AndroidHealthClinic

aas in de beginfase

versteegrob

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m80
Massa
82kg
Aas vind ik erg interessant. Volg veel blogs en vind het leuk km de vooruitgang te zien. Weet er iemand aardig wat vanaf maar zou het zelf nooit gebruiken.

Nu lees ik altijd dat je het pas moet gebruiken als je al jaren traint, goede stats hebt en je voedingsschema in orde is.

Maar waarom kan/mag je het niet gebruike als je een jaartje traint? Je hebt dan toch juist met aas een hele snelle vooruitgang ?

nog meer lezen.

Maar waarom kan/mag je het niet gebruike als je een jaartje traint? Je hebt dan toch juist met aas een hele snelle vooruitgang ?

Niemand zegt dat het alleen kan/mag als je al jaren traint.. Je kan vanaf dag één beginnen met kuren, maar of dat de manier is is een ander punt..

Ik geef zelf eerlijk toe dat ik ook te vroeg ben begonnen.. Toen ik mijn eerste kuurtje pakte groeide ik naturel nog prima, kracht ging nog prima vooruit door afwisseling in trainingsschema's, etc..

Ik heb persoonlijk het gevoel dat als je eenmaal naar de spuit grijpt je eraan vast zit.. Ik ben als ik off ben vooral bezig mijn massa vast te houden, kilo's gainen lukt eigenlijk niet meer..

Als ik het over had kunnen doen met de kennis van training en voeding zoals ik die nu heb had ik het toch anders gedaan.. Dan was ik éérst een aantal jaar (denk een jaar of 5/6) naturel gaan trainen.. Met mijn kennis van voeding op dit moment had ik dan zeker al een massive fysiek op kunnen bouwen, om dan als dáár de rek eruit is, en groei en kracht niet echt rap meer vooruitgaan, ondanks aanpassingen in voeding en manieren van trainen, zwaar over heen te gaan met behulp van AAS..

Niemand zegt dat het niet kan/mag, de keuze is aan jezelf.. Mijn advies is doortrainen, nog meer kennis opdoen over zowel voeding, je eigen lichaam, en AAS..

Niemand zegt dat het alleen kan/mag als je al jaren traint.. Je kan vanaf dag één beginnen met kuren, maar of dat de manier is is een ander punt..

Ik geef zelf eerlijk toe dat ik ook te vroeg ben begonnen.. Toen ik mijn eerste kuurtje pakte groeide ik naturel nog prima, kracht ging nog prima vooruit door afwisseling in trainingsschema's, etc..

Ik heb persoonlijk het gevoel dat als je eenmaal naar de spuit grijpt je eraan vast zit.. Ik ben als ik off ben vooral bezig mijn massa vast te houden, kilo's gainen lukt eigenlijk niet meer..

Als ik het over had kunnen doen met de kennis van training en voeding zoals ik die nu heb had ik het toch anders gedaan.. Dan was ik éérst een aantal jaar (denk een jaar of 5/6) naturel gaan trainen.. Met mijn kennis van voeding op dit moment had ik dan zeker al een massive fysiek op kunnen bouwen, om dan als dáár de rek eruit is, en groei en kracht niet echt rap meer vooruitgaan, ondanks aanpassingen in voeding en manieren van trainen, zwaar over heen te gaan met behulp van AAS..

Niemand zegt dat het niet kan/mag, de keuze is aan jezelf.. Mijn advies is doortrainen, nog meer kennis opdoen over zowel voeding, je eigen lichaam, en AAS..

Maar kan jij naar zoveel kuurtjes echt niet meer met variërende voedingsschema's en trainingsschema's naturel aankomen? Of is het niet gewoon zo dat het stukken minder snel gaat dan tijdens een kuur en je daar nu niet meer het geduld voor hebt?

Zoveel kuurtjes heb ik niet gehad hoor, ben nu met mn 3e serieuze kuur bezig denk ik? GH en varianten heb ik ook nog niet mogen gebruiken..

Moet ook eerlijk zeggen dat als ik hier met zekerheid antwoord op moet geven ik een jaar off zou moeten zijn.. Eigenlijk begin ik zoals de meesten na een aantal maanden als ik weer helemaal stabiel ben weer met kuren ;)

Maar mijn ervaring nu is dat ik de 3/4 maanden dat ik off ben na een kuur geen kilo's bijkom, maar stabiel op dat gewicht blijf..

Voeding en trainingsschema zo goed mogelijk optimaliseren en voor genoeg rust zorgen :). Als je deze 3 goed voor mekaar hebt, dan zou ik eerst wat jaren off blijven. Zeker als je nog maar een jaartje of zo traint. Je hebt dan echt nog verschrikkelijk veel naturel te gainen :).

+1, eruit halen wat erin zit..

als ik in het begin wist wat ik nu weet was ik op dag 2 begonnen:D

Zoveel kuurtjes heb ik niet gehad hoor, ben nu met mn 3e serieuze kuur bezig denk ik? GH en varianten heb ik ook nog niet mogen gebruiken..

Moet ook eerlijk zeggen dat als ik hier met zekerheid antwoord op moet geven ik een jaar off zou moeten zijn.. Eigenlijk begin ik zoals de meesten na een aantal maanden als ik weer helemaal stabiel ben weer met kuren ;)

Maar mijn ervaring nu is dat ik de 3/4 maanden dat ik off ben na een kuur geen kilo's bijkom, maar stabiel op dat gewicht blijf..

Uit jouw conclusie dat je niet meer aan kon komen trok ik dat je al redelijk wat kuurtjes zou hebben gehad.
Maar als jij er 3 hebt gehad en steeds 3 maanden off was kun je moeilijk concluderen dat je niet meer groeit. Denk dat het dan toch meer met geduld te maken heeft;)
Naturel gain je niet een paar kilo in 3 maanden, alleen in het begin :D

AAS geven je die 10% extra, zodra dat er aan zit komt het alsnog aan op de zaken die elke bodybuilder op orde moet hebben: training, voeding en rust. En dat is nu juist wat een beginner leren moet. Zolang je nog geen plateaus, cutting fiasco's, 25% bf bulks en alle andere struggles doorlopen hebt is de kans klein dat je weet hoe je lichaam in elkaar steekt. En dat is nu juist de key als je groot wil worden. De eerste 2 jaar progressie boeken of de naald er in drukken kan iedereen, daarna begint het echte werk pas.

Zolang je nog geen plateaus, cutting fiasco's, 25% bf bulks en alle andere struggles doorlopen hebt is de kans klein dat je weet hoe je lichaam in elkaar steekt.

Of je doet vanaf het begin al alles perfect, waardoor je deze zaken nooit mee zal maken ;)

Haha nee maar je hebt gelijk.. Uiteindelijk komt het op jezelf aan.. AAS kan je helpen, maar is de minst belangrijke factor..

Zie genoeg beginners die kuren bij mij in de gym.. Even twee maanden helemaal de man, waarna ze weer helemaal inkakken..

Terug
Naar boven