MuscleMeat

A Bronx Tale

69ingChipmunks

Ripped Bodybuilder
Waardering
322
Lengte
1m81
Zag deze film laatst op tv... Hou erg veel van dat soort mafia films met van die top acteurs!! Zoals Public Enemies, The Godfather, Scarface, Donnie Brasco, Goodfella's etc.

Nu vroeg ik me wat af over Bronx Tale waarop ik het antwoord zelfs niet kon vinden op imdb.com..

In het begin van de film krijgen 2 mensen ruzie om een parkeerplaats ( hier is de hoofdpersoon van de film nog maar 9 jaar oud ) en schiet Sonny de man dood die erg agressief reageert.
In de film vraagt 'C' (hoofdpersoon) 2 keer '' Did you really shoot that guy for a parking spot? ''... Eerst wordt er gezegd '' When you're older, you'll understand ''. Einde van de film is hij 17 jaar oud en vraagt hij aan Joe Pesci zijn character weer dezelfde vraag en die reageert kortaf met '' No ''... Maar waar ging het dan wel om?? Joe Pesci leerde Sonny toch kennen omdat hij hem gered had?

Haha, ja zag hem ook; Volgens mij heeft hij hem neergeschoten door zijn 'eer' hoog te houden. Die man kwam in zijn wijk ff de baas spelen door die Joe met een knuppel te lijf te gaan, terwijl Sonny de baas van die straat is. Hij schoot die man daar neer om te laten zien dat hij daar de orde handhaaft en het daar geen de wilde westen is. Anders zou het verhaal snel rondgaan en Sonny zijn macht aangetast worden. (zo van ik heb in de straat (waar Sonny de macht heeft) ff een gast met een knuppel bewerkt omdat hij me parkeerplaats inpikte.. Dan gaat men zeggen en Sonny dan, deed hij niks?) wat zijn reputatie niet ten goede zou komen..

Zou het zo zijn? ;)

Haha, ja zag hem ook; Volgens mij heeft hij hem neergeschoten door zijn 'eer' hoog te houden. Die man kwam in zijn wijk ff de baas spelen door die Joe met een knuppel te lijf te gaan, terwijl Sonny de baas van die straat is. Hij schoot die man daar neer om te laten zien dat hij daar de orde handhaaft en het daar geen de wilde westen is. Anders zou het verhaal snel rondgaan en Sonny zijn macht aangetast worden. (zo van ik heb in de straat (waar Sonny de macht heeft) ff een gast met een knuppel bewerkt omdat hij me parkeerplaats inpikte.. Dan gaat men zeggen en Sonny dan, deed hij niks?) wat zijn reputatie niet ten goede zou komen..

Zou het zo zijn? ;)

Ik wou zeggen, Sonny moest toch laten zien dat ie de baas was, maar jij verwoord het net wat beter :D

• Topic Starter Topic Starter
Nog niet aan gedacht... Ik dacht eerst dat ik het laatste stukje met Joe Pesci niet helemaal snapte en dat Sonny die Joe Pesci al kende toen dat parkeerplaats geval gebeurde.

Denk dat jou redenatie wel beter is... '' You'll understand when you're older '', wordt misschien gedoeld op '' Dan begrijp je pas hoe je macht en angst uitstraalt ''.

Joe Pesci is gewoonweg de baas hoor anders zou die niet terug komen om de boel in handen te houden en de zaakjes te regelen zoals die zij hey

Mooie film vooral die barscene en die sukkels die die molotov cocktails gooien.

klopt, vond dat stukje met die bikers ook het leukst.

De allerlaatste scene is ook wel mooi waarbij je kunt zien dat niemand wat om die Sonny geeft zoals hij ook al aangaf in gesprek met C.

Ik hou ook van die soort films.

Kijk ook boyz in the hood even is ook hele goeie gangster film ;)

Zal ik zeker doen. Wel van gehoord maar nog niet gezien!

Volgens mij had die parkeerplaats er eig niets mee te maken. Volgens mij ging die gast Joe Pesci doodslaan vanwege iets anders en was Pesci daarom erna Sonny zo dankbaar, maar ben niet zeker, ga hem 1 dezer dagen nog eens opnieuw bekijken want is echt een enorm sterke film.

Daar ging 't niet om.
Dat is het laatste stukje waar jij het ineens over hebt. Ik heb het over het begin.
neen neen Joe Pesci was de eerste baas en sonny heeft hem geholpen en Joe Pesci heeft hem dan shuil gehouden om nog geen aanvallen op zijn leven te krijgen. En sonny is erna den baas geworden maar nu omdat die dood is dan komt de grote baas Joe Pesci terug understand ;)

Terug
Naar boven