AndroidHealthClinic

"Wetenschappelijk onderbouwde" krachttraining...

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou je post corrigeren naar: "Maar je zal zelf ook al gemerkt hebben dat je voor elk wetenschappelijk bewezen feit, een leek vindt die een ander artikel foutief interpreteert waardoor het lijkt alsof die het tegenspreekt." Je bent daar zelf namelijk een perfect voorbeeld van.


Jep, en allemaal hebben ze een mbo-papiertje en hebben ze eigenlijk nog nooit echt een wetenschappelijke studie gelezen/begrepen.


Wat de fuck boeit het nou of ze ecto zijn? Je bent zelf skinnyfat. :roflol: https://www.instagram.com/progress_2_improve_pt/


Vind je? En 'oudere gewoontes' spreken elkaar nooit tegen zeker?

Ah, nou ben ik een leek. Dat denk je dan maar.
En ik haalde dit artikel enkel aan als voorbeeld van een artikel om verder te discusieren. Nergens mijn interpretatie erover gezegd. Wel mss?

En ik ben inderdaad momenteel nog "skinnyfat". Maar is ondertussen al -46kg en ik schaam me ook nergens voor. Moest ik anabolen nemen zou het inderdaad vlotter gaan, maar dat doe ik niet. En verder ben ik er mee bezig. Was je zelf in 1 week plots 7% vet misschien?

Verder gaat dit hier niet over mezelf, maar over de wetenschappelijke onderbouwing.
Jij bent "voor" ga ik hieruit stellen. Misschien leuker dat je toelicht ipv anderen afbreekt. Zou vele malen interessanter zijn!!
 
Dat ben ik nou echt totaal niet met je eens Chris.

Regel 2: wat een geweldige fysiek is, wordt bepaald door subjectieve maatstaven.

Persoonlijk vind ik de 'freakish juiced to the gills' fysiek van tegenwoordig eerder geweldig lelijk.
De naturelle fysieken met een wat hoger vet%, minder vasculair e.d. vind ik meestal veel mooier.
Ik vind vrouwen mooi, maarja... Dat is blijkbaar geen populaire mening hier.
 
  • Like
Waarderingen: p2I
Wat zijn de oudere gewoontes en hoe verschillen ze van wat in wetenschappelijke studies gebleken is dan?


regel 1 van dbb: een geweldig fysiek is sowieso nooit natty
Oudere gewoontes zijn bvb progressieve overload van de spieren om te groeien. Of kcal in - kcal uit,...
Nu zijn plots de post workout maaltijden /shakes niet meer nodig, mealtiming maakt niet meer uit,
Trainen met zware gewichten of regelmatig veranderen van trainingsschema is niet meer nodig,...

En The Natural Transformer is een mooie fysiek moet ik zeggen om naturel te zijn. Wel duur als PT/ online coach. Maar zeker de moeite waard!
 
Ah, nou ben ik een leek. Dat denk je dan maar.
En ik haalde dit artikel enkel aan als voorbeeld van een artikel om verder te discusieren. Nergens mijn interpretatie erover gezegd. Wel mss?
Bekijk bijlage 80786 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4899398/

Deze beweert bvb dat meer of minder reps geen verschil uitmaakt.

Pleurklaat , er zijn uiteraard goede artikels ook, en ik lees ze ook wel. Maar het is gewoon een nieuwe marketing hype, en ik kan ook op zoek gaan naar artikels om mijn eigen idee van krachttraining goed te praten. Dit bedoel ik met deze discussie
Kan het mis hebben hoor.
 
Kan het mis hebben hoor.
Idd meer of minder reps maken geen verschil voor hypertrofie volgens dat artikel. Wat zeg ik dan verkeerd? Omdat ik enkele woorden weglaat? Iedereen kan lezen op dit forum veronderstel ik...
man, wat ben jij even een mierenneuker zeg.

Doe constructief mee met de discussie of doe gewoon niet mee.
Met anderen afbreken geraken we toch nergens.
 
Oudere gewoontes zijn bvb progressieve overload van de spieren om te groeien. Of kcal in - kcal uit,...
Die basics gelden nog steeds en worden door de zogenaamde 'evidence based trainers' volgens mij ook niet overboord gegooid.
 
Dat ben ik nou echt totaal niet met je eens Chris.

Regel 2: wat een geweldige fysiek is, wordt bepaald door subjectieve maatstaven.

Persoonlijk vind ik de 'freakish juiced to the gills' fysiek van tegenwoordig eerder geweldig lelijk.
De naturelle fysieken met een wat hoger vet%, minder vasculair e.d. vind ik meestal veel mooier.
Was niet heel serieus bedoeld hoor :P Gewoon een gezonde sterke fitte jongen zijn is voor de meeste mensen geweldig, velen hier die dat al zijn kijken op naar wat specialers dat niet mogelijk is. Een grap met een kern van waarheid.. :)

Persoonlijk hou ik ook niet van de echte bb fysieken maar daar buiten zie ik ook niks voorbeeldigs waarvan ik kan geloven dat het naturel is. Met alle respect want ik kijk niet neer op gebruik.

Oudere gewoontes zijn bvb progressieve overload van de spieren om te groeien. Of kcal in - kcal uit,...
Nu zijn plots de post workout maaltijden /shakes niet meer nodig, mealtiming maakt niet meer uit,
Trainen met zware gewichten of regelmatig veranderen van trainingsschema is niet meer nodig,...
Ligt aan beeldvorming en hoe je van wetenschap een welles nietes verhaal maakt.

En The Natural Transformer is een mooie fysiek moet ik zeggen om naturel te zijn. Wel duur als PT/ online coach. Maar zeker de moeite waard!
Ojee..
 
