MuscleMeat

Access 2007 of VB 2008

bodylojohn

Competitive Bodybuilder
Waardering
70
Lengte
1m79
Massa
85kg
Vetpercentage
17%
Beste mensen,

Ik ontwerp en bouw al een tijdje applicaties in ACCESS 2003, 2007.
Hiermee kun je geweldig mooie apps bouwens.
mijn klanten zijn altijd kleine bedrijfjes.
Nu was ik aan het twijfelen of te switchen naar vb 2008.
Nu kan ik hier een beetje mee uit de voeten echter weet uik een hoop gewoon niet.

Wat zeggen jullie "blijf lekker werken in ACCESS 2007" of "switch naar VB 2008"?

Waar het mij om gaat is eigenlijk het volgende:
Als ik een VB applicatie deploy heb ik een mooie opzichstaande applicatie.
Doe ik dit met Access 2007 dan heb ik ook een opzichstaande applicatie (Access Runtime) maar je blijft altijd zien dat het in ACCESS gemaakt is.

VB2008 = ACCESS + meer
(access = VBA)

je vind online ook meer info over VB dan over VBA aangezien VBA slechts een klein onderdeel is

In VB.net kan je veel mooiere en uitgebereidere programma's maken, hét grote pluspunt is het VB.NET Framework, waar je allerlei procedures die al geschreven zijn gewoon kan implementeren.
Je kan blijven werken met een access database, en je hoofdprogramma in Visual studio schrijven. Debuggen lukt ook stukken beter in VS.NET
Access is vrij achterhaald als je het vergelijkt met vb.net

• Topic Starter Topic Starter
In VB.net kan je veel mooiere en uitgebereidere programma's maken, hét grote pluspunt is het VB.NET Framework, waar je allerlei procedures die al geschreven zijn gewoon kan implementeren.
Je kan blijven werken met een access database, en je hoofdprogramma in Visual studio schrijven. Debuggen lukt ook stukken beter in VS.NET
Access is vrij achterhaald als je het vergelijkt met vb.net

Ben ik met je eens.
Maar ik ben nog steeds op zoek naar de juiste manier van programmeren.
Hier bedoel ik mee. Ik wil van al die wizzards af (tableadapter, bindingadapter, etc). Ik wil alles programmeren maar weet niet wat de beste manier is.
Iemand tutorials??

Ben ik met je eens.
Maar ik ben nog steeds op zoek naar de juiste manier van programmeren.
Hier bedoel ik mee. Ik wil van al die wizzards af (tableadapter, bindingadapter, etc). Ik wil alles programmeren maar weet niet wat de beste manier is.
Iemand tutorials??

Dat kan je allemaal met visual studio mbv het "ado" object in code doen
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms807027.aspx (even wat gegoogled en n linkje geplakt, er is vast nog veel meer te vinden erover)

Terug
Naar boven