AndroidHealthClinic

90 Miljoen voor inburgering allochtone vrouwen

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
420
Lengte
1m90
Massa
110kg
Voor de inburgering van allochtone vrouwen komt in totaal 90 miljoen euro beschikbaar. Dat heeft minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie gezegd.

Impuls
Het kabinet trekt zelf 45 miljoen euro uit. De gemeenten kunnen dit bedrag verdubbelen door een beroep te doen op het Europees Sociaal Fonds.

Gemeenten
De minister is erg blij met het geld en spreekt van een 'impuls voor het inburgeringsbeleid'.

En maar begroten en bezuinigen he....maar voor zulk soort gevallen is er toch ineens 90 miljoen onder de tafel gevonden. :mad:

kansloos...zich door nederlandse mannen laten nemen is toch ook integratie?
krijgen ze dan een cursus hoe ze zich in nederland moeten kleden?
Of dat ze zich leren ontharen?

Ik vind het echt lomp dat ze zo veel geld steken in een doelloos project.
Ze moeten gewoon zelf intergreren en als ze lastig worden
gewoon het land uit gooien, zij zijn te GAST bij ons.
Wij zijn het enige land die zich zo druk met integratie bezig houd
terwijl het nog geen eens zin heeft.
Wat ze leren, gebruiken ze alleen wanneer ze het nodig hebben
en thuis is het schelden op de nederlanders.

Ronduit schandalig om geld te steken in iets dat al sinds de aankomst van de eerste allochtoon in NL niet is gelukt: INTEGRATIE.

Maar wederom toch fijn om te weten dat de overheid prioriteiten weet te stellen :rolleyes:

verloren geld :rolleyes:

Leuk bedoelt maar kansloos

90 euro is wat mij betreft voldoende :D

"
Nederland is vol. De problemen met integratie zijn immens. Ik wil dat de integratie van in Nederland verblijvende allochtonen een succes wordt, maar dweilen met de kraan open is zelden effectief. Daarom moet de immigratie worden beperkt en de grenzen voor niet-westerse allochtonen – als het gaat om gezinsvorming/hereniging voor minstens vijf jaar te worden gesloten. Huwelijksmigratie gericht op huwelijken tussen neven en nichten wordt definitief verboden. Allochtonen die al in Nederland verblijven moeten een niet vrijblijvende wettelijke integratieplicht krijgen. Indien zij onvoldoende integreren dienen zij - indien zij de Nederlandse nationaliteit niet bezitten - als sanctie hun verblijfsvergunning te verliezen en Nederland te verlaten, ongeacht de periode die zij reeds in Nederland hebben doorgebracht.

Het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit wordt minder gemakkelijk gemaakt. Alleen personen die aan alle inburgeringseisen voldoen, minstens tien jaar legaal in Nederland werkzaam zijn geweest én gedurende die tien jaar geen enkel misdrijf hebben gepleegd, komen voor de Nederlandse nationaliteit in aanmerking. Zolang men geen Nederlander is kan geen beroep worden gedaan op sociale zekerheid.

Integratie betekent kiezen voor de Nederlandse samenleving. Het is onlogisch om mensen die niet de Nederlandse nationaliteit hebben, stemrecht te geven. Het stemrecht voor gemeenteraadsverkiezingen van mensen die niet de Nederlandse nationaliteit bezitten wordt dan ook afgeschaft.

Het Nederlands is onze landstaal en dit zal worden vastgelegd in de Grondwet.

Alle teksten en mededelingen vanwege de overheid worden uitsluitend in het Nederlands weergegeven. Geen folders in het Arabisch of het Turks.
"

Bron

volgens mij wordt een groot deel van het geld besteed aan een verplichte taalcursus of iets dergelijks. Los daarvan vind ik het wel een goed plan. Je zult toch iets moeten doen om de intergratie op te pakken. Plus dat deze vrouwen veel invloed op zoonlief hebben die mss de kantjes er vanaf loopt.

Plus dat deze vrouwen veel invloed op zoonlief hebben die mss de kantjes er vanaf loopt.
Ik weet niet hoe je hierbij komt maar als ze ergens niet naar luisteren is het wel naar mamma. Als ik soms zie hoe ze tekeer gaan tegen mams omdat ze denkt haar kinderen te kunnen corrigeren zou je denken dat de kids de baas zijn thuis.

eduardjanssen zei:
Ik weet niet hoe je hierbij komt maar als ze ergens niet naar luisteren is het wel naar mamma. Als ik soms zie hoe ze tekeer gaan tegen mams omdat ze denkt haar kinderen te kunnen corrigeren zou je denken dat de kids de baas zijn thuis.

Inderdaad, ma moet haar klep houden en 3 meter achter pa lopen (stank?), dat leren de kids vrij snel

Hetis toch de bedoeling dat die mensen eindelijk eens inburgeren? Doet de overheid eens wat is het weer niet goed.

Als het even kan mogen ze het wel terugbetalen wat mij betreft trouwens.

Zelda zei:
Hetis toch de bedoeling dat die mensen eindelijk eens inburgeren? Doet de overheid eens wat is het weer niet goed.

Men houdt zich al sinds jaar en dag bezig om de allochtonen een beetje fatsoenlijk in te laten burgeren. Het heeft tot dusverre tot weinig geleidt.

Het merendeel bereik je niet.

Daarnaast, zoiets als 'verplichte integratie' is al helemaal verkeerd. Mensen die toch niet willen, zijn de boel alweer vergeten voor ze weer thuis zijn.

Zelda zei:

Wat mij betreft is het inderdaad weer niet goed. Jarenlang zijn ze behandeld als gediscrimineerd en zielig, niets mocht gezegd worden wat niet politiek correct was, als je iets zei over/tegen allochtonen dan was ze gelijk een rechts extremist en een racist.

Inburgeren in geen recht, het is een plicht. De overheid heeft van allerlei potjes in het leven geroepen waaruit van alles betaald wordt, zonder het gewenste resultaat. Extra geld er tegenaan zal niet helpen, het moet gezocht worden in het verplicht stellen van inburgering. Als iemand dit niet binnen bepaalde tijd voor elkaar krijgt, dan is het jammer: retour afzender.

Leviathan zei:
Daarnaast, zoiets als 'verplichte integratie' is al helemaal verkeerd. Mensen die toch niet willen, zijn de boel alweer vergeten voor ze weer thuis zijn.

Dan is thuis wat mij betreft het land van herkomst.

Jay Impol zei:
Ik vind het echt lomp dat ze zo veel geld steken in een doelloos project.
Ze moeten gewoon zelf intergreren en als ze lastig worden
gewoon het land uit gooien, zij zijn te GAST bij ons.
Wij zijn het enige land die zich zo druk met integratie bezig houd
terwijl het nog geen eens zin heeft.
Wat ze leren, gebruiken ze alleen wanneer ze het nodig hebben
en thuis is het schelden op de nederlanders.

Heel veel mensen denken nog steeds dat ze hier te gast zijn. Maar ze zijn hier niet te gast. Gasten gaan vroeg of laat weer terug. Maar 99% van deze mensen gaan nooit meer terug, ze blijven voor altijd hier. Hooguit gaan ze een paar weken op vakantie. Dus van 'gasten' kunnen we allang niet meer spreken.

Brutez zei:
Heel veel mensen denken nog steeds dat ze hier te gast zijn. Maar ze zijn hier niet te gast. Gasten gaan vroeg of laat weer terug. Maar 99% van deze mensen gaan nooit meer terug, ze blijven voor altijd hier. Hooguit gaan ze een paar weken op vakantie. Dus van 'gasten' kunnen we allang niet meer spreken.

Wat jij zegt klopt, maar met "gast" bedoel ik eigenlijk aan te geven
dat ze zich zouden hadden moeten aanpassen omdat ze te gast warem.
Dan zouden ze, nu ze geen gast meer zijn, ingeburgert zijn.

Jay Impol zei:
Wat jij zegt klopt, maar met "gast" bedoel ik eigenlijk aan te geven
dat ze zich zouden hadden moeten aanpassen omdat ze te gast warem.
Dan zouden ze, nu ze geen gast meer zijn, ingeburgert zijn.

Deze allochtoon is tenminste wel ingeburgerD :p niks persoonlijks hoor... ik ben ook altijd zo slecht in d'tjes en t'tjes :o

gedoe allemaal:( zonde van het geld :cool:
taal leren en werk zoeken in een jaar tijd, moet kunnen voor wie wilt, anders er wer uit. engeland is beter bezig wat dat betreft :o

Terug
Naar boven