AndroidHealthClinic

3 jarige mishandelt vier weken oude baby met dodelijke afloop

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
19/02 Vier weken oude baby dodelijk mishandeld door kind van drie in Hoei
In een opvangtehuis voor vrouwen in moeilijkheden in de regio van Hoei (Luik) heeft zich woensdag tussen 16.00 uur en 16.30 uur een drama voorgedaan.
Een vier weken oud meisje dat lag te slapen in een kinderwagen werd er dodelijk toegetakeld door een jongetje van 3,5 jaar oud.

Uit de eerste elementen van het onderzoek bleek dat de moeder van de baby weg moest en haar kind toevertrouwde aan de zorg van een andere bewoonster van het opvangtehuis. Die legde de baby in een kinderwagen, in een kamer toegewezen aan de moeder. De baby viel in slaap. Een jongen van 3,5 jaar oud ging de kamer binnen. Hij trok en haalde de baby uit de kinderwagen, alvorens die te mishandelen en geweld aan te doen.
Volgens de procureur des konings van Hoei, Pierre Romijn, voor het eerst met dergelijke zaak geconfronteerd, kennen de speurders de beweegredenen van het kind niet. De jongen heeft nog niet eens de leeftijd van verstand.
Het kind werd verhoord. De speurders vroegen hem om met een pop na te doen wat hij in de kamer deed en daarvan werden beelden opgenomen. Zijn gedrag getuigt van een zekere gewelddadigheid en vereist een aangepaste in observatieneming, zeggen de speurders. Volgens de procureur weet de jongen dat hij iets "zeer slechts" heeft gedaan, maar beseft hij waarschijnlijk de ernst van zijn daden niet. Op juridisch vlak kunnen noch de bewoners noch het personeel verantwoordelijk worden gesteld, aldus de procureur.

http://www.gva.be/nieuws/Binnenland/default.asp?art={9F617FB8-F55B-4D82-A541-CA625701C1D3}

Ik had alleen gehoord dat het baby'tje uit bedje was getrokken. Maar nu ik dit lees heb ik toch een andere kijk op de zaak.

ophangen dat jochie en ze ballen afsnijden ! :D j/k

Ik vind dit de verantwoording van de moeder en tijdelijke verzorgster,
want doet een jochie van 3,5 met een baby alleen ??
Net zoiets als mensen die een hond met een baby alleen laten,
veel honden zien die baby als niet volwaardig. hap hap

Mensen gaan zo slordig om met waar ze het meest van houden.

dan vertrouw je je kind aan iemand anders toe en dan letten ze niet op :(
denk dat die vrouw in moeilijkheden nu in nog grotere problemen zit:D
maar even ernstig; dit kan natuurlijk niet het gaat wel om een baby en die kan je niet alleen laten als de zorg ervan even aan je toevertrouwd wordt

Ik vraag me af in hoeverre er sprake is van opzet, en misschien nog wel meer hoe ze daar mee omgaan tijdens deze zaak.

zeer moeilijke / ongelukkige zaak
denk dat je hier niemand de schuld kunt geven

BIGTANK zei:
zeer moeilijke / ongelukkige zaak
denk dat je hier niemand de schuld kunt geven

inderdaad.. weliswaar hoop ik wel dat het jongetje in kwestie de rest van zijn minderjarige leeftijd wel onder toezicht komt te staan want blijkbaar vind hij dit gedrag normaal.. hij en zijn moeder zitten natuurlijk niet voor niets in zo'n tehuis!!..

Die heeft een aflevering gemist van Eerste Hulp bij Opvoeden

Vreemd dat die ouder(s) dit gedrag niet eerder hebben opgemerkt.

Voor de rest lijkt het me sterk dat je dit kind ooit nog vrij kan laten. Hard maar waar

sanniejj zei:
Vreemd dat die ouder(s) dit gedrag niet eerder hebben opgemerkt.

Voor de rest lijkt het me sterk dat je dit kind ooit nog vrij kan laten. Hard maar waar

Zo lang dat kind bij zo'n labiele moeder blijft wel ja.
Maar het is pas 3 jaar dus je kan er nog alle kanten mee op.
Een strenge opvoeding met veel liefde kan hem nog levenswaardig maken.

Jay Impol zei:
Zo lang dat kind bij zo'n labiele moeder blijft wel ja.
Maar het is pas 3 jaar dus je kan er nog alle kanten mee op.
Een strenge opvoeding met veel liefde kan hem nog levenswaardig maken.

IDD, een kind van die leeftijd kun je nog niet verantwoordelijk stellen voor zijn daden. Ik denk dat zo'n kind meer verwrongen op gaat groeien als er nu een blik maatschapplijkwerkers overheen komt....

Maar ja.. in dit land wordt een kind (bijna) altijd op laste van de rechter bij de moeder gedumpt. Ongeacht of deze nu psychiatrisch, labiel of alcoholistisch is. Ik denk dat het gedrag van de opvoeder afspiegelt op een kind. In dit geval weet je dan genoeg. :mad: :mad:

Terug
Naar boven