AndroidHealthClinic

Totale heupprothese na doormake. morbus Legg-Calvé-Perthes op jonge leeftijd.

Bezoekers in dit topic

jeppo

Cool Novice
Lid geworden
11 feb 2016
Berichten
53
Waardering
31
Lengte
1m87
Massa
102kg
Vetpercentage
12%
Hallo broeders en zusters!

Vraag vanuit mij;

Is er interesse in een log omtrent het plaatsen van een totale heupprothese? Zowel omtrent de operatie, het herstel en de reden waarom (bij mij dus als klein kind Perthes doorgemaakt)

Kleine uitleg Perthes;
Bij de ziekte van Perthes is de doorbloeding van de heupkop verstoord. De heupkop vormt samen met de heupkom het heupgewricht. Doordat de doorbloeding verstoord is, wordt de heupkop zachter en kan deze zijn ronde vorm verliezen. Het is een ziekte die uiteindelijk vanzelf weer overgaat.

Echter kan de heup zo aangetast zijn waardoor je veel pijn ervaart en de enige optie een totale heupprothese is. Ook hierdoor beenlengte verschil opgelopen en heeft mij een hoop ellende gegeven door de jaren heen. Beenlengteverschil zorgt er dus ook voor dat je bekken scheef gaan staan en dus niet in symmetrie bent. Zooltjes helpen hier in tegen een beetje, maar lost het probleem niet op.

Nu , eindelijk op m'n 28e krijg ik in januari of februari (dan 29jaar) een totale heupprothese via HIP Clinic. Orthopedisch Chirurg Dr. G. de Loore zal mij opereren. De operatie zal niet in NL zijn maar in BE. Hier in Nederland stoppen ze je het liefst vol met Oxycodon en laten ze je creperen tot je niet meer kan lopen en dan kom je eventueel in aanmerking voor een totale heupprothese. Nou, ik ben nu jong, ik wil nu leven. Ik wordt dagelijks zo beperkt door de pijn dat dit voor mij geen kwaliteit van leven is.

Omdat er op internet nauwelijks info over te vinden is wil ik dit graag met jullie delen. Wellicht zijn er meer die kampen met deze problematiek.

Ik hoor wel of er interesse is.

Liefde 💙💪
 
Laatst bewerkt:
Sterkte ermee :flexbiceps:
 
Ik ben er wel benieuwd naar. Veel succes!
 
Zoals jullie zien gaat het om mij LI-heup (op de foto rechter heup)

Je ziet dat de kogel , die normaal mooi rond is, aardig is afgestompt. En kijk even hoe scheef ik sta door beenlengteverschil hierdoor. 2.5cm. Ik hoop dat ik andere kan helpen door mijn verhaal hier te delen!

Goed weekend 💙
20221121_145949.jpg
 
Heftig sterkte en beterschap.
 
Sterkte ermee, wordt er gelijk geprobeerd het beenlengte verschil op te lossen?
 
Sterkte ermee, wordt er gelijk geprobeerd het beenlengte verschil op te lossen?
Thanks!! Ja ze nemen dit mee in de maat van de prothese. Zo wordt ook de quadricep wat opgerekt. Deze is nu ook onderontwikkeld. Hoop dat ik straks af ben van allee pijnen en kwaaltjes 🙏

Zal volledige log bijhouden!
 
fijn dat je daar gelijk wordt geholpen
veel sterkte met je ups en downs
gaat wel ff duren maar dan heb je ook wat :)
 
fijn dat je daar gelijk wordt geholpen
veel sterkte met je ups en downs
gaat wel ff duren maar dan heb je ook wat :)
Thanks!
Volgens de chirurg gaat het wel meevallen. Ik ben fysiek verder sterk en gezond. Ook maken ze gebruik van de voorste benadering operatie techniek. (Hiermee hoeven ze geen spieren en pezen door te snijden)
 
Back
Naar boven