Fitness Seller

22 jaar/68 kilo/188cm/kosher/metabolisme van een stoomtrein

Head Golem

Cool Novice
Waardering
0
Kan iemand mij helpen met het samenstellen van een goed eetschema? Ik ben 22 jaar, ik ben 1,88 meter lang, ik weeg ongeveer 68 kilo (wat ik ook doe, ik kom er niet bovenuit) en ik zou graag een goed eetpatroon willen samenstellen voor 2 keer per week Kung Fu en 3 keer per week fitness. Nou heb ik zelf een aantal beperkingen:

- ten eerste eet ik kosher, wat globaal inhoudt dat ik geen vlees eet van dieren die niet herkauwen en geen gespleten hoeven hebben, geen vis dat geen schubben of vinnen heeft en ik scheid mijn vleesproducten van mijn melkproducten met +/- anderhalf uur (geldt niet voor melk en vlees). Voor de rest eet ik zoveel ik kan, wat meestal neerkomt op bonen, couscous, kip, tonijn, div. noten, pasta's, vruchten etc.

- Het zwaardere voedsel als vette kazen of zwaar belegde boterhammen krijg ik niet altijd even makkelijk weg. Heb m'n hele leven lang al uit de Noord-Afrikaanse keuken gegeten, wat betekent dat alles minder zwaar op de maag ligt en dus makkelijker te verteren is. Veel "Hollandse" gerechten krijg ik daarom niet altijd even makkelijk weg.

Desalniettemin hoop ik graag wat de breedte in te gaan en hopelijk ook met kracht. Denk overigens niet dat ik nauwelijks wat eet :) Ik kan aardig wat wegstouwen, ik vraag me alleen af waar het blijft...

Gr.

Lion

welkom.

lees alle sticky's door in de voedingssectie en andere belangrijke secties.
het komt erop neer dat je om de 2 uur goed moet eten, niet hééél veel maar wel elke keer een beetje en zo bouw je dat dan op.

lees deze ook eens door:

[Link niet meer beschikbaar]
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voeding-bouw-brandstoffen-voor-lichaam-89793/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/perfecte-voeding-voor-na-training-35652/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/welke-supplementen-nodig-46503/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/alle-havermout-recepten-105099/
http://www.newbody.nl/index.html?m_id=303

Eej culinair mannetje!

Als je kracht wil zul je krachtvoer eten!
Voedsel waar nuttige stofjes inzitten voor je lichaam.
En heeel belangrijk, zoals eerder genoemd; eet 6x per dag!
Of voor mijn part om het uur als je zo snel droogstoomt.
Die lui in die stoomtreinen lopen niet voor niets de hele tijd kolen te scheppen eh hehe.
Als je dat niet doet loop je kans dat trainen averechts gaat werken omdat je net zoveel of meer spieren zal verbranden dan kweken.

Er zijn genoeg alternatieven te verzinnen rekening houdende met je dieetwensen. Ben zelf vegetarier en kom prima aan me dagelijkse portie.
Zitten meer vegetariers op dit forum heb ik al gezien. Kan voor jou ook handig zijn.

Check die supernuttige links en check forum over voeding ook ff om ideetjes op te doen. Begin eerst met het lezen van de stickies.

Als ik je nog een tip mag geven. Goed eten begint in de supermarkt, of waar je je eten ook koopt.
Maak vantevoren je boodschappenlijstje, als je dat niet al doet.
En neem de eerste tijd je verlanglijstje van krachtvoedertjes (die je op het voeding forum gaat verzamelen) mee als je gaat shoppen!

En als je nou straks echt inspiratieloos in de super staat, of om recepten verlegen zit, dan belje me ff:brew:

succes!

Ik vraag om bevesteging van hem, hij heeft dat niet letterlijk ergens gezegd
Niet om jou commentaar

• Topic Starter Topic Starter

Ja ik ben Joods, heb je profiel net gecheckt dus ik heb ook zo'n idee wat voor oordeel je aan deze wetenschap geeft. As je 't niet erg vind wou ik het graag bij tips over de etenswetten (geen varkensvlees, geen vlees met zuivel etc.) houden, zonder in een of andere nutteloze discussie terecht te komen. Lijkt me niet echt gepast op dit forum ook. Heb je een tip voor mij toevallug???

Ja ik ben Joods, heb je profiel net gecheckt dus ik heb ook zo'n idee wat voor oordeel je aan deze wetenschap geeft. As je 't niet erg vind wou ik het graag bij tips over de etenswetten (geen varkensvlees, geen vlees met zuivel etc.) houden, zonder in een of andere nutteloze discussie terecht te komen. Lijkt me niet echt gepast op dit forum ook. Heb je een tip voor mij toevallug???

Sjabbat sjalom!
Israeli? Of oost-europees?
Ik ben overigens zelf goj (niet-joods/heiden:))

Zijn shakies niet kosher?

Zijn shakies niet kosher?[/QUOTE]

Haha, ja in prencipe wel maar ze zijn van melkeiwit. Moet ik dus vervolgens minstens anderhalf uur wachten voordat ik iets van vlees naarbinnen stouw :S

Sjabbat sjalom!
Israeli? Of oost-europees?

Haha, heppie ff??? Euhm... mijn achternaam is Litouws-Jiddisch, dat dus betekent dat de vaderskant uit Oost-Europa komt. Maar schijnt ook nog wat Iraaks en Portugees doorheen te zitten, vraag me niet hoe ik daar aan kom... (dit is de korte versie van een LANG verhaal)

Waarom eet je dan niet vlees met melk producten?

Waarom eet je dan niet vlees met melk producten?

"Gij zult het kind niet renken in de melk van de moeder."

Zo staat dat in de torah ergens. Weet niet meer precies waar, kan ik wel opzoeken maar daar heb ik nu ff geen zin in :D Anywayz, daar is de regel van afgeleid dat je geen vleesproducten mag mengen met melkproducten. Hangt af van je etniciteit hoeveel tijd je d'r tussen laat zitten: Marokkaanse Joden wachten bijvoorbeeld 3 uur, maar Litouwse en Russische Joden wachten 6 uur. Perzische Joden doen het het makkelijkst: 1,5 uur. Zelf heb ik in de verste verte geen Perzisch bloed, maar 1,5 uur leek mij wel zo het meest praktische :P

Was overigens ooit ook een belangrijke Marokkaanse Rabbijn die had gezegd dat het mixen van vlees en zuivel nogal slecht op de spijsvertering kan werken op de lange termijn, da's dan ook de praktische uitleg daarvan. Of dat nog steeds van toepassing is (want die uitspraak stamt ui de 12e eeuw :S) weet ik niet. Vind het alleen wel een mooie traditie...

welkom,

maar een stevige maaltijd - zeker als deze wat vetten bevat - zit echt wel langer dan anderhalf uur in je maag.

Na een gemiddelde maaltijd duurt het gemiddeld 3 uur voordat de maag geledigd is; bij een vetrrijke maaltijd komt daar nog 1 a 2 uur bij. :D
(bron: Gregoire, Inleiding in de anatomie/fysiologie van de mens, 1997, pag 169)

veel succes!

Terug
Naar boven