AndroidHealthClinic

Marina's road to succes!

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Je hebt het prima voor elkaar goeduitgedacht alles Top!!
 
Mooie training Marina!!:cheer: Hopelijk ben je snel van die diensten af, want dat is voor niemand goed!

Gelukkig maar een maandje toch?
 
Ik zou juist niet anders meer willen dan onregelmatig werk. Ik zit dan nog niet eens in een vast patroon, maar dat verschilt per week.
Nette trainingen worden hier neer gezet. Goed zooo
 
Mag ik een kritische noot geven?

Geef je benen voldoende rust om te herstellen en te groeien! 1x per week een intensieve beentraining (squat, leg press of deadlift, leg curl) is in jouw geval meer dan voldoende en meer wordt contra produktief. [Geldt overigens voor alle spiergroepen, waarom zo vaak een spiergroep terwijl je het van herstel moet hebben?]

Tevens verwoest je je onderrug met zoveel squat, deadlift én barbell row! Die laatste kan je veel beter vervangen door een DB row.

Leg raises zijn domweg zonde van je tijd en energie. Buikspieren train je niet of nauwelijks met leg raises, kijk maar eens wat de buikspieren doen en hoe ze 'vast' zitten ;)

Doug Brignole zei:
Of course (and again), there is no “Lower Abs”. As we learned in Chapter 11 (“The All or Nothing Principle of Muscle Contraction”), a muscle either contracts from origin to insertion, or it does not contract at all. When a muscle contracts, the tension in that muscle is evenly distributed throughout the entire length of that muscle.

Yet, there are literally millions of online references suggesting that Leg Raises will develop the Lower Abs. Often, this falsehood is told to us by people we expect to tell us the truth ! But it is NOT true. It is false. It is impossible.

If it were possible to cause one end of the muscle to contract more than the other end, it would defeat “God’s / Mother Nature’s” purpose for muscle contraction - which is to produce skeletal movement by bringing the two ends together. The two ends cannot come together, if there is “slack” somewhere in the “rope” (the muscle).

Also, as we learned in the Hip Flexor section, the “Leg Raise” motion is produced exclusively by way of the Iliopsoas, Rectus femoris, Sartorius and Tensor Fascia Lata - NOT by the abdominals. Yet, people do Leg Raises with the idea that they’re “working” the Lower Abs.”

Any tension in the Ab muscle, while doing Leg Raises, is only for the purpose of maintaining rigidity of the spine, while the Hip Flexors do the “dynamic” work. Further, whatever abdominal tension there is during Leg Raises, is evenly distributed from origin to insertion (from top to bottom). It is NOT localized in the lower region of the muscle. It cannot be.

So, if we know that we cannot spot reduce the fat that is on the lower region of the midsection, and we know that we cannot add any more Tendinous Intersections (“lower ridges”) to our Abs - what would be the purpose of trying to target the Lower Abs? Nothing can change anyway.

Alleen bij de - eventuele - laatste beweging, daar waarbij je het bekken kantelt, komen de buikspieren heel even in beweging!

IMG_9844.PNG
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het prima voor elkaar goeduitgedacht alles Top!!
Yep! Qua indeling van mijn trainingen voor en na werk is het gewoon goed plannen. :)

Mooie training Marina!!:cheer: Hopelijk ben je snel van die diensten af, want dat is voor niemand goed!

Gelukkig maar een maandje toch?
Dank je. :)
Ach.. nu nog 4 dagen. Morgen en zaterdag middag dienst, zondag en maandag nachtdienst. Dan 2 dagen vrij en weer het normale ritme in.

Ik zou juist niet anders meer willen dan onregelmatig werk. Ik zit dan nog niet eens in een vast patroon, maar dat verschilt per week.
Nette trainingen worden hier neer gezet. Goed zooo
Op zich vind ik het best wel even lekker. Maar ik heb geen weekenden meer en zie mijn man dus ook heel weinig nu... dus ja.. een beetje vast ritme vind ik wel prettig. Maar ik vind het niet erg om dit een maandje te doen.

Mag ik een kritische noot geven?

Geef je benen voldoende rust om te herstellen en te groeien! 1x per week een intensieve beentraining (squat, leg press of deadlift, leg curl) is in jouw geval meer dan voldoende en meer wordt contra produktief. [Geldt overigens voor alle spiergroepen, waarom zo vaak een spiergroep terwijl je het van herstel moet hebben?]

Tevens verwoest je je onderrug met zoveel squat, deadlift én barbell row! Die laatste kan je veel beter vervangen door een DB row.

Leg raises zijn domweg zonde van je tijd en energie. Buikspieren train je niet of nauwelijks met leg raises, kijk maar eens wat de buikspieren doen en hoe ze 'vast' zitten ;)



Alleen bij de - eventuele - laatste beweging, daar waarbij je het bekken kantelt, komen de buikspieren heel even in beweging!
Uiteraard mag je een kritische noot geven! en ik waardeer het ook zeker. :)

Maar ik heb nu al veel dingen geprobeerd.. allerlei manieren van trainen en eten en ook met veel rust en tot nu toe heb ik nog steeds geen resultaat....
Ik heb hier hulp bij van iemand die ook moeite heeft met aankomen. Ik wil dit een kans geven en ervaren wat het met me doet. Heb eigenlijk nooit een FB op compounds gericht gedaan. Mocht het niet blijken te werken dan kan ik altijd nog een andere weg inslaan.

Ik hoop dat je mijn insteek ook snapt.
 
Ik heb hier hulp bij van iemand die ook moeite heeft met aankomen. Ik wil dit een kans geven en ervaren wat het met me doet. Heb eigenlijk nooit een FB op compounds gericht gedaan. Mocht het niet blijken te werken dan kan ik altijd nog een andere weg inslaan.

Ik hoop dat je mijn insteek ook snapt.
I see what's going on here!:D
 
I see what's going on here!:D
:yes: hahahah... you got it! :lifter:

****
Straks de middag dienst in. Ben dan 23:30 ongeveer weer thuis. Zaterdag ook middag dienst dus geen training. Zondag en maandag nachtdienst. Als ik me goed voel wordt maandagmiddag pas de volgende training en heb ik al 3,5 dag rust gehad... mogelijk kan het dus ook dinsdag pas worden en dan is het 4,5 dag rust.... daarom vanmorgen vroeg lekker getraind. Op zich is de ploegendienst wel een keer lekker. Maar ik ga toch beter op meer regelmaat... :o vooral qua eten en trainen.

Na wat opwarmen voor schouders, rotator cuff en Facepulls lekker kunnen trainen.

training.JPG
 
Werkse meid, wat meer dagen rust rondom sport kan geen kwaad!
Vanzelfsprekend dat het beter gaat met meer regelmaat, maar dat komt van zelf wel weer :).
 
Dat ziet er weer uit als een fijne training. Leuk dat je die logjes deelt! En ik denk ook dat die rust tussen de trainingsdagen door je goed zal doen:)
 
Kan/mag ik concluderen dat je de laatste weken eigenlijk veel beter slaapt dan normaal? Ik lees steeds vaker dat je eigenlijk steeds beter slaapt. Super fijn voor je in ieder geval!
 
Werkse meid, wat meer dagen rust rondom sport kan geen kwaad!
Vanzelfsprekend dat het beter gaat met meer regelmaat, maar dat komt van zelf wel weer :).
OP zich is rust wel goed. Maar in mijn geval is het ook rust roest.. krijg veel pijn in mijn nek als ik niet train. Moet die spieren sterk houden.
Nog een weekje en dan terug op normaal werkritme.

Dat ziet er weer uit als een fijne training. Leuk dat je die logjes deelt! En ik denk ook dat die rust tussen de trainingsdagen door je goed zal doen:)
Ja het voelt goed. De rust op zich doet goed... alleen nachtdiensten niet... :o

Kan/mag ik concluderen dat je de laatste weken eigenlijk veel beter slaapt dan normaal? Ik lees steeds vaker dat je eigenlijk steeds beter slaapt. Super fijn voor je in ieder geval!
Niet echt.. ik slaap door de ploegendienst op af en toe een halve slaappil... maar als de ploegendienst voorbij is hoop ik in een normaal ritme ook weer wat beter te slapen.

***
Gisteren was ik al vroeg wakker.. 7:00... ik kon overdag niet meer slapen dus nachtdienst in en van 22:30-6:30 gewerkt en het was zwaar.. :o 7:20 thuis en wat gegeten en naar bed met een halve slaappil... kreeg last van mijn maag en uiteindelijk 3 uurtjes geslapen. 12:45 alweer op. Wat gegeten en toch even getraind. Ging nog best wel lekker voor 36 uur niet slapen en dan 3 uurtjes :p
Denk wel dat als ik echt wat meer geslapen had dat het nog beter had gegaan. In ieder geval op alles vooruit keurig volgens schema. En ik had nog ruim over na het trainen maar braaf naar huis gegaan. :rolleyes: Maar het viel me alles mee. De extra dagen rust hebben op zich dus toch wel goed gedaan. Ben ook echt benieuwd wat het me gaat brengen met trainen en voeding als ik weer in mijn gewone ritme zit!

Nu nog even proberen een uurtje te slapen. Hopelijk lukt dat. Vanavond de laatste nachtdienst.

Training:
training.JPG
 
In de kruipmodus vooruit Marina, niet overmoedig worden OK?
Heel goed voor de nachtdienst ff je rust pakken, dat doe je goed..;)
 
Wow, doe je goed na zo weinig slaap. Kan me niet voorstellen dat ik dan nog energie zou hebben om fatsoenlijk te trainen :o
 
Wat een training op zo weinig slaap zeg!! :D Zodra je weer een normaal draait zit er nog zooooveel meer in de tank.
This is gonna be good!
 
In de kruipmodus vooruit Marina, niet overmoedig worden OK?
Heel goed voor de nachtdienst ff je rust pakken, dat doe je goed..;)
Ik kruip liever als dat ik stil blijf staan. :) en ik hou me aan mijn schema. Niet meer doen en willen maar braaf volgen.
Ik ben wel gaan liggen.. maar slapen... pfff... dat lukte me niet. Nu even eten maken. Ik denk dat ik vanavond even eerder begin en dan morgen vroeg ook even eerder naar huis ga. Die laatste 2 uurtjes zijn vaak het zwaarts... *rest zal al half te slapen* :roflol:

Wow, doe je goed na zo weinig slaap. Kan me niet voorstellen dat ik dan nog energie zou hebben om fatsoenlijk te trainen :o
Tja.. ik ben al weinig slaap gewend... maar zoals ik me nu voel ben ik toch wel aardig geradbraakt :o
Maar waar een wil is is een weg.. en in mijn geval.. niet teveel willen. Ik wil nogal eens overmoedig worden maar ik hou me in en luister nu heel braaf en volg mijn schema's.
Zal woensdag wat worden. Morgen slaapdag en woensdag ben ik dan vrij (verschoven weekend). Kijken wat er dan in zit qua trainen!

Wat een training op zo weinig slaap zeg!! :D Zodra je weer een normaal draait zit er nog zooooveel meer in de tank.
This is gonna be good!
Ik zou echt wel willen dat ik wat meer kon slapen... want dit is wel extreem. Ik ben niet gemaakt voor ploegendiensten hoor.. :o
Er zit echt wel meer in ja... nu nog 1 nachtdienstje.. dan 2 dagen vrij en donderdag uitslagen ziekenhuis. Dan vrijdag weer een normale dag en meteen erachteraan weekend. Mooi uitgekiend! :D
 
Na 2 nacht diensten en slechts 2 x 3 uurtjes slaap de afgelopen 55 uur toch eens een probeersel gewaagd direct na de tweede nachtdienst... slechte timing kan ik wel zeggen. :rolleyes:
@41 kg (I know.. *foreverbulking* :( ), BP gewicht 25 kg (geen schijfjes van 1,25 kg, dus dan maar op 60%) kwam ik echt niet verder dan 19x25 kg. (was in 54 seconde... dus had nog 1 a 2 meer kunnen doen.. :D)
Wordt hem dus sowieso niet... Misschien voor de poederprijs dat ik het filmpje nog een keer post in het topic voor de challenge :roflol:

Denk dat ik met de 22,5kg wel +25 reps zou kunnen halen... Maar ach.. ik ben gewoon niet sterk. Misschien komt dat ooit nog als mijn gewicht mee gaat werken. Dan zal kracht ook wel meer worden.:lifter: Maar dat zit er voorlopig nog niet in... Maar ik zet door. Zeg nooit nooit!:engel:
Maar voor fun post ik hem toch even hier. :)
View My Video
 
Laatst bewerkt:
dubbel
 
Y do you do this? :( Wel een zeer nette techniek trouwens! :thumb:.
 
Hoe kan ik je video bekijken?
Of moet je hem op youtube zetten?
 
Kan het filmpje helaas niet via m'n telefoon kijken, dus dat staat op de planning voor later.

Maar als je bw 41 is kan je toch prima die 22.5kg pakken en wellicht wel op de 25-26 reps uitkomen? Of zie ik iets over het hoofd? :scratch:
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven