XXL Nutrition

Aangenaam...

Master Onn

Novice
Waardering
0
Ik vind nergens een pagina om me voor te stellen dus doe ik het hier maar.

Mijn naam is Vincent. Ben 31 jaar en woon in Vlaanderen.
Vin voor de vrienden. ;) Ik zit in de vastgoed/investeringssector en ben zelfstandige.

Dit jaar is het 15de jaar dat ik gevechtsporten beoefen op vrij hoog niveau maar nooit prof ambities gehad omdat ik eerlijk gezegd van mijn job hou.

Van mijn 16de tot mijn 24ste was het boksen (Engels) en Muay Thai.
Op mijn 24ste ben ik gestopt met alles en in de plaats daarvan heb ik me toegelegd op MMA. In eerste instantie nog wat techniekleer gedaan door BJJ te beoefenen want dat was het zwakke punt.

Nu begeleid ik enkelingen in het boksen en wil ik me gaan verdiepen in krachttraining, vandaar dat ik hier al een kijkje ben komen nemen op aanraden van een andere forumbezoeker.

Ik hoop hier toch nog wat te leren en jullie wat nieuws te vertellen.

Tot later.

MasterOnn

Hallo welkom ik zal me hier in dit gedeelte ook maar beetje voorstellen aangezien ik toch mijn trainingsdoel gaat veranderen voor aankomend jaar. Hierbij hoop ik dus te leren in krachttraining in combo met een vechtsport ( boksen of kickboksen)

en eigenlijk heb ik ook een vraag voor topic starter. (Houd het bashen minimaal hé sommigen:P)

Ik vind vechtsporten leuk heb het ook zeer kort mogen doen (door omstandigheden moeten stoppen) Maar eigenlijk ben ik gewoon een watje aangezien ik tsjah eigenlijk nooit gevochten heb en zeer ver gedreven moet zijn om echt een paar klappen te verdelen. Eigenlijk heb ik op het moment van de waarheid knikkende knieen... Zal dit met de tijd wegzakken als ik paar keer gespard heb (zal ik er dus grootendeels vanaf komen)(sorry voor taalfouten) En nogmaals excuus voor langdradige uitleg met weinig info!

Mvg

Halo, veel succes hier :thumb:

Ik vind vechtsporten leuk heb het ook zeer kort mogen doen (door omstandigheden moeten stoppen) Maar eigenlijk ben ik gewoon een watje aangezien ik tsjah eigenlijk nooit gevochten heb en zeer ver gedreven moet zijn om echt een paar klappen te verdelen. Eigenlijk heb ik op het moment van de waarheid knikkende knieen... Zal dit met de tijd wegzakken als ik paar keer gespard heb (zal ik er dus grootendeels vanaf komen)(sorry voor taalfouten) En nogmaals excuus voor langdradige uitleg met weinig info!

Mvg

Ik denk persoonlijk niet dat het zo 1,2,3 weg gaat. Ik noem mezelf geen expert ofzo, maar beoefen wel al een tijdje vechtsporten en nog altijd als er op straat ruzie is of dreigt te komen dan begin ik te 'trillen' voel mn hart bonsen en loop het liefste gewoon zo snel mogelijk weg. Sparren is ook een hele andere vorm dan vechten op straat.

(Als je bedoelde of de knikkende knieen in de ring weg gaan dan ja :))

Edit: even aangepast wegens een typfoutje in de voorlaatste zin

Laatst bewerkt:
Ik denk persoonlijk niet dat het zo 1,2,3 weg gaat. Ik noem mezelf geen expert ofzo, maar beoefen wel al een tijdje vechtsporten en nog altijd als er op straat ruzie is of dreigt te komen dan begin ik te 'trillen' voel mn hart bonsen en loop het liefste gewoon zo snel mogelijk weg. Sparren is ook een hele vorm dan vechten op straat.

Daar zal hij inderdaad niet zo snel vanaf zijn. Bijna elke beginner heeft dat, ik eerst ook. Wanneer je gaat vertrouwen op je eigen kwaliteiten en weet dat wanneer jij je eigen ding doet dat er dan niets kan gebeuren, dan zul je meer rust ervaren en óók uitstralen.

Tsjah het is eigenlijk meer door mijn verleden gekomen waar ik maar al te graag af wil. Er ziijn heel wat mensen die het wel lachwekkend maar dat vind ik bepaald niet. Dankjewel iniedergeval heb er wat aan welkonm :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Zal dit met de tijd wegzakken als ik paar keer gespard heb

Ja hoor. Dat gaat weg na een tijd.
Ik merk dat veel jongens ook met een vechtersmentaliteit aan een vechtsport beginnen terwijl ze het geheel eigenlijk uit het oog verliezen.
Het is en blijft in de eerste plaats een sport.
En in elke sport is het de bedoeling dat jij de beste bent en je volledig meester maakt over de techniek.

Laat dat je eerste zorg zijn. De rest komt (cliché, ik weet het maar het is zo) vanzelf. En voor je het weet sta je met beide voeten ijzersterk in je sport.

Ik heb nog maar een enkele keer buiten de ring 'moeten' vechten en mijn hart bonste ook in mijn keel omdat de inzet anders is. Achteraf bekeken had ik moeten rennen. Niet omdat ik schrik had voor mezelf maar omdat ik getraind ben om mensen zo snel mogelijk te vloeren en ik mijn 'kunnen' onderschat heb. Gelukkig is het tijdig gestopt door toedoen van een paar agenten.

Maar ik ben een sporter, geen vechter. Komt allemaal goed, jongen. ;)

Zeker wil gewoon steviger in me voeten staan en de sport doen. Wat me de laatste tijd is gaan intresseren. Ik zal me der verder instorten.

Waar doe je MMA? wil misschien ook ziets gaan doen

Tsjah het is eigenlijk meer door mijn verleden gekomen waar ik maar al te graag af wil. Er ziijn heel wat mensen die het wel lachwekkend maar dat vind ik bepaald niet. Dankjewel iniedergeval heb er wat aan welkonm :thumbs:

Dan komt het vanzelf goed :)
Dat was ook een beetje de reden dat ik ermee begon, omdat ik niet wilde dat een jongen de baas kon zijn over mij, de rest van het verhaal houd ik voor mezelf :) Maar in ieder geval ga je er écht wel sterker van in je schoenen staan..
Maar, zoals bijna altijd met sporten, je zult niet metéén verandering merken, dus heb geduld, houd vol & het komt allemaal vanzelf goed! (Y)

Ik doe het btw nu omdat ik het gewoon een supersport vind!

Terug
Naar boven