Idd meer of minder reps maken geen verschil voor hypertrofie volgens dat artikel. Wat zeg ik dan verkeerd? Omdat ik enkele woorden weglaat? Iedereen kan lezen op dit forum veronderstel ik...
man, wat ben jij even een mierenneuker zeg.

Doe constructief mee met de discussie of doe gewoon niet mee.
Met anderen afbreken geraken we toch nergens.
Mierenneuken? Je hebt totaal geen idee van wetenschap als je dit mierenneuken noemt. Discussievoeren met jou over de zin/onzin van wetenschappelijke onderbouwing binnen krachttraining heeft daarom ook geen enkele zin.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Wat zeg ik dan verkeerd? Omdat ik enkele woorden weglaat? Iedereen kan lezen op dit forum veronderstel ik...

Iedereen kan lezen, maar niet iedereen kan ook goed begrijpend lezen.

Nog moeilijker is het, om dusdanig te formuleren dat het de meerderheid van de lezers het ook interpreteert zoals jij het bedoelde.

Helemaal als je een wetenschappelijk onderbouwde discussie wilt voeren is de manier van formuleren essentieel.
Hoe eenduidiger hoe beter, maar woorden weglaten is zeker niet verstandig.
Immers wetenschap is grotendeels ook gelijk aan mieren zwanger maken.

Dat staat verder los van het feit dat Galen inderdaad een beroepsmatige mierenneuker is, maar hij bedoelt het niet kwaad hoor. :D
 
Dat staat verder los van het feit dat Galen inderdaad een beroepsmatige mierenneuker is, maar hij bedoelt het niet kwaad hoor. :D
Ik vind dat gewoon ontzettend lekker.
 
Mierenneuken? Je hebt totaal geen idee van wetenschap als je dit mierenneuken noemt. Discussievoeren met jou over de zin/onzin van wetenschappelijke onderbouwing binnen krachttraining heeft daarom ook geen enkele zin.
Als je dan toch zoveel weet van mij, waarom weet je dan niet dat ik een achtergrond heb van jaren in de wetenschappelijke sector te hebben gewerkt, zelf veel onderzoek heb gedaan.
Daarom net dat ik weet dat je alles uit context kan gaan trekken tot het past in jouw verhaal.
 
Die basics gelden nog steeds en worden door de zogenaamde 'evidence based trainers' volgens mij ook niet overboord gegooid.
Inderdaad. Maar je hoeft het ook niet moeilijker te gaan maken om interessant / superieur over te komen. Daarom is het topic van jwhey heel goed en duidelijk.
 
Als je dan toch zoveel weet van mij, waarom weet je dan niet dat ik een achtergrond heb van jaren in de wetenschappelijke sector te hebben gewerkt, zelf veel onderzoek heb gedaan.
Daarom net dat ik weet dat je alles uit context kan gaan trekken tot het past in jouw verhaal.
Plaats de linkjes naar je publicaties maar hier.

Zijn ze eigenlijk strak? Die mieren? ;)
Scheuren gelijk uit, maar dat geeft niet.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Als je dan toch zoveel weet van mij, waarom weet je dan niet dat ik een achtergrond heb van jaren in de wetenschappelijke sector te hebben gewerkt, zelf veel onderzoek heb gedaan.
Daarom net dat ik weet dat je alles uit context kan gaan trekken tot het past in jouw verhaal.

Iedereen kan zien dat je geen wetenschapper bent (geweest).
 
Was niet heel serieus bedoeld hoor :P Gewoon een gezonde sterke fitte jongen zijn is voor de meeste mensen geweldig, velen hier die dat al zijn kijken op naar wat specialers dat niet mogelijk is. Een grap met een kern van waarheid.. :)

Persoonlijk hou ik ook niet van de echte bb fysieken maar daar buiten zie ik ook niks voorbeeldigs waarvan ik kan geloven dat het naturel is. Met alle respect want ik kijk niet neer op gebruik.

Ligt aan beeldvorming en hoe je van wetenschap een welles nietes verhaal maakt.

Ojee..
Dat welles nietes verhaal is net waar ik me aan stoor. Er zijn goede artikels en inzichten, maar gaan de resultaten dan plots zoveel beter zijn of zo spectaculair sneller gaan? Mijn idee is van niet. Maar , in tegenstelling tot anderen, sta ik open voor andere meningen en discussie
 
Iedereen kan zien dat je geen wetenschapper bent (geweest).
Ah, sterk. Heb ik al die jaren gedaan voor niets. Jammer voor mij dan, maar ik ben er toch goed betaald voor geweest, dus mijn zorg niet dan
 
Ah, sterk. Heb ik al die jaren gedaan voor niets. Jammer voor mij dan, maar ik ben er toch goed betaald voor geweest, dus mijn zorg niet dan
Nou, waar kunnen wij je publicaties dan lezen? :rolleyes: Of hebben al die jaren 'wetenschap' geen publicatie opgeleverd?

Peer-review was vast te mierenneukerig.
 
Dat welles nietes verhaal is net waar ik me aan stoor. Er zijn goede artikels en inzichten, maar gaan de resultaten dan plots zoveel beter zijn of zo spectaculair sneller gaan? Mijn idee is van niet. Maar , in tegenstelling tot anderen, sta ik open voor andere meningen en discussie
Je maakt er zelf welles nietes van door de context van een studie weg te laten en alleen het effect te benoemen. Conclusies van studies worden heel precies geformuleerd om een verband te beschrijven tussen hun opzet en daaruit resulterende data. In elke andere context kan het effect anders zijn dus kijk je naar alle beschikbare wetenschap in z'n geheel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven