryikbenbezet) zal ook een reactie teweegbrengen in je hersenen. Klaarkomen ook. Knuffelen met een puppy ook. Of een baby (bij mij een stressreactie though want ik haat babies)
 
al het lekkere eten heeft op korte termijn effect op je hersenen. En ik weet wel zeker dat burpies dat ook hebben, maar dat terzijde.
Dat eten een reactie teweegbrengt in je hersenen heeft alles met overleven te maken, en niks met verslaving. Daarnaast is smaak 1 van de zintuigen waarmee je het moet doen in je leven; input voor je hersenen. Prikkels worden verwerkt in je hersenen, en tuurlijk geeft smaak een korte termijn reactie. Zou pas raar zijn als jij nu in een keer wakker werd met de smaak van rodebietentaart in je mond omdat je die vorige maand een keertje naar binnen hebt geschoven.

Een tedere aanraking van een knappe gespierde kerel die je over je rug kriebelt (sorryikbenbezet) zal ook een reactie teweegbrengen in je hersenen. Klaarkomen ook. Knuffelen met een puppy ook. Of een baby (bij mij een stressreactie though want ik haat babies)

Suiker heeft totaal andere effecten op de hersenen dan voor dezelfde kcal aan walnoten eten, ookal vind je die qua smaak misschien nog wel lekkerder dan suiker. Zelfs een hamburger van de mcdonalds doet dat minder (en ik durf zover te gaan door te zeggen dat "minder" vervangen kon wordn door "niet" als de burger suikervrij zou zijn). Suiker zorgt voor directe ups en downs. Ve meer dan een bord rijst doet, terwijl het beide simpele koolhydraten zijn.
Hoop dat we het hierover eens mogen zijn, want voorafgaande posts zijn we alleen maar vergelijkingen aan het maken.

Enne.. het effect van suiker op het lichaam is toch echt wel ff anders dan een streel van je partner, mag hopen dat jij dan niet een half uur later een dip hebt.
 
Suiker heeft totaal andere effecten op de hersenen dan voor dezelfde kcal aan walnoten eten, ookal vind je die qua smaak misschien nog wel lekkerder dan suiker. Zelfs een hamburger van de mcdonalds doet dat minder (en ik durf zover te gaan door te zeggen dat "minder" vervangen kon wordn door "niet" als de burger suikervrij zou zijn). Suiker zorgt voor directe ups en downs. Ve meer dan een bord rijst doet, terwijl het beide simpele koolhydraten zijn.
Hoop dat we het hierover eens mogen zijn, want voorafgaande posts zijn we alleen maar vergelijkingen aan het maken.

Enne.. het effect van suiker op het lichaam is toch echt wel ff anders dan een streel van je partner, mag hopen dat jij dan niet een half uur later een dip hebt.

dat is puur suggestief; zo niet, dan heb ik heel benieuwd naar het onderzoek waar je deze kennis uit haalt (effect van suiker tegenover het effect van een hamburger van de mac) geschaald naar liking ofcourse. Zeer interessante materie, dus als je daar een studie van hebt lees ik die heel graag, want dat is wel echt iets waar ik op door zou willen lezen.

En als mijn partner dr best goed doet komt die dip een stuk eerder dan een half uur later huehue :o
 
Lisa, acteer je nou dat je zo dom bent of ben je echt zo dom? Ik zit mee te lezen en krijg plaatsvervangende schaamte bij het zien van jouw beperkte kennis in verhouding met het denken dat je daadwerkelijke kennis hebt.

Vet is ook verslavend (is eigenlijk niet zo, net als dat suiker niet verslavend is), want ik hou veel meer van vet eten dan zoet eten.... hoe ga je deze verklaren?
Hoe kan ik nou weer zoveel van vet houden en minder van suiker terwijl ik het beiden dagelijks genoeg eet en suiker verslavend is en vet niet..? leg mij eens uit hoe dat wetenschappelijk verklaarbaar is.
Suiker zou toch dominant moeten zijn tegenover vet als het daadwerkelijk verslavend is? wel hueeeel gek dat ik dan toch liever vet eet.


Even serieus.. het is al gezegd, maar als suiker daadwerkelijk een verslavend middel was, dan zouden pakken suiker in de winkel of veel meer kosten, of zelfs 18+ verkocht worden.
En dan zou elk persoon die zogenaamd verslaafd is aan het middel 'suiker' meerdere pakken suiker in huis hebben liggen en dat prefereren over suiker verwerkt in voedsel omdat een pak suiker de meest pure vorm is die ze dan kunnen krijgen.

Het is simpelweg gewoon geen verslavend middel.
Ik ben verslaafd aan gamen geweest in mijn leven, dat wil niet zeggen dat gamen een verslavend iets is... Het ligt 100% bij de persoon zelf dat ie verslaafd raakt aan een middel of een gewoonte die geen lichamelijk verslavende stof heeft.
Ik kon tenminste eerlijk mezelf de schuld geven van mijn verslaving in plaats van lekker de schuld afschuiven op andere dingen die niet kloppen.
 
Weer zon domme opmerking. Verslavingen zijn deels psychisch, deels lichamelijk.
Doordat je door suiker een enorme up krijgt in energie, en daarna een enorme down, kom je in een vicieuze cirkel terecht; om je lichamelijk fijn en energiek te voelen blijf je suiker tot je nemen. Daar begint de verslaving.
Verder is er ook zeker sprake van mentale verslaving, denk aan alleen al het begrip "comfort food" - weg eten van andere onderliggende problemen. Nog niet te spreken over wanneer dit gebeurd met suikerrijke producten.

Niet voor niks dat mensen makkelijker niks kunnen snoepen dan een kleine hoeveelheid, precies hetzelfde als met drugs en alcoholverslavingen. Ooit een alcoholist 1 biertje zien nemen?

Om te zeggen dat alleen dopamine verslavend werkt is kort door de bocht, dat is een direct gevolg van suiker tot je nemen en dat maakt suiker dus ook verslavend.

Dat het niet dezelfde type blijvende schade in de hersenen aanricht dan drugs en alcohol mag duidelijk zijn, maar dat maakt het niet ineens geen verslaving meer.
Ga kilo quinoa kopen ofzo ipv deze onzin uit te kramen. De meest debiele verbanden worden hier gelegd, die overigens goed uitkomen mbt je eigen situatie met sky high vetpercentage. Weet je wat pas comfort food is? 250mg trenbolognaise acetatius ed.
 
Laatst bewerkt:
Ok.. ik zie dat er druk discussie wordt gevoerd; interessant!

Even een update: ben afgelopen week gaan wegen bij de dieetiste.
Er was qua gewicht iets af, spieren eraf en helaas maar 0,2 kg vet af.
Mijn schema werkt dus niet echt.

In overleg met mijn trainer een nieuw schema:

O: 2 gebakken eieren, 20 gram bacon en 1 eiwitshake Iso100

T: 100 gram kipfilet, komkommer en eventueel 30 gram amandelen

L: 100 gram tartaar of 150 gram kipfilet, groenten (courgette, aubergine en broccoli)

T: 200 gram huttekase, theelepel rode pesto en 2 eetlepels gehakte augurk/komkommer

T: voor het trainen: eiwitshake Iso 100

A: 150 gram kipfilet of 100 gram tartaar, groenten idem dito als lunch

T: 1 eiwitshake Iso100 (ik kies bewust even geen kwark vanwege de hoeveelheid koolhydraten) en eventueel nog 30 gram amandelen en rauwkost

Mijn macro's:

Eiwit: 190 gram
Vet: 76 gram
Kh: 24 gram (zonder de groente, met groente rond de 30 gram)
Kcal: 1600


Ik volg dit schema sinds afgelopen vrijdag. Heel saai gewoon elke dag hetzelfde. Ik zie wel verandering, maar op de weegschaal is er maar heel weinig af. Ik ben wel sterker geworden, kan zwaarder trainen.
Morgenmiddag ga ik weer wegen en doormeten. Ben benieuwd wat eruit komt.

Ik kies bewust voor laag in koolhydraten, omdat ik me hier nu veel beter bij voel. Zaterdag wil ik een hoge koolhydraten dag doen. Wel clean, maar hoger in koolhydraten. Bv havermout in de ochtend, volkorenpasta in de avond. Op die dag verminder ik dan mijn vetten.
 
Ok.. ik zie dat er druk discussie wordt gevoerd; interessant!

Even een update: ben afgelopen week gaan wegen bij de dieetiste.
Er was qua gewicht iets af, spieren eraf en helaas maar 0,2 kg vet af.
Mijn schema werkt dus niet echt.

In overleg met mijn trainer een nieuw schema:

O: 2 gebakken eieren, 20 gram bacon en 1 eiwitshake Iso100

T: 100 gram kipfilet, komkommer en eventueel 30 gram amandelen

L: 100 gram tartaar of 150 gram kipfilet, groenten (courgette, aubergine en broccoli)

T: 200 gram huttekase, theelepel rode pesto en 2 eetlepels gehakte augurk/komkommer

T: voor het trainen: eiwitshake Iso 100

A: 150 gram kipfilet of 100 gram tartaar, groenten idem dito als lunch

T: 1 eiwitshake Iso100 (ik kies bewust even geen kwark vanwege de hoeveelheid koolhydraten) en eventueel nog 30 gram amandelen en rauwkost

Mijn macro's:

Eiwit: 190 gram
Vet: 76 gram
Kh: 24 gram (zonder de groente, met groente rond de 30 gram)
Kcal: 1600


Ik volg dit schema sinds afgelopen vrijdag. Heel saai gewoon elke dag hetzelfde. Ik zie wel verandering, maar op de weegschaal is er maar heel weinig af. Ik ben wel sterker geworden, kan zwaarder trainen.
Morgenmiddag ga ik weer wegen en doormeten. Ben benieuwd wat eruit komt.

