XXL Nutrition

Absolute classic: HIPHOP: NWA - Straight Outta Compton

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Deze MOET je hebben anders ben je geen oprechte hiphop-liefhebber! :D

01 - Straight Outta Compton
03 - Gangsta Gangsta
04 - If It Ain't Ruff
05 - Parental Discretion Iz Advised
07 - Something Like That
08 - Express Yourself
09 - Compton's N the House
10 - I Ain't tha One
12 - Quiet on Tha Set

Code:
http://s121640795.onlinehome.us/fullalbums/NWA-SOC%28yndphong.com%29.rar

DBC01 zei:

03 - Gangsta Gangsta
04 - If It Ain't Ruff
07 - Something Like That
08 - Express Yourself
10 - I Ain't tha One
12 - Quiet on Tha Set

Code:

**** tha police ontbreekt aan het tracklistje denk ik..

hehe Dre en Eazy-E in de goede oude tijd

rauwe shizzle. :)

"je moet..."

Die staat origineel in mijn platenkastje :D

acidreign zei:
hehe Dre en Eazy-E in de goede oude tijd
magisch, zelfs voor mij want dit was van voor mn tijd maar toch is het een van die 'classics' die ook al eens in mijn cd speler kunnen belanden

DBC01 zei:

03 - Gangsta Gangsta
04 - If It Ain't Ruff
07 - Something Like That
08 - Express Yourself
10 - I Ain't tha One
12 - Quiet on Tha Set

Code:

Die cd had ik al toen jij nog in je luiers lag te schijten ;)

(bij nader inzien denk ik dat die opmerking in JOUW geval waarschijnlijk niet op gaat :D )

thanks voord el ink

ehm... NWA is geen hiphop, maar rap ... er is een verschil (met name commercieel)

maar evenzogoed bedankt :)

Laatst bewerkt:
hiphop is een verzamelnaam waaronder ook rap valt.

maar wat een masteralbum hé.

wazzup zei:
ehm... NWA is geen hiphop, maar rap ... er is een verschil (met name commercieel)

maar evenzogoed bedankt :)

Dit gaat leuk worden..

Wat is volgens jou dan commercieel??

Ik denk dat alle cd's commercieel zijn. Ze liggen in de winkel om te verkopen, niet om gratis mee te nemen.

mij derde been is niet commercieel :( alleen ik maak er doorgaans gebruik van :(

Jou derde been zal ook nooit commercieel worden, er zit namelijk niemand op te wachten.

Brutez zei:
Dit gaat leuk worden..

Wat is volgens jou dan commercieel??

Ik denk dat alle cd's commercieel zijn. Ze liggen in de winkel om te verkopen, niet om gratis mee te nemen.

Public enemy rapt om een boodschap te verkondigen (net als Osdorp Posse).. als ze veel geld hadden willen verdienen hadden ze wel hun sT aangepast. (zoals bijvoorbeeld Will Smith heeft gedaan)

PE was trouwens een van de eerste rap-acts die hun songs ter download aanboden op het internet geloof ik... en daar kregen ze behoorlijk ruzie mee met hun platenmaatschappij (go figure).

Er is dus een verschil maken tussen :
muziek maken (er een CD van maken, en die te verkopen) en daar geld aan te verdienen
en
geld willen verdienen en daarom muziek maken.

snap je het verschil ?

Ik ben al dik 10 jaar een oprechte fan van de OP dus ik weet wel iets over commerciele muziek :)

Allen dit: 'ehm... NWA is geen hiphop, maar rap ... er is een verschil (met name commercieel)' vind ik een rare uitspraak. Is hiphop dan het commerciele of rap ??? En vind je NWA commercieel?

Over het verschil tussen rap en hiphop:
[Link niet meer beschikbaar]

Ik vind rap (en zeker bands als NWA, Ice-T, PE (en Osdorp Posse)) iets heel anders dan dat zoetsappige hiphop geneuzel van Will Smith (later werk), Salt & Peppa, en andere bandjes waar wel eens in gerapt wordt. Maar goed, mijn onderscheid tussen rap en hiphop is niet universeel (blijkbaar, zie ook artikel)

(en nee, NWA is niet een commerciele band in mijn optiek (als je het woord **** gebruikt (in die dagen althans) was je per definitie niet goed bezig commercieel gezien (airplay en zo, al vind een gedeelte van het publiek het maar prachtig... ).

doorgaans wordt hiphop de levensstijl genoemd, waarvan rap een onderdeel is evenals dj'en en graffiti spuiten.

Op het einde van het nummer HipHop Knowledge van KRS One word ook wel mooi uitgelegd wat nu het verschil is.

Maar ik dacht dat wazzup NWA commercieel vond, dat vond ik dus vreemd, vandaar.

elke zichzelf respecterende artiest wilt ook verkopen, dus wat dat betreft gaat de theoretische verklaring van 'commercieel' niet op maar er is een verschil tussen "maken om te verkopen" en "verkopen wat gemaakt is", daar zit het wezenlijk verschil...

en je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen als Osdorp Posse maar zo kan je er geen 5 opnoemen...

NWA en Eazy E de beste Hiphop gangsta rap ooit gemaakt

Terug
Naar boven