Twee weken terug ongeveer, of het met pomp was of koud weet ik niet meer, volgens mij was het na de cardio. Ik onderhield dit door 2 uur LISS cardio en 3050-3500 kcal(afhankelijk van training). Nu besloten de cardio te droppen en te verhogen naar 3500-3800 kcal. Dus ik zal wel wat vet gainen nu, maar hopelijk regent het weer wat PR's. Vroeger was zo'n inname mijn onderhoud en bulkte ik op 4500-5000, dus ik zal wel niet voor eeuwig vet blijven gainen. Mijn beste shape ooit was ongeveer dit BF% met 10 kg meer. Als ik 15 kg meer ben, en een wat hoger BF%, ben ik wel tevreden. Ik train nu weer 10 maanden ongeveer, ik hoop over een jaar of twee daar te zijn. Dit bf% is in ieder geval moeilijk te onderhouden en denk ik te laag voor optimale gezondheid. Door wat gezondheidsproblemen in het verleden(los hiervan) heb ik osteopenie opgelopen(-1.3), ik vermoed dat mijn lichaam ook wat sneller botten zal terugbouwen op een minder 'stressvol' bf%, dus ik ga eens goed bulken nu, op naar mijn oude fysiek! :)