MuscleMeat

1e maand BB 6 kilo erbij (2% BF erbij)

wesleyb8

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
10 media-items
Waardering
4.832
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Hallo bodybuilders. Ben deze maand begonnen met bodybuilden. Ben ook gelijk gestart met het gebruiken van een voedingsschema en dit gaat erg goed.

Heb de eerste week mijn vet op laten meten en het gewicht natuurlijk.

Woog op dag 1 67.5 kilo en nu dus 73.5. Ben in BF 2 % omhoog gegaan de rest van het gewicht( dit was 4 kilo en nog wat gram) ben ik in spiermassa omhoog gegaan in de afgelopen 30 dagen.

Is dit een normale stijging, en klopt de verhouding tussen massa vocht en vet? en kan iemand uitleggen hoe je vocht kan meerekenen in de stijging van je gewicht

Laatst bewerkt:
Aan je gewicht te zien was je gewoon ondervoed.
Plus vet percentage is misschien dus 2 % omhoog.. maar je rekent je vocht niet mee.
Vocht kan een heeeeeleeeeboel uitmaken qua gewicht.
Reken jezelf niet bijzonder knul.

• Topic Starter Topic Starter
Aan je gewicht te zien was je gewoon ondervoed.
Plus vet percentage is misschien dus 2 % omhoog.. maar je rekent je vocht niet mee.
Vocht kan een heeeeeleeeeboel uitmaken qua gewicht.
Reken jezelf niet bijzonder knul.

ik reken mijzelf ook niet bijzonder maar was ook benieuwd of de verhouding vet/massa beetje klopte.

kun je precies uitleggen wat je bedoelt met dat vocht?

Beginner gains zijn altijd lekker. Had ik zelf ook. Maar zoals hierboven word gezegd reken je het vocht niet mee + je bent waarschijnlijk veel aangekomen omdat je graadmager was. 67,5 kilo bij een lengte van 1m80......

Beginner gains zijn altijd lekker. Had ik zelf ook. Maar zoals hierboven word gezegd reken je het vocht niet mee + je bent waarschijnlijk veel aangekomen omdat je graadmager was. 67,5 kilo bij een lengte van 1m80......

ik was niet heel mager viel best mee, wil niet zeggen dat er veel vlees op zat hoor maar ondervoed was ik niet

2% per maand is veel te veel.... (zelfs voor een eerste maand)

Mits de meting klopt uiteraard.

2% per maand is veel te veel.... (zelfs voor een eerste maand)

Mits de meting klopt uiteraard.

is niet gedaan met een huidplooimeter, dus ik denk dat het niet heel accuraat is. moest gewoon op een speciale weegschaal gaan staan
Ik zal er voor zorgen dat ik niet boven de 16 % uitkom en als dat dreigt mis te gaan pas ik mijn schema aan. Heb nu echt een bulkschema waarbij ik best wel veel boven mijn behoefte eet(hoewel er toch niet heel veel vet in staat)

Laatst bewerkt:
vet op zich is niet slecht
je zou toch minimaal 1 gram (gezonde) vetten per dag moeten nemen.

Hou wel rekening mee dat jij nog 16 bent en als je goed eet dat je dan nog gewoon normaal doorgroeit ;) Qua vet kan jij spiegel raadplegen voor controle :)

doe zo verder, bulk tot een kilootje of 85. je zal zien dat je een shitload aan kracht en spiermassa zal winnen. mits je het correct doet natuurlijk. daarna kan je de overtollige vet eraf cutten uiteraard.

doe zo verder, bulk tot een kilootje of 85. je zal zien dat je een shitload aan kracht en spiermassa zal winnen. mits je het correct doet natuurlijk. daarna kan je de overtollige vet eraf cutten uiteraard.

ja ga inderdaad lekker doorbulken. cutten komt pas veel later, ik vind massa en vooral kracht nu veel belangrijker dan de spieren wat beter zien

Terug
Naar boven