Fitness Seller

171 KGS -> 95 KGS / Refeed days ??

Bezoekers in dit topic

Jamezz

Novice
Lid geworden
19 mrt 2022
Berichten
5
Waardering
4
Lengte
1m86
Massa
87kg
Vetpercentage
14%
Hello,

Yes de gewichten kloppen !
Ik ben momenteel 23 maanden in to the journey en eigenlijk opzoek naar een second opinion.

Mijn calorie-intake momenteel:
2575 KCAL
250 GR Carbs
220 GR Proteins
60 GR Fats
(6 keer per week kracht training + 25/30 mins ochtend cardio / hartslag rond 130)

Ik viel het eerste 1,5 jaar vanzelfsprekend flink snel af maar ben naarmate de tijd mijn wekelijkse grens op gaan zoeken van max. 500GR loss weekly.
Echter heb ik het idee dat ik op een plateau beland ben van gewichtsverlies (afgelopen 2 weken zo goed als niks kwijt, wat verder niet erg is maar met deficit eigenlijk "raar")
Alles word bijgehouden tot in de puntjes (Incl vloeibaar/bakvetten etc)

Graag wil ik assistentie vragen en eventueel opties wat ik zou kunnen proberen.
Puur nieuws gierigheid.
 

Bijlagen

  • IMG_1540.jpg
    IMG_1540.jpg
    214,5 KB · Weergaven: 291
  • IMG_1880.PNG
    IMG_1880.PNG
    661,9 KB · Weergaven: 282
  • IMG_1618.jpg
    IMG_1618.jpg
    188,5 KB · Weergaven: 280
Ten eerste een top prestatie!!

Hoe lang eet je die 2575 kcal nu?

Zou overigens wat meer vetten eten. Vind je daarin erg laag zitten.
 
Ik verlaag wekelijks mee met gewicht, en dan hebben we het over 20-30 KCAL, 2575 KCAL is 2 weken nu.

Vetten blijft erg lastig vind ik zelf met deze KCAL maar bedankt voor de tip
 
Misschien een iets grotere stap met verlagen proberen?

Meer vetten zal je lastig vinden ivm de hoeveelheid die je kan eten?
Ik ken je schema niet. Maar als je in een maaltijd bijvoorbeeld 400 gr groente eet en wat minder kh/eiwit (eiwit is 2 gr per kg bw op zich genoeg) dan kan je net wat meer vet eten.
Vet verzadigd ook vaak wat meer.
 
Duidelijk, ik snap je punt maar ik vind dat ik al relatief laag zit op basis van maintenance KCAL.
En tot 2 weken terug wekelijk 500 GR+ met deze strategie vandaar.

Vind mijn energie level nu al drastisch laag af en toe tijdens/na trainen.
 
Duidelijk, ik snap je punt maar ik vind dat ik al relatief laag zit op basis van maintenance KCAL.
En tot 2 weken terug wekelijk 500 GR+ met deze strategie vandaar.

Vind mijn energie level nu al drastisch laag af en toe tijdens/na trainen.
Refeed time! (1,5 jaar in deficit als ik het goed begrijp?) Weekje of twee op of net boven onderhoud doet wonderen na zo lang cutten.
 
Klopt ja 1,5 jaar clean deficit nu.
Als ik eerlijk ben vind ik het een beetje onwennig om te gaan proberen als dat niet gek klinkt.

Nog tips voor een refeed ? Waar op te letten
 
Klopt ja 1,5 jaar clean deficit nu.
Als ik eerlijk ben vind ik het een beetje onwennig om te gaan proberen als dat niet gek klinkt.

Nog tips voor een refeed ? Waar op te letten
Klinkt juist logisch hoor, die angst om te veel te eten en dus vet aan te zetten, terwijl je net zo goed bent afgevallen.
MAAR juist na je refeed zul je zien dat het cutten weer beter gaat. Dus mocht je een paar gram vet aanzetten tijdens je refeed (wat waarschijnlijk niet of nauwelijks gebeurt) ben je het zo weer kwijt.
In jouw geval zou ik zeker twee weken een refeed doen. Probeer zo clean mogelijk op onderhoud te eten, of zelfs 200 kcal er boven. Dat komt je herstel ook weer ten goede.
 
Klinkt juist logisch hoor, die angst om te veel te eten en dus vet aan te zetten, terwijl je net zo goed bent afgevallen.
MAAR juist na je refeed zul je zien dat het cutten weer beter gaat. Dus mocht je een paar gram vet aanzetten tijdens je refeed (wat waarschijnlijk niet of nauwelijks gebeurt) ben je het zo weer kwijt.
In jouw geval zou ik zeker twee weken een refeed doen. Probeer zo clean mogelijk op onderhoud te eten, of zelfs 200 kcal er boven. Dat komt je herstel ook weer ten goede.
Goed bezig! Ook redelijk snel gedaan.

Ben zelf ook veel afgevallen en heb spijt dat ik geen refeed heb gedaan. Denk dat je hier idd veel baat bij hebt.
 
Back
Naar boven