XXL Nutrition

19 jaar - 1m70 - 78-80kg (vraagjes)

Turklife

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
79kg
Hallo,
Ik ga dus terug beginnen met fitness, (vandaag terug ingeschreven na 2 jaar NIETS te doen geen sport of fitness).
Ik heb eerder fitness gedaan voor ongeveer een 6 maanden. Ik lette niet veel op mijn voeding maar was toch wel 15kg kwijt gespeeld. Aan vet en heel wat sterker geworden.

Ondertussen zijn heel wat vrienden die toen samen met mij begonnen waren al een stukje verder dan mij.
Mijn grootste motivatie is gewoon om zoveel mogelijk kilo's kwijt te geraken. En zoveel mogelijk spier massa te krijgen.
Mijn vrienden zeggen dat Amino zuren eventueel kunnen helpen als ik dan ook deftig 3x minstens naar de gym ga en stevig om mijn eten let.

Ik ben heel wat aangekomen in de laatste jaren. (amper 5cm gegroeit en 15kg minstens opnieuw bijgekomen).

Wat ik vroeger deed in de gym:
-Opwarming: 2km (ongeveer) aan 8.5 km/h aan de loopband.
-Buikspieren,benen, al meestal wat armen trainen.
-Sommige dagen alleen maar armen trainen.

Ik heb volgende vragen:
-Hoeveel cardio?(meestal deed ik vroeger 2km ish aan 8.5km/h),en dit dan telkens als ik gym ga of gewoon combineren met cardio + armen volgende dag cardio + benen , Cardio + buikspieren?
-Hoeveel keer per week zou ik best per week naar de gym gaan?(Ik werk 12u/week, in de weekend)Door de week heb ik school en op maandag en donderdags 1uur extra (8ste lesuur :mad:)
-Aminozuren?groene thee drinken? Om extra te vermageren en eventueel spieren omzetten.
-Andere tips om eventueel op mijn eten te letten?

Bedankt voor jullie hulp! deze forums was ook een beetje een motivatie voor mij. :D

edit ik pak op dit moment ook magnesium tabletten (niet ivm fitness maar om mij vermoeidheid en hoofdpijn te verhelpen.)

lol

edit:
Om toch maar niet de eikel uit tehangen... kijk bij de sectie trainingsschema's/programma's en lees daar de stickies.
check erna ook deze van de voedings sectie.
Post daarna is een serieuze post.

• Topic Starter Topic Starter
lol

edit:
Om toch maar niet de eikel uit tehangen... kijk bij de sectie trainingsschema's/programma's en lees daar de stickies.
check erna ook deze van de voedings sectie.
Post daarna is een serieuze post.

Ik heb al een voedings schema die ik ga volgen.

Ik heb ondetussen al héél wat stickies gelezen. En kan niet zeggen dat ik daarin mijn antwoorden vind?
Dus ik snap echt niet wat je bedoelt met een serieuze post. Als je geen serieuze reactie kunt geven. ???

Aantal keer in de week ligt aan welk schema je hebt maar minimaal 3 keer zou ik zeggen.
Ze raden vaak als beginnersschema 5x5 of ub/lb aan.
En groene thee drinken helpt niet met vermageren.
En maak een voedingschema met de hoeveelheid eiwitten koolhydraten vetten en kcal.
Als je wil afvallen zal je 500 kcal onder je onderhoud moeten eten.

Aantal keer in de week ligt aan welk schema je hebt maar minimaal 3 keer zou ik zeggen.
Ze raden vaak als beginnersschema 5x5 of ub/lb aan.
En groene thee drinken helpt niet met vermageren.
En maak een voedingschema met de hoeveelheid eiwitten koolhydraten vetten en kcal.
Als je wil afvallen zal je 500 kcal onder je onderhoud moeten eten.

Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik eventueel voor 5x5 schema zal gaan.
Dus 500kcal verminderen + heavy cardio?

Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik eventueel voor 5x5 schema zal gaan.
Dus 500kcal verminderen + heavy cardio?

heavy cardio is nog niet eens nodig. als je je ondehoud weet en daar 500kcal ongeveer onder gaat zitten en zowel cardio als kracht training rustig opbouwt komt het vanzelf goed.

heavy cardio is nog niet eens nodig. als je je ondehoud weet en daar 500kcal ongeveer onder gaat zitten en zowel cardio als kracht training rustig opbouwt komt het vanzelf goed.

En krachttraining is in dit geval dus niet een complete curl-workout. Denk aan pull-ups, bankdrukken e.d.
Ook dáár verbrand je een hoop mee

Abi pm Em87 of Little Daddy voor hulp man
Eventueel Sheikh voor kardesh prijzen

Ik ben nu iets meer dan 2 weken bezig met trainen.
Tot nu toe iets van 2kg kwijt.
Ik doe heel wat cardio. En let op mijn voedsel om toch minstens 300 kcal verminderen.

Terug
Naar boven