AndroidHealthClinic

2e kamer woedend op PVV

arnoldfan

Monstrous Giant
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De PVV heeft de gemoederen in de Tweede Kamer donderdag danig verhit door te suggereren dat leden van het kabinet met voorkennis onroerend goed hebben gekocht op Bonaire. Kamerlid Hero Brinkman stelde tijdens het debat over de koninkrijksbegroting dat hij namen heeft van bewindslieden of familie van hen die mogelijk hun boekje te buiten zijn gegaan. Die namen wilde hij echter niet noemen.

Wanneer Bonaire in 2010 een Nederlandse gemeente wordt, stijgen naar verwachting de huis- en grondprijzen. Volgens Brinkman zijn er bewindslieden die grond hebben gekocht op het Antilliaanse eiland. Zijn suggestie dat ze dat hebben gedaan voordat het besluit openbaar werd om het eiland een gemeente te laten worden, zorgde voor veel beroering in de Kamer.

De andere fracties eisten dat Brinkman vertelde op welke ministers of staatssecretarissen hij doelde. "U moet man en paard noemen", zei VVD'er Johan Remkes. Dat weigerde Brinkman. "Dan is het een loze bewering. Dat is u onwaardig", vond Remkes.

D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold realiseerde zich dat als de bewering klopt, het om een strafbaar feit gaat. "Dat kan ik niet voor honderd procent uitsluiten", sprak Brinkman. "Als u de namen noemt, dan bied ik aan om samen met u aangifte te doen bij de politie", zei Pechtold hierop. CDA, PvdA, SP en GroenLinks sloten zich bij Pechtold aan, maar kregen nul op het rekest van de PVV'er.

Brinkman wil van staatssecretaris van Koninkrijksrelaties Ank Bijleveld (CDA) duidelijkheid over de transacties. Later donderdagmiddag gaat zij op de vragen in.

Eindelijk iets goeds uit de PVV hoek, laat die corrupte fl**kers maar is 'woedend' ontmaskert worden.

Woedend ontmaskerd?

Brinkman komt met grove beschuldigingen richting bewindslieden, zonder ook maar 1 naam of bron te noemen. Vind je het gek dat ze boos worden?

Als dit ècht zo is, is dit een super geluid van Hero.

Vergis je niet, onder de oh zo beschaafte Kamerleden kunnen ook ratten zitten die zich schuldig aan belangen verstrengeling.

Aan de andere kant, als Kamerleden uit stukken weten dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren kunnen ze dat ook aan naasten vertellen die zich dan op zo'n huis storten.

Aan de andere kant als Hero niet met namen over de brug komt, kan he zo'n typische rechtse republikeinse zwartmaak poging zijn.

Overigens wil ik van alle eilanden af.

Ik denk iig niet dat hij dit uit zijn duim zuigt.

Overigens wil ik van alle eilanden af.

Dat is in de huidige Haagse verhoudingen politiek onhaalbaar.
Ook volgens veel volkenrechtelijke deskundigen kan Nederland nooit besluiten de Antillen echt los te laten.
Waar gekoloniseerde landen wel het recht hebben op zelfbeschikkingsrecht los van het moederland, mag Nederland als voormalige kolonisator nimmer de eilanden van zich afduwen, zeggen zij.

Kost alleen maar geld voor de Nederlandse belastingbetaler en wij hebben er helemaal niks aan.

Het zijn Nederlanders daar, rijksgenoten.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

Dat is in de huidige Haagse verhoudingen politiek onhaalbaar.
Ook volgens veel volkenrechtelijke deskundigen kan Nederland nooit besluiten de Antillen echt los te laten.
Waar gekoloniseerde landen wel het recht hebben op zelfbeschikkingsrecht los van het moederland, mag Nederland als voormalige kolonisator nimmer de eilanden van zich afduwen, zeggen zij.

is er een wet die dit verbiedt? ???

kom op, t valt toch wel op als iemand ineens een huisje extra heeft aangekocht, die namen lijken mij zo achterhaald, of hij kletst.

dit was in 2005 al bekend en hij kocht het huis eind 2007

is er een wet die dit verbiedt? ???

Nee, maar de koppige Oranje-Nassau's natuurlijk. Als JP met ingekrompen schouders met Beatrix een lunch heeft en helemaal in de wolken is over de verering van de onder 4 ogen meeting, zal zijn mond geen klank durven te produceren over losweking van een kolonie.

Want zeg nou zelf, de titel Koninkrijk der Nederlanden staat natuurlijk een stuk charmanter en artestieker. Je moest eens weten welke elitaire streling het is als je in die positie kunt zeggen in besloten kring dat je als staatshoofd ergens in de verre carribieen nog wat hebt liggen aan grond.

Terug
Naar boven