Fitness Seller

Aanschaf Desktop

Enjee

Freaky Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
93kg
Vetpercentage
22%
Goededag mede-bodybuilding fans,

Sinds geruime tijd ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe desktop, het afgelopen jaar heb ik al mijn schoolwerk en spelletjes op mijn laptop gedaan, wat natuurlijk niet optimaal is.Even een korte omschrijving van wat ik met de dektop wil doen; Nieuwe spellen die uitkomen moeten goed lopen, niet geweldig, ben HD kwaliteit toch niet gewend. Moet een jaar of 4 verder kunnen met dit ding, oftewel, als er over 4 jaar een spel uit komt moet hij uberhaupt aan de minimumeisen kunnen voldoen. Naast spelletjes gebruik ik de pc veel voor SolidWorks (een 3d werktuigbouwkundig programma, zwaar en vereist eigenlijk een workstation). Op mijn laptop is SolidWorks eigenlijk niet normaal te doen... details haalt ie standaard al weg en als ik meerdere onderdelen samenvoeg is het ongelooflijk lang renderen alvorens een hoop gestotter.

Verder wil ik natuurlijk de gebruikelijke informatieverwerkingsprogramma's gebruiken, maar dat moet geen probleem zijn.

In princiepe ben ik dus op zoek naar een PC die zowel een tijdje vooruit kan wat betreft games en fatsoenlijk als workstation kan dienen...

Zit een beetje te denken aan een budget van maximaal €1200 voor de desktop.

Wat me tot nu toe het meest geschikt leek was deze unit:

2chl6pf.jpg - 152303

Ik heb alleen niet echt veel verstand van welke videokaarten waar beter voor geschikt zijn en in welke verhoudingen alle losse onderdelen moeten staan.

Mijn vraag is dus: Wat vinden jullie van dit systeem voor de omschreven bezigheden van mij :D en wat zou ik beter kunnen kiezen/verbeteren... of heeft iemand nog een hele goede site waar veel informatie o.i.d. over dit onderwerp staat?

Bedankt alvast voor de reacties ;)

zou een nvidia kaart over een radeon nemen. Mijn Geforce 9800 gtx+ was ongeveer even duur als de 4850 maar levert wel betere prestaties. Misschien moet je maar een paar vergelijkingen opzoeken voor de videokaarten in jouw prijsklasse.

Dual-core processors schijnen ook beter te zijn voor gaming dan quad core. Mijn systeem was iets van 600 euro en kan nieuwe spellen als CoD4 op max aan.

• Topic Starter Topic Starter
Ben even verder gaan kijken dan mijn neus lang is en vind dit ook wel een lekker systeem wat misschien, met een paar kleine aanpassingen, betaalbaar is :)

http://tweakers.net/reviews/1106/4

Monitor wilde ik sowieso kopen, ga waarschijnlijk voor iets rond de 200 euro dus dat scheelt gelijk al in die prijs!

samenstelling: Product Prijs Subtotaal
Arctic Cooling Freezer 7 Pro € 12,49 € 12,49
Club3D HD 4870 X2 2048MB GDDR5 Dual GPU € 395,96 € 395,96
Cooler Master Real Power M620 € 75,50 € 75,50
Creative Fatal1ty Gaming Headset € 25,- € 25,-
Creative X-Fi Titanium € 62,95 € 62,95
Gigabyte GA-EP45-DS3R € 104,- € 104,-
Gigabyte iSolo 210 Grijs € 81,- € 81,-
Intel Core 2 Duo E8400 € 146,30 € 146,30
Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 32,31 € 32,31
Logitech G11 Gaming Keyboard € 49,85 € 49,85
Logitech G9 Gaming Laser Mouse € 42,- € 42,-
Logitech X-540 € 61,- € 61,-
Samsung SH-S223F € 16,32 € 16,32
Samsung Syncmaster 2493HM € 328,82 € 328,82
Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB € 58,55 € 117,10

Bijkomende kosten meerekenen Totaal € 1.550,60

Voor €1200 kan je een super systeem samen stellen!:D

en iets anders dan logitech halen voor je audio

107w9ok.jpg - 152309

Dat is hem ;) staat bij salland via tweakers er automatisch bij, ga die audio en beeldscherm ook sowieso niet halen hoor :D dat doe ik later wel, eerst even de desktop!

ziet er leuk uit zo... maar zoveel verlies je dus niet aan rekenkracht met deze processor t.o.v. de veel duurdere I7 920 bijvoorbeeld?

Ik zou persoonlijk een ander merk nemen dan Club3D voor je videokaart!
Asus of Sapphire;)

GTX280 en DDR3 geheugen

DDR3 word al vrij prijzig en dan moet je ook nog eens een Core i7 hebben. En als het een gamesysteem word heb je er vrij weinig aan om een Core i7 in te stoppen. Ik zou er ook een Scythe Mugen op zetten ipv Artic Freezer. Als je toch voor een high end systeem gaat zou ik de 4870 x2 er in houden, maar de GTX280 is wel een stuk goedkoper en scheelt niet extreem veel in prestaties:D Succes ermee;)

107w9ok.jpg - 152315

Dat is hem ;) staat bij salland via tweakers er automatisch bij, ga die audio en beeldscherm ook sowieso niet halen hoor :D dat doe ik later wel, eerst even de desktop!

ziet er leuk uit zo... maar zoveel verlies je dus niet aan rekenkracht met deze processor t.o.v. de veel duurdere I7 920 bijvoorbeeld?

is prima cpu, heb hem zelf ook. Vraag me af wat je wilt gaan draaien dat hij niet genoeg rekenkracht heeft :D overklokken is trouwens ook heel simpel.

Arctic freezer pro is trouwens een goede en lekker stille koeler, zie niet waarom je een duurdere zou nemen.

is prima cpu, heb hem zelf ook. Vraag me af wat je wilt gaan draaien dat hij niet genoeg rekenkracht heeft :D overklokken is trouwens ook heel simpel.

Arctic freezer pro is trouwens een goede en lekker stille koeler, zie niet waarom je een duurdere zou nemen.

'SolidWorks' Tekenprogramma voor ingenieurs.. dus veeel verschillende parts samenvoegen is een hoop rekenwerk ;)

Nice. Leuk speelgoed idd. Misschien toch een moederbord die DDR3 ondersteunt voor later ? Iets sneller geheugen nog ? 1066+ (zijn niet eens gek veel duurder)

En welke monitor moet het allemaal gaan weergeven ?

Monitor boeit me nooit zoveel, ga denk ik gewoon een 22" samsung halen ofzo... voor mijn part is het een 22" goedkoop koraantje..

Omdat Scythe Mugen beter uit de tests komt, en je dus verder kan klokken. Je kan altijd nog voor een Core i7 gaan, maar dan word het gelijk weer allemaal een stuk duurder door je moederbord en geheugen.

Ik vind 1200€ wel duur voor enkel de pc zonder monitor enz.. Bij acer en hp vind je beter systemen voor die prijs vind ik, met monitor er bij.

voorgebouwde desktops zuigen hard

voorgebouwde desktops zuigen hard

Het enigste verschil met samengestelde pc's is toch alleen dat je gemakkelijker kunt upgraden enz en zelf je merken van hardware enz kunt kiezen.. Uiteindelijk heb je dan achter 5 jaar toch alles veranderd en verbouwd.. een kant en klare pc kan je om de 4/5 jaar wegdoen en een nieuwe aanschaffen, komt ongeveer op hetzelfde neer vind ik.

Ik begrijp wel dat pc-freaks en tuners liever zelfgebouwde pc's hebben, maar voor gewone mensen (die trouwens ook veel uit hun pc willen halen), zijn die systemen van acer en hp enorm goed, bovendien zien ze er ook nog goed uit (mooi design) en zijn ze compact enz.. + kan je ook nog geheugen bij steken en een hard drive.

You've got to be kidding right?!

Nee. :D

Laatst bewerkt:
Het enigste verschil met samengestelde pc's is toch alleen dat je gemakkelijker kunt upgraden enz en zelf je merken van hardware enz kunt kiezen.. Uiteindelijk heb je dan achter 5 jaar toch alles veranderd en verbouwd.. een kant en klare pc kan je om de 4/5 jaar wegdoen en een nieuwe aanschaffen, komt ongeveer op hetzelfde neer vind ik.

Ik begrijp wel dat pc-freaks en tuners liever zelfgebouwde pc's hebben, maar voor gewone mensen (die trouwens ook veel uit hun pc willen halen), zijn die systemen van acer en hp enorm goed, bovendien zien ze er ook nog goed uit (mooi design) en zijn ze compact enz.. + kan je ook nog geheugen bij steken en een hard drive.

je betaalt extra voor een systeem dat waarschijnlijk niet eens alle onderdelen heeft die je wilt, en je krijgt er een bagger versie van windows bij waar je ook nog een voor betaalt.

bovendien zuigen Acer laptops hard, zou me niets verbazen als dit ook voor de desktops geldt.

Iemand anders nog een gouden tip?

Iemand anders nog een gouden tip?

Ja. Koop je nu een pc voor 600€ (excl. kosten scherm, muis, etc.) en verkoop deze binnen 2-3 jaar voor 300€. Kan je nog altijd de games van nu met quasi max. settings aan. Met die 300€ en het geld dat je bespaart hebt kan je dan weer een systeem kopen dat beter is dan hetgene dat je momenteel met die 1200 zal kunnen kopen.

Dit lijkt me toch beter gezien je niet max. kwaliteit wil gamen enzo.

Ja. Koop je nu een pc voor 600€ (excl. kosten scherm, muis, etc.) en verkoop deze binnen 2-3 jaar voor 300€. Kan je nog altijd de games van nu met quasi max. settings aan. Met die 300€ en het geld dat je bespaart hebt kan je dan weer een systeem kopen dat beter is dan hetgene dat je momenteel met die 1200 zal kunnen kopen.

Dit lijkt me toch beter gezien je niet max. kwaliteit wil gamen enzo.

hmm zit eigenlijk ook wel wat in.. ik ga alles gewoon nog eens een keer overwegen ;) Als student moet je natuurlijk elke euro letten :D Het is gewoon zo aanlokkelijk om een zo goed mogelijk systeem te nemen

Terug
Naar boven