XXL Nutrition

administratorrechten op mail?

embryo

Advanced Bodybuilder
Waardering
81
Hallo,

Ik heb een (eenvoudige) website gemaakt voor een vriend die een kleine winkel heeft. Webhosting via one.com

momenteel krijgt hij de mails binnen via "info@naamwinkel.be

De bedoeling is dat alle mails aankomen op dit mailadres. Echter heeft hij ook 3 werknemers die op dit mailadres moeten kunnen, maar zonder dat ze toegang hebben tot AL deze mails. Is er dus een mogelijkheid om dit via administratorrechten te regelen? Ik dacht misschien aan 1 "hoofdemailadres" waarin aangeklikt kan worden wat openbaar is voor andere users op een of andere manier.
Iemand een ideetje?

Alvast bedankt!

---------- Post added di 21 jun 2011 at 02:59 ----------

Oja: Ik wil het zo gemakkelijk en goedkoop mogelijk houden. Lotus notes en/of microsoft exchange hou ik nog even buiten beschouwing :)

Dat kan niet.
Of ik snap niet waar je heen wilt.

Je hebt 1 email adress. 4 mensen moeten erop. 3 ervan moeten er wel op maar ze moeten niet alle mails kunnen lezen? waar slaat dat op? Wat moeten ze erop doen dan?

Alle inkomende mails worden als een classe gezien dus zoiets is niet mogelijk en zowieso de mail adress zelf krijgt rechten er zijn geen users of andere inlogs aan verbonden dus je kan ook geen classen van elkaar onderscheiden.

Beetje vreemd idd, maar het kan wel op meerdere manieren.
Je moet je eerst afvragen welke emails gelezen kunnen worden door wie, wat zorgt ervoor dat een bepaalde email gelezen kan worden door een user/admin?
Weet niet hoe je systeem in elkaar zit, maar het meest 'logische' wat ik kan verzinnen is een tag systeem, bijv. Jan komt op je site en besluit je een liefdesbrief te sturen, hij moet wat opties selecteren en 'verstuurt' de mail via je site.
Aan de hand van de opties wat een gebruiker geselecteerd heeft, geef je dan tags mee aan het bericht die je in een database tabel flikkert.

Het kan nog simpeler en dat is de email titel herschrijven bijv.
Daarna schrijf je een webmailclientje met imap functies, dan is het gewoon een kwestie om te kijken wie er is ingelogd met welke privileges, en aan de hand daarvan filter je berichten dmv van tags of de titel van het bericht(afhankelijk van je opzet).

Laatst bewerkt:
Oja: Ik wil het zo gemakkelijk en goedkoop mogelijk houden. Lotus notes en/of microsoft exchange hou ik nog even buiten beschouwing :)

Maar maak je wel gebruik van exchange server? Dan kan het echt heel erg simpel door een distributiegroep aan te maken. Eventueel kan ik je hier wel doorheen helpen.

Terug
Naar boven