AndroidHealthClinic

10-10

LionD

Novice
Waardering
0
Lengte
1m96
Massa
82kg
Best Leden,

Ik wil graag het 10 set 10 rep schema gaan volgen met :

Maandag: Benen, kuiten, buik
Dinsdag: Borst, rug
Donderdag/vrijdag: Triceps, biceps, schouders.

Ik wil graag weten of z'n schema geschikt is voor een tiener / beginner.

Greetz

LionD

German volume schema is dat toch?

Nee zou het niet aanraden voor een beginner, je lichaam is nog weinig gewend grotere kans op blessure's en overtraining. Vooral met zo'n schema.

Begin met Rippetoe of Bill Star

Waarom geen starting strength? Om maar wat te noemen...

Voor een tiener misschien wel, maar voor een beginner niet nee :)

Ik zou een standaard fullbody schema volgen, of anders gewoon Rippetoe.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb er eigelijk voor gekozen omdat ik thuis train en aan 30kg gewichten heb, wat voor bankdrukken en squaten eigelijk te weinig is. Als ik dan 3*10 doe heeft het weinig effect.

Dan koop je maar meer gewichten.

Ik heb er eigelijk voor gekozen omdat ik thuis train en aan 30kg gewichten heb, wat voor bankdrukken en squaten eigelijk te weinig is. Als ik dan 3*10 doe heeft het weinig effect.
wat kan je wel doen dan? Helemaal niks dus. Met een beetje curlen en tricep kickbacks ga je niks bereiken.

Geloof me maar dat je als beginner geen german volume training aan kan.. Volg mijn log want ik zit in mijn 2e week german volume training ..

Geloof me maar dat je als beginner geen german volume training aan kan.. Volg mijn log want ik zit in mijn 2e week german volume training ..

Ik heb even gekeken & ik snap niet waarom ik het niet aan zou kunnen ( met een stuk minder gewicht ).

Omdat het totaal geen zin heeft, en veel grotere belasting is dan dat je nu kan hebben. Je lichaam is gewoon nog niks gewend.

Daarnaast is 30kg niks koop meer gewicht en ga Rippetoe doen.

Naja ik ben eigenwijs & ga het dus tog proberen.
In ieder geval bedankt voor het advies

Naja ik ben eigenwijs & ga het dus tog proberen.
In ieder geval bedankt voor het advies
Als je eigenwijs bent dan zou ik niet op dit forum blijven , no offence maar bekijk zelf eens wat je hier zegt ? Als je goed informatie hebt opgezocht over German volume training dan weet je dat een beginner dit niet aan kan.. Ik train nu meer dan een jaar en het is NIET makkelijk.. En niet lager gaan dan 60% van uw MAX.. Als je altijd eigenwijs zal zijn dan kan niemand je helpen op dit forum ;) So be it , over and out

Kan iemand hem bannen?

Als je eigenwijs bent dan zou ik niet op dit forum blijven , no offence maar bekijk zelf eens wat je hier zegt ? Als je goed informatie hebt opgezocht over German volume training dan weet je dat een beginner dit niet aan kan.. Ik train nu meer dan een jaar en het is NIET makkelijk.. En niet lager gaan dan 60% van uw MAX.. Als je altijd eigenwijs zal zijn dan kan niemand je helpen op dit forum ;) So be it , over and out

Je heb wel gelijk maar ik zie het niet zitten om heel veel gewicht schijfen in huis te halen, buiten dat zou ik niet weten wat voor systeem/schema ik zou moeten volgen met alleen 30 kg tot beschikking.

Je heb wel gelijk maar ik zie het niet zitten om heel veel gewicht schijfen in huis te halen, buiten dat zou ik niet weten wat voor systeem/schema ik zou moeten volgen met alleen 30 kg tot beschikking.

Met zo'n instelling verdien je bijna een blessure en geen vooruitgang.

Wel beetje jammer dat we dan over 6 maanden een topic krijgen over creatine omdat je niet vooruit gaat, en over 1 jaar krijgen we een topic omdat je niet aankomt en je hebt gelezen dat dianabol daar wel goed voor is.

Sportschool opzoeken ?
(Met zo'n instelling kom je er niet)

Met zo'n instelling verdien je bijna een blessure en geen vooruitgang.

Wel beetje jammer dat we dan over 6 maanden een topic krijgen over creatine omdat je niet vooruit gaat, en over 1 jaar krijgen we een topic omdat je niet aankomt en je hebt gelezen dat dianabol daar wel goed voor is.

Haha, +1 !

Zoals ik het zie heb je 3 keuzes ouwe; gym, meer gewichten aanschaffen of bodypump thuis gaan organiseren.

Terug
Naar boven