Ik kies bewust voor laag in koolhydraten, omdat ik me hier nu veel beter bij voel. Zaterdag wil ik een hoge koolhydraten dag doen. Wel clean, maar hoger in koolhydraten. Bv havermout in de ochtend, volkorenpasta in de avond. Op die dag verminder ik dan mijn vetten.
Hoezo voel je je beter op low carb? En hoelang zit je al op low carb? Dat je spiermassa afneemt als je van high carb naar low carb gaat is logisch omdat je glycogeen afneemt en daarmee ook IM vocht. Dat zegt helemaal niks over daadwerkelijke afname van spiermassa, en je kan aan de hand van die gegevens absoluut niet beoordelen of een dieet werkt of niet.
Verder, hoe meet je je spiermassa? Please dont tell me dat er een bio impedantie weegschaal wordt gebruikt
 
Hoezo voel je je beter op low carb? En hoelang zit je al op low carb? Dat je spiermassa afneemt als je van high carb naar low carb gaat is logisch omdat je glycogeen afneemt en daarmee ook IM vocht. Dat zegt helemaal niks over daadwerkelijke afname van spiermassa, en je kan aan de hand van die gegevens absoluut niet beoordelen of een dieet werkt of niet.
Verder, hoe meet je je spiermassa? Please dont tell me dat er een bio impedantie weegschaal wordt gebruikt

Ik zit sinds afgelopen vrijdag op low carb. Daardoor ongeveer 5 weken op high carb (210gram) en daar verloor ik ook spier bij. In 1 maand tijd is er maar 0,2 kg vet afgegaan.

Ik maak gebruik van een Tanita weegschaal. Ik weet dat met een tang je het beste de vetmeting kan laten doen, maar volgens sommigen is dit ook weer niet helemaal betrouwbaar.

Ik voel me beter op low carb en hoog in proteinen omdat ik minder trek heb, minder moe ben na het eten en sterker ben tijdens het trainen.
 
Als 1 weegschaal wel niet betrouwbaar is dan is dat de tanita wel.
Ga gewoon wekelijks op een normale weegschaal staan die alleen je gewicht aangeeft tevens meet je met een meetlint de omtrek van je buik.
Gaan hierbij de getallen omlaag dan ben je goed bezig.
 
Ik zit sinds afgelopen vrijdag op low carb. Daardoor ongeveer 5 weken op high carb (210gram) en daar verloor ik ook spier bij. In 1 maand tijd is er maar 0,2 kg vet afgegaan.

Ik maak gebruik van een Tanita weegschaal. Ik weet dat met een tang je het beste de vetmeting kan laten doen, maar volgens sommigen is dit ook weer niet helemaal betrouwbaar.

Ik voel me beter op low carb en hoog in proteinen omdat ik minder trek heb, minder moe ben na het eten en sterker ben tijdens het trainen.
gewoon zoals Hertog_Jan zegt gewicht meten en buikomtrek meten. Als je gewoon krachttraining doet en je eiwit inname is hoog zat ga je op jou vetpercentage ECHTTTTTT geen spiermassa verliezen, zelfs op tekorten van 1000 kcal
 
gewoon zoals Hertog_Jan zegt gewicht meten en buikomtrek meten. Als je gewoon krachttraining doet en je eiwit inname is hoog zat ga je op jou vetpercentage ECHTTTTTT geen spiermassa verliezen, zelfs op tekorten van 1000 kcal


Ik ben mijn cut rond de 40% bf gestart op 2500kcal. Geeindigd rond de 15% op 2000kcal. Heb naar mijn idee geen spiermassa ingeleverd, zelfs wat gegaind (beginner?) Dus idd, op hoog percentage kan je wel een groot tekort veroorloven.
 
Als je nu al op 1600 kcal zit op 110 kg dan wil ik niet weten op hoeveel kcal en cardio je zit tegen de tijd dat je 20 kilo lichter bent. Je kan mss beter iets meer eten zodat je training hier niet onder te lijden heeft.
 
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2235907/

The reviewed evidence supports the theory that, in some circumstances, intermittent access to sugar can lead to behavior and neurochemical changes that resemble the effects of a substance of abuse. According to the evidence in rats, intermittent access to sugar and chow is capable of producing a “dependency”. This was operationally defined by tests for bingeing, withdrawal, craving and cross-sensitization to amphetamine and alcohol. The correspondence to some people with binge eating disorder or bulimia is striking, but whether or not it is a good idea to call this a “food addiction” in people is both a scientific and societal question that has yet to be answered. What this review demonstrates is that rats with intermittent access to food and a sugar solution can show both a constellation of behaviors and parallel brain changes that are characteristic of rats that voluntarily self-administer addictive drugs. In the aggregrate, this is evidence that sugar can be addictive.

Ook wel interessant filmpje over verslaving.


en:

What is the Medical Definition of Addiction?
An addiction must meet at least 3 of the following criteria. This is based on the criteria of the American Psychiatric Association (DSM-IV) and World Health Organization (ICD-10).(1)

1. Tolerance. Do you use more alcohol or drugs over time?
2. Withdrawal. Have you experienced physical or emotional withdrawal when you have stopped using? Have you experienced anxiety, irritability, shakes, sweats, nausea, or vomiting? Emotional withdrawal is just as significant as physical withdrawal.
3. Limited control. Do you sometimes drink or use drugs more than you would like? Do you sometimes drink to get drunk? Does one drink lead to more drinks sometimes? Do you ever regret how much you used the day before?
4. Negative consequences. Have you continued to use even though there have been negative consequences to your mood, self-esteem, health, job, or family?
5. Neglected or postponed activities. Have you ever put off or reduced social, recreational, work, or household activities because of your use?
6. Significant time or energy spent. Have you spent a significant amount of time obtaining, using, concealing, planning, or recovering from your use? Have you spend a lot of time thinking about using? Have you ever concealed or minimized your use? Have you ever thought of schemes to avoid getting caught?
7. Desire to cut down. Have you sometimes thought about cutting down or controlling your use? Have you ever made unsuccessful attempts to cut down or control your use?

Als ik kijk naar de bovenstaande definitie van verslaving dan denk ik dat binge eating daaraan kan voldoen.
 
Ik ben mijn cut rond de 40% bf gestart op 2500kcal. Geeindigd rond de 15% op 2000kcal. Heb naar mijn idee geen spiermassa ingeleverd, zelfs wat gegaind (beginner?) Dus idd, op hoog percentage kan je wel een groot tekort veroorloven.

Geldt voor mij ook , van 20% naar 12% en zelfs wat spiermassa gegained. Zal idd de beginnersgainz zijn denk.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger had ik ook zo'n "Lisa024". Dat heb ik twee maanden volgehouden.

Nu heb ik een Playstation......
 
Suiker is 8x zo verslavend als cocaïne!!
 
Even een update:
In overleg met mijn trainer ben ik begonnen met intermittent fasting.
Ik eet alleen lunch en diner. Ik eet rond de 1800kcal, waarvan 50 procent eiwit, 30 procent vet en 20 procent koolhydraten.

Ik heb totaal geen honger en goed vol te houden.
Ik train 5 tot 6 keer per week nu waarbij vooral gericht is op cardio en circuitrondjes met krachttraining tussendoor , soort crossfitachtig.

Na de eerste week was er op de weegschaal 1,5 kg af. Erg leuk maar... er was 1 kg vocht af, 2 kg spieren af en 0,9 kg vet erbij. Dit gaat dus niet goed.
Ik heb nu mijn macros aangepast in 50 procent koolhydraten, 40 procent eiwit en 10 procent vet.

Mijn gedachte is dat ik te weinig koolhydraten binnenkrijg omdat ik zeer intensief cardio doe. Ik loop op de loopband 1000kcal weg en daarna doe ik dus nog circuitrondjes. Volgens mij verbrand ik hierbij gewoon mijn spieren.
Ik eet nu dus als test meer koolhydraten maar voel me wel gelijk meer opgeblazen...
 
Dat je vetmassa pakt kan niet aan die macro's hebben gelegen, niet na een week in ieder geval... Geen cheat gehad tussendoor? Plus 1800kcal en nog 1000 extra weg met cardio.. Damn.
 
Nope, geen cheatdag gehad. Weleens iets extras gehad, maar niet buiten mijn twee eetmomenten of buiten mijn calorieen.

Wel at ik 4 gebakken eieren met spek elke dag. Kon binnen mijn schema, maar vraag me dus af of dat wel goed voor je is

Waar ik nu dus mee zit: is het wel slim geweest om mijn macros nu alweer zo snel om te gooien?

Zit nu op:
130 gram koolhydraten
120 gram proteine
35 gram vet

Macros waarin ik 0,9 vet aanwkam:
40 gram koolhydraten
150 gram proteine
100 gram vet

Alleen door mijn cardio al verbrand ik 7000kcal dus zou er in theorie een kilo vet af moeten zijn
 
Back
Naar boven