XXL Nutrition

Binge Eating Disorder

Bezoekers in dit topic

Heb hetzelfde gehad na een (te) diepe cut van circa 2 maanden, zelfs in de bulk raakte ik onverzadigd waardoor ik een lange tijd weer boven onderhoud had gegeten en terug bij af was.

Wat bij mij heeft geholpen is het IIFYM methode met cutten, 80% van de dag eet ik "clean" en de overige 20% qua kcal vul ik op met iets waar ik naar verlang zoals een bakje ben&jerry's, een burger of nutella op mijn eiwitpannenkoek o.i.d. uiteindelijk is het de kcal telt.. Verder zorg ik gewoon dat ik elke dag voldoende eiwitten binnenkrijg en genoeg vezels zodat ik sneller verzadigd ben.

Door het "stricte" dieet los te laten had ik gelijk een minder stress gevoel en voelde me niet schuldig als ik iets niet-cleans had gegeten, wat een positieve uitwerking had op mijn mentale gesteldheid.
Verder zorg ik dat mijn pre-bed time veel Kcal bevat zodat ik altijd nog een beetje speling heb op het einde van de dag en ECHT trek heb in iets "verkeerds" zodat ik mijn pre-bed time meal schrap of verklein.

ALS ik dan echt een vreetbui krijg zorg ik altijd dat ik VEEL suikers binnenkrijg (lees 2 macflurry's+) zodat ik verzadigd ben, ook door de extreme hoeveelheid suikers in 1 keer wordt ik achteraf misselijk en denk ik voor een lange tijd niet meer aan een cheatmeal.

Hopelijk kan je hier iets mee,

Greets Prorw
 
ik heb net weer een week binge eten overleeft .. schade was van de 99kg naar de 105kg :roflol: hierdoor haal ik me doel deze cut ook niet meer maar voel me wel een stuk gezonder weer
 
Ik ook , zit lekker aan wrap met spinazie :) beetje ketchup erop , genieten
 
Waar weet ik het beter dan? Hetgeen waar ik benieuwd naar ben is wat een dergelijke drang/prikkel kan veroozaken. Je kunt wel roepen loosen up, vreet gewoon wat je wilt.. maar dat is ook niet echt iets waar we wat aan hebben..

Dit is simpel samen te vatten met 1 woord: CONTROLE.
Echt typerend wat jij allemaal zit te schrijven en hoe jij je uitlaat tegenover anderen.
Wil je de waarheid? Jij hebt geen controle over een aantal zaken die zich op andere vlakken afspelen,
maar door te cutten heb jij ondervonden dat je wel controle hebt over jouw gewicht/lichaam.
En ook die controle ben jij aan het verliezen zo te lezen, daarom ook dat jij je zo vijandig opstelt.
Alle tips die zijn gegeven door anderen, zijn goede bruikbare tips.
Maar alles begint bij jezelf, niemand kan je hier met helpen, hoe goed iedereen het ook mag bedoelen.
Jijzelf moet inzien en tot besef komen waarom dit is, dan pas kan je inzien dat alle gegeven tips echt wel waardevol zijn.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Omdat ik al een langere periode op calorie restrictie zit, en continue bezig ben met het wegen van eten ben ik aan niets anders aan het denken dan eten. Slecht eten. Ijs, koek, snoep etc. Het gevoel wat in m'n hoofd rond spookt is; waarom doe je jezelf dit aan en verwen je jezelf niet eens net zoals alle andere. Als ik mezelf er aan toe geef slaan de stoppen door. Wanneer dit gebeurt is heb ik spijt, pak ik mijn eigen dieet weer op met de gedachtegang harder te moeten trainen ter compensatie van het 'bingen'.

Mijn doelen heb ik altijd gehaald, maar sinds de laatste weken wordt dit steeds moeilijker met dit eetgedrag. Ik gooi een hele week diëten en trainen weg in een paar uurtjes.
Ik herken me hier helemaal in man..Alleen bij mij komt het besef pas na 1 week. Als ik al 2 procent aangekomen ben :o
 
Ik herken me hier helemaal in man..Alleen bij mij komt het besef pas na 1 week. Als ik al 2 procent aangekomen ben :o

2% is iets van 10000-15000 calorieen teveel in 1 week hea:p
 
2% is iets van 10000-15000 calorieen teveel in 1 week hea:p
Dan verbaasd het me dat het maar 2 procent is als ik van 15.000 kcals uitga. Als je dingen als snoep eet en dan ook nog je goede voeding hanteert dan kom ik makkelijk aan een surpus van 2500 calorieen ;)
 
Hoe gaat het er nou mee Borstkas??
 
Hoe gaat het er nou mee Borstkas??

Tof dat je het vraagt! Na mijn cut ben ik meteen weer gaan bulken op 4500, zonder reverse dieting. Ik kon de honger niet langer meer aan. Ben daardoor stuk vetter geworden maar was wel meteen over het binge eten heen.

Wat heb ik hiervan geleerd?

-Niet meer te diep/groot calorietekort. Ik zat laag in kcal en veel cardio.
-Na een cut altijd overgaan op reverse dieting.

Heb daarnaast ook veel over mezelf geleerd en wat voor een klootzak je kan worden op zon groot tekort. Het resultaat mocht er wel echt heel erg wezen! Eindresultaat was een VP van 5,8.

Wil ik ooit nog zo diep? Wss niet, liever op een procent 8/10 en max 12 year round. Heb het AAS gebeuren ook achter me gelaten.
 
Tof dat je het vraagt! Na mijn cut ben ik meteen weer gaan bulken op 4500, zonder reverse dieting. Ik kon de honger niet langer meer aan. Ben daardoor stuk vetter geworden maar was wel meteen over het binge eten heen.

Wat heb ik hiervan geleerd?

-Niet meer te diep/groot calorietekort. Ik zat laag in kcal en veel cardio.
-Na een cut altijd overgaan op reverse dieting.

Heb daarnaast ook veel over mezelf geleerd en wat voor een klootzak je kan worden op zon groot tekort. Het resultaat mocht er wel echt heel erg wezen! Eindresultaat was een VP van 5,8.

Wil ik ooit nog zo diep? Wss niet, liever op een procent 8/10 en max 12 year round. Heb het AAS gebeuren ook achter me gelaten.
Goed om te horen man,rond de 10% is toch gewoon netjes !

Hoe ziet je dieet er nu zo'n beetje uit? eet je wel gewoon nog snoep etc tussendoor? of helemaal niet meer?
Groeten
 
Heb ook een beetje dezelfde ervaring. Heb in prep gezeten en zat aan het eind rond de 1800 kcal, wat ik nog wel goed te doen vond.
Na mijn prep (dus ook na weken diëten) wilde ik alles eten wat lost en vast zat.
Had toen ook meer moeite met 2500kcal en twee weken erna 3000kcal (omdat ik het liefst 10k kcal at per dag) dan die paar weken ervoor toen ik nog lager zat.
Zo lang diëten is gewoon kut voor je lichaam.
 
Heb ook een beetje dezelfde ervaring. Heb in prep gezeten en zat aan het eind rond de 1800 kcal, wat ik nog wel goed te doen vond.
Na mijn prep (dus ook na weken diëten) wilde ik alles eten wat lost en vast zat.
Had toen ook meer moeite met 2500kcal en twee weken erna 3000kcal (omdat ik het liefst 10k kcal at per dag) dan die paar weken ervoor toen ik nog lager zat.
Zo lang diëten is gewoon kut voor je lichaam.
Hier hetzelfde , alleen ik deed er nog eens elke dag een uur cardio erbij wat de teller dus op ongeveer 1500 zet en woog rond de 59 en dat 3 maanden lang en dan ga jeje op een gegeven moment echt naar voelen, wat bijna volgde dat jejezelf wilt volproppen elke dag..
 
Waarom 59 kilo?
 
Een oud topic maar dit is heel herkenbaar , de ene binge dag lokt de andere uit > volgende dag weer normaal eten en iets onder onderhoud en de volgende dag weer binge.
 
En na 2 jaar dacht jij --> Dit is een dusdanig belangrijke mededeling, daar moet ik melding van maken :)
 
Back
Naar boven