XXL Nutrition

Advies scooter minstens 125 cc, max 400 cc

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.885
Waardering
3.601
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Beste vrienden,

Ik ben op zoek naar een tweedehands scooter.
Minstens 125 cc, max 400.
Belangrijke zaken: comfort en veel windbescherming.
Liefst niet te lomp.

De mooiste vind ik de xciting 400 uit 2018 maar blijkbaar heeft die een zeer stugge vering. Helpen andere veringen dan?

De honda sh300 zou de verstandigste keuze zijn maar, net zoals de Piaggio Beverly maar ze zijn nogal "grootvaderlijk"

De Downtown 350 heeft Voorlopig een streepje voor.

Nog andere ideeën?
Dagelijks naar het werk heen en weer slechts 20 km....maar zou graag tijdens de mooiere dagen ook mooie ritten in de Ardennen maken...
 
Laatst bewerkