Fitness Seller

1e kuur

robinsw89

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m77
Massa
86kg
Vetpercentage
20%
Dag mensen

Ik zit er over te denken om aan een kuurtje te beginnen.
Ben 24 jaar, train 1 jaar en wou eens kijken hoe mijn lichaam reageert op roids en wat ik er mee zou kunnen bereiken. Ik heb er al een hoop over gelezen en er zijn een hoop meningen en cycles out there dus ik zie door de bomen het bos niet meer echt.

Wat belangrijk voor mij is:

- Health staat voor mij op nummer 1. Ik prefereer daarom 'milde' steroiden en niet al te hoge doses. Mijn verwachtingen van de middeltjes zijn daar ook op afgestemd.
- Het liefst geen lange 10-12 weken cycles met een hoop weken pct. Ik wil niet enorme delen van het jaar onder invloed zijn van al die rommel. Het is voor mij meer een experiment om te kijken wat het met mijn gains en belangrijker met mijn gezondheid doet. Dit is om te bepalen of gebruik ervan uberhaupt 'for me' is en of ik het niet beter kan laten. Mijn visie erop is echter wel dat ik daar alleen achter kan komen door te proberen.
- Injecties of orals maken mij niet uit ik vind beide prima, echter van wat ik heb gezien zijn korte cycles met milde steroiden vaak orals.

Na een hoop artikels, logs en topics doorgelezen te hebben was ik zelf tot de conclusie gekomen om 4-6 weken voor een winstrol only kuur van rond de 40mg/day te gaan met 15-20 dagen PCT(bijv 20mg nolva/day). Ik verwacht daarbij een kilo of 4-5 te pakken.

Ik zit momenteel rond de 14-15% vet en bulk al een weekje of 6. Met een cycle van 4-6 weken kom ik dan ook een btj tegen t einde van mijn bulk aan want ik was van plan om dit keer maximaal 16 weken te gaan bulken. Ik weet echter ook dat een lager vetpercentage gewenst is bij een kuur. 14-15% lijkt mij niet te hoog maar ik kan t mis hebben.

Wat raden jullie mij aan?

Om eerst langer dan 1 jaar te trainen.. Het is zonde om nu al te kuren terwijl er nog veel meer uit te halen is.

Het resultaat zal ook veel beter zijn als je wat verder bent.

Verder ben ik van mening dat je op langer termijn beter kunt denken aan een test only, orals zijn veel slechter voor je lever dan injects.

I agree met bovenstaande reactie, als ik tijd kon terugdraaien bleef ik van die troep tot ik mijn natty level bereikt heb, waar ik nu mee bezig ben..

Zoals peppie zegt, je eerste kuur kom je het zwaarst bij, als vb van 60 naar 70kilo gaan ben je wat gespierder maar in mijn ogen nog altijd een ethiopier, van 80 naar 90 bvb is in mijn ogen een wereld van verschil!

Nou om dan toch te antwoorden, als je echt wilt kuren, er zijn vele powerlifters die zweren op test only, als bb'er wil je soms niet bloated zijn vandaar tren, mast e.d.. Als je echt iets bij wilt nemen, en geen sides ga dan voor primobolan en test! Anders test only voor altijd behalve als je wilt cutten o.i.d.

En het gezondheidsaspect, jij zorgt voor je lichaam, als je voeding goed zit, geen orals, en je regelmatig tijdens het kuren laat testen kan je jaren gebruiken zonder problemen, het gemakkelijke aan die uitslagen van de dokter is dat je je dieet kan aanpassen aan je probleem..

Edit: ik zag nu maar dat je korte kuren wilt doen, het is de periode van het jaar waar iedereen roept lang kuren, en in mijn ogen ook het best, hypertrofie heeft idd tijd nodig (is nog maar gezegd de afgelopen dagen).

Als je echt wilt kuren, ga dan voor test prop, maar denk dat het minder gaat brengen dan bvb test e 12weken, enja 12 weken in het jaar is in mijn ogen niet lang onder invloed, als je maar 1x in een jaar gebruikt, en het is niet alsof je echt anders gaat gedragen op test, tren daarintegen.. Haha :P

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
I agree met bovenstaande reactie, als ik tijd kon terugdraaien bleef ik van die troep tot ik mijn natty level bereikt heb, waar ik nu mee bezig ben..

Zoals peppie zegt, je eerste kuur kom je het zwaarst bij, als vb van 60 naar 70kilo gaan ben je wat gespierder maar in mijn ogen nog altijd een ethiopier, van 80 naar 90 bvb is in mijn ogen een wereld van verschil!

Nou om dan toch te antwoorden, als je echt wilt kuren, er zijn vele powerlifters die zweren op test only, als bb'er wil je soms niet bloated zijn vandaar tren, mast e.d.. Als je echt iets bij wilt nemen, en geen sides ga dan voor primobolan en test! Anders test only voor altijd behalve als je wilt cutten o.i.d.

En het gezondheidsaspect, jij zorgt voor je lichaam, als je voeding goed zit, geen orals, en je regelmatig tijdens het kuren laat testen kan je jaren gebruiken zonder problemen, het gemakkelijke aan die uitslagen van de dokter is dat je je dieet kan aanpassen aan je probleem..

Edit: ik zag nu maar dat je korte kuren wilt doen, het is de periode van het jaar waar iedereen roept lang kuren, en in mijn ogen ook het best, hypertrofie heeft idd tijd nodig (is nog maar gezegd de afgelopen dagen).

Als je echt wilt kuren, ga dan voor test prop, maar denk dat het minder gaat brengen dan bvb test e 12weken, enja 12 weken in het jaar is in mijn ogen niet lang onder invloed, als je maar 1x in een jaar gebruikt, en het is niet alsof je echt anders gaat gedragen op test, tren daarintegen.. Haha :P

Ja maar zodra ik mijn natuurlijk max bereikt heb dan vervalt totaal het nut voor het gebruik van roids. Alles wat je boven je max gained verlies je toch weer zodra je test levels weer normaal zijn? Ik wil wat ik gain behouden. Ik heb absoluut geen zin om jaren lang te gebruiken ook al kan het op een veilige en gezonde manier. Ik wil simpelweg een keer een kuurtje doen om te kijken wat het met mij doet en wat voor resultaten het oplevert. Ik heb absoluut geen ambities om gigantisch te worden. Ik heb juist voornamelijk interesse in powerlifting en houd me veel meer met die sport ansich mee bezig. Meer kracht is uiteindelijk waarvoor ik naar de sportschool ga. Dat neemt echter niet weg dat ik wel een soort doel fysiek voor ogen heb dat ik wil bereiken. Maar ik zelf en zeker mijn omgeving zit er totaal niet op te wachten dat ik een enorm bodybuilder fysiek krijg.

Het probleem met test vind ik dat al die kuren 16 weken duren incl PCT. Ik vind dat gewoon veel te lang.
Ik weet dat orals slechter voor je zijn dan injecties en ik zou dan ook liever injecteren echter alle korte kuren die ik heb kunnen vinden zijn orals en geen injectie. Ik denk wel dat als ik een kuur van 4-6 weken op orals doe dat de schade wel mee zal vallen en verhalen die je hoort over leverbeschadiging komen vooral van mensen die orals misusen. Als je diverse keren per jaar oral cycles doet en dat een paar jaar volhoud kan ik mij voorstellen dat het dan niet goed met je afloopt maar 1 oral cycle zou die schade toch aanzienlijk moeten beperken. Misschien ben ik misinformed dat kan ook, maar zo heb ik het geinterpreteerd.

Terug
Naar boven