MuscleMeat

Controversie omtrendt visolie!

Bezoekers in dit topic

Haha .. Blond
 
Vis is al helemaal niet te vertrouwen,naast dat het veel te duur is
moet ik er niet aan denken een Fukushima vis op mijn bord te krijgen.

Lol, nee supplementen zijn te vertrouwen...
Voeding is de basis. Dus voor vet oplosbare vitamine ook vis en andere bronnen.
 
ik gebruik die potjes visolie van de action. Lekker cheap. Geen idee of het ook goede kwaliteit is though
 
Geen zorgen, wij worden hier net zo hard voorovergebogen :roflol:
 
Heeft er al eens iemand hier een vis laten testen op wat er echt in zit?
 
Iedereen ligt maar te zeiken over 20% minder eiwitten in de whey van B&F, ik baar me echter meer zorgen over spotgoedkope visolie die ze verkopen.

Die slaolie met visgeur bedoel je?
 
Vitamine E is nochtans een goede antioxidant, en de gelatine capsules zullen ook wel niet veel zuurstof doorlaten.

Een deel van het probleem zal ook zijn dat veel bedrijven de potjes niet gekoeld bewaren, en mensen thuis de potjes ook niet in de koelkast doen.

Wat wel zou horen.
 
Heeft er al eens iemand hier een vis laten testen op wat er echt in zit?

Was recentelijk nog een reportage over op de Belgische tv. Ging over de zalm & kabeljauw uit Noorwegen.
En dat zie zwommen tussen de afvallozingen van de bedrijven die daar rond het water stonden. Grootste
rotzooi wat er bestaat kwam tussen die vissen. Met misvormingen etc tot het gevolg. Ook de waardes
in de vis zaten ver boven toegestane hoeveelheden.

En het slachtafval werd vermalen en ging lekker naar de dierenvoeding
 
ik omtrendt jullie allemaal de moeder
 
Een deel van het probleem zal ook zijn dat veel bedrijven de potjes niet gekoeld bewaren, en mensen thuis de potjes ook niet in de koelkast doen.

Wat wel zou horen.

klopt ook
 
Vis is al helemaal niet te vertrouwen,naast dat het veel te duur is
moet ik er niet aan denken een Fukushima vis op mijn bord te krijgen.

Je bedoelt zeker Fugu sashimi.

---------- Toegevoegd om 00:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:17 ----------

Een deel van het probleem zal ook zijn dat veel bedrijven de potjes niet gekoeld bewaren, en mensen thuis de potjes ook niet in de koelkast doen.

Wat wel zou horen.

Goed punt. Nooit gezien dat er een bewaaradvies op die potten staat.
 
'Fukushima vis' zal ik algemener interpreteren als 'vervuilde vis'.
Vervuiling kan je voorkomen (voor zover nodig) door vis te eten die zich laag in de voedselketen bevindt en dus minder vervuild is. Haring en makreel bijvoorbeeld (worden beide ver van Fukushima gevangen overigens :rolleyes: ).
Bij grotere vissoorten, die langer leven en zich hoger in de voedselketen bevinden is er een grotere kans op vervuiling.

:D

Makreel is een van de meest vervuilde vissen ;)
 
Haal m'n omega 3 uit walnoten, haring, makreel en koolvis. Soms gerookte wilde zalm. In deze soorten zit niet veel vervuiling dacht ik.

De viswijzer van eos. Is wel van paar jaren terug, dus verwacht dat het nu slechter is.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hoe (on)gezond is vis?

Welke vis is duurzaam gevangen én gezond om te eten? Je ziet het in één oogopslag in de eet-vis-wijzer, die deze maand gratis bij Eos zit.

Paling, pangasius, botervis, blauwvintonijn: het zijn kleine gifbommen die je beter nooit meer op je bord legt. Oesters of slijkmosselen kan je dan weer wél met een gerust gemoed eten. Dat blijkt na grondig speurwerk van Eos, dat wetenschappelijke informatie onder de loep nam over alle vissoorten en schaal- en schelpdieren die in België en Nederland te koop zijn. Niet alleen de giftige stoffen in de zeedieren werden onderzocht, maar ook of de vis op een ecologisch verantwoorde manier wordt gevangen en de mate waarin hij bedreigd is. De combinatie van ecologische en gezondheidsinformatie is een primeur in Europa.


Allerlei biologisch slecht afbreekbare gifstoffen hopen zich op in zeedieren. ‘Vette’ vissoorten zoals zalm, haring, paling of brasem bevatten vaak kankerverwekkende pcb’s en dioxines. Andere giftige stoffen zoals kwik-, lood- en cadmiumverbindingen verzamelt zich vretenderwijs in grote roofdieren zoals haaien, tonijnen en zwaardvissen, naarmate zij meer prooidieren verschalken. Zo kan een bejaarde tonijn giftige methylkwikconcentraties bevatten die tien- tot honderdduizend keer hoger liggen dan het omringende zeewater. Naast deze kunstmatige chemische verbindingen zijn er ook nog de zogenoemde biotoxines: gifstoffen die van nature voorkomen in het voedsel (vaak zijn dat algen) van wilde vis of schaaldieren. Ook die kunnen erg kwalijke – soms zelfs dodelijke – gevolgen hebben voor viseters.


De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit VWA is zich bewust van de gezondheidsrisico’s. Toch raadt ze net méér visconsumptie aan. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen van onverzadigde vetzuren en omega-3 in vis, klinkt het. Als je de gemiddeldes neemt, valt het misschien nog mee met het gif in vis. Maar de beschikbare onderzoekscijfers laten geregeld grote uitschieters zien. Afzonderlijke vissen, afkomstig van zwaar vervuilde visgronden, bevatten wel degelijk torenhoge gifconcentraties.

---------- Toegevoegd om 16:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:15 ----------

Dit is handig.

Kopje thee remt opname kwik uit vis
http://www.ergogenics.org/voeding110.html
 
Eigenlijk zou dit wellicht wat zijn voor supplementlabtest.com.
Verschillende visolies laten testen. Waarschijnlijk veel goedkoper dan een amino-profiel test :D
 
Lol, nee supplementen zijn te vertrouwen... Voeding is de basis. Dus voor vet oplosbare vitamine ook vis en andere bronnen.

Visolie word vaak nog gezuiverd van zware metalen en andere gifstoffen,dat kan je van vis niet zeggen.



Je bedoelt zeker Fugu sashimi. ---------- Toegevoegd om 00:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:17 ---------- Goed punt. Nooit gezien dat er een bewaaradvies op die potten staat.

Radioactieve vis die de wereld rondzwemt en op je bordje terecht kan komen.
http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/...ve-vis-zwemt-van-Fukushima-naar-Amerika.dhtml


Een deel van het probleem zal ook zijn dat veel bedrijven de potjes niet gekoeld bewaren, en mensen thuis de potjes ook niet in de koelkast doen. Wat wel zou horen.


Op mijn pot visolie van Glucosamine.com staat tussen 15 en 25 graden bewaren.
 
Back
Naar boven