AndroidHealthClinic

AAS en spiergeheugen

rnbflavour

Freaky Bodybuilder
Waardering
64
Als je een tijd gekuurd hebt en dan door omstandigheden een paar week niet goed kan eten en niet kan trainen raak je veel spiermassa kwijt.

Als je daarna weer natural gaat trainen kun je dan weer redelijk snel op je AAS niveau komen?

ok maar stel:
persoon A weegt 90 kilo
hij doet een kuur +nakuur en gaat naar 100 kilo met zelfde vet%
daarna door omstandigheden kan hij 2 week niet trainen en kan maar max 100 gram eiwit per dag binnenkrijgen.
hij valt weer terug naar 90 kilo.

Daarna gaat hij weer natural trainen.
zou hij dan nu sneller spiermassa aanzetten dan voordat hij de kuur gedaan zou hebben?
Is er dan ook sprake van een soort spiergeheugen?

Laatst bewerkt:
op je aas niveau weer komen zal lastig zijn....dan al niet onmogelijk.

ik denk het niet...

op aas niveau kom je niet meer bro

• Topic Starter Topic Starter
ok maar stel:

persoon A weegt 90 kilo
hij doet een kuur +nakuur en gaat naar 100 kilo met zelfde vet%

daarna door omstandigheden kan hij 2 week niet trainen en kan maar max 100 gram eiwit per dag binnenkrijgen.

hij valt weer terug naar 90 kilo.

Daarna gaat hij weer natural trainen.
zou hij dan nu sneller spiermassa aanzetten dan voordat hij de kuur gedaan zou hebben?

Is er dan ook sprake van een soort spiergeheugen?

In dat geval denk ik dat hij wel iets weer wint. Tenzijn het natuurlijk kort na de nakuur al is dat hij stil ligt. Maar op 2 weken ga je ook geen 10kg verliezen.

Spiermassa verlies je niet zo snel, het is eerder vocht en spierglycogeen wat je hebt opgebouwd dat je verliest in 2weken tijd.

Ik train nu 10 weken geen UB meer, en heb 5 weken geen benen getraind.
Ben wel natural en ben 4-5kg kwijt op die tijd, waarvan 2 vocht denk ik.
Geeft een idee hoe snel het gaat.

Spiermassa verlies je niet zo snel, het is eerder vocht en spierglycogeen wat je hebt opgebouwd dat je verliest in 2weken tijd.

Dit ben ik niet helemaal met je eens Drycure. Als jij net klaar bent met kuren en je bent +10kg aangekomen, waarna je doodziek wordt en niks meer door je keel krijgt en niet meer kan trainen. Dan zal jij vocht en spierglycogeen verliezen, maar ook spiermassa. Ik heb het zelf meegemaakt. In 3 weken tijd +9kg verloren. Als jij bv eerst bijna 5000kcal op een dag eet, en opeens ga je over op misschien 1000kcal omdat je niks door je keel krijgt dan gaat het echt heel snel.

Over dat naturel teruggainen van je gewonnen spiermassa door een cycle. Je zal een deel terug kunnen winnen, maar niet alles. Je bent ook nog herstellende dus je eigen test waardes zullen nog behoorlijk laag zijn. Dan kan je zoveel eten en trainen als je wilt, maar die 10kg spiermassa terugwinnen gaat gewoon niet.

Je hebt het nu wel over een extreme situatie 3weken doodziek zijn.

De situatie waar de topicstarter het over heeft is ook extreem ;) 2 Weken helemaal niet trainen en max 100gr eiwit per dag binnenkrijgen vind ik toch behoorlijk extreem!

vraag het eens aan de pro's die de ene kuur na de andere doen ;-) net omdat je op natuurlijke wijze je AAS niveau niet meer kan bereiken...

Terug
Naar boven