XXL Nutrition

2 pc's verbinden om bestanden te delen?

Ano_1986_0

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
10
hey dudes,ik zou de pc beneden van m'n ouders willen verbinden met elkaar zodat ik de bestanden die daarop (films enzo) kan openen op mijn pc boven...

is dat mogelijk,er is een internetverbinding met de 2 pc met een router,kan ik hier iets mee?

maar als ik dan bestanden ophaal van die pc,gaat dat dan van m'n download/uplaod limiet af?

als je bestanden ophaalt binnen je netwerk gaat dat NIET van je upload/download.
Om bestanden te delen van computers die reeds aan 1 router verbonden zijn is het vrij simpel. Gewoon zorgen dat de 2 computers binnen dezelfde werkgroep zijn.
Als dit je niet lukt is er ook nog een wizard "netwerk opzetten" (oid).
Succes.

als je bestanden ophaalt binnen je netwerk gaat dat NIET van je upload/download.
Om bestanden te delen van computers die reeds aan 1 router verbonden zijn is het vrij simpel. Gewoon zorgen dat de 2 computers binnen dezelfde werkgroep zijn.
Als dit je niet lukt is er ook nog een wizard "netwerk opzetten" (oid).
Succes.

:yes:Heb het hier ook zo gedaan met de pc die op mijn kamer staat en de pc die op men broer zen kamer staat.
Vrij gemakkelijk gewoon naar "Mijn netwerklocaties" gaan endan links thuisnetwerk ofzoiets selecteren.
Alles wijst zich vanzelf uit dan normaal:D

• Topic Starter Topic Starter
uhm...blijkbaar is het bij windows vista net wat anders...kan iemand het even uitzoeken hoe het in vista gebeurt?

In Vista moet je even naar Configuratiescherm --> Netwerkcentrum gaan. Daar moet je sowieso op beide computers bestandsdeling inschakelen. Daarna ga je naar Start --> Netwerk, en daar moet je allebei de computers zien die aan de router zitten. Vanaf daar kan je in de gedeelde mappen van de andere pc browsen. Je moet dus wel eerst op die andere pc de mappen delen die je wilt.

• Topic Starter Topic Starter
tnx the rock!

ik heb een verbinding gemaakt en ik zie de andere pc op mijn pc,maar hoe kan ik de bestanden die ik wil zien op de andere,in mijn public map krijgen?

alsk er een bestand wil inslepen dan krijg ik een foutmelding dat ik niet bevoegd ben om de bewerking uit te voeren....

EDIT: tis in orde,ik was de bestanden naar de verkeerde pc aant slepen :D

TNX GUYS!!!!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven