AndroidHealthClinic

7x per week fietsen

SePu

Dutch Bodybuilder
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
87kg
Vetpercentage
14%
Heey,
ik heb een vraagje qua vetverlies bij 14 jaar.
Ik doe elke dag na het avond eten 20minuten fietsen op me mountainbike met een tempo van 35 k/m per uur. Geen pauze in die 20 minuten, gewoon de op de weg.
Zal dit het vet% omlaag helpen?
Ik eet gewoon normaal, maar alleen nog maar water, en zo min mogelijk vet, tussendoortjes enz. 6boterhammen per dag wel.
En hoeveel uur na het avondeten moet ik pas gaan fietsen? Of ervoor?

Grrts

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het toch beter om dan langere periode te sporten en
aan minder hoge intensiteit, met het oog op calorieverbranding dan.

20 minuten is wat kort want na 15 minuten ben je pas lekker warm en begint de verbrandinge een beetje dus als je de tijd opvoerd naar 30-40 minuten dan zal je zeker wat afvallen als je eten ook goed is.

Misschien vind je HIIT wat? 20 Min. voor een normale cardio sessie is eigenlijk te kort om echt effectief te zijn.

HIIT Voorbeeld: 30 Seconden snel fietsen, vervolgens 1 minuut op normaal tempo fietsen. Dat steeds herhalen gedurende 15-20 minuten. Dit is vele malen effectiever...

Misschien vind je HIIT wat? 20 Min. voor een normale cardio sessie is eigenlijk te kort om echt effectief te zijn.

HIIT Voorbeeld: 30 Seconden snel fietsen, vervolgens 1 minuut op normaal tempo fietsen. Dat steeds herhalen gedurende 15-20 minuten. Dit is vele malen effectiever...

Maar niet 7 maal per week.

Terug
Naar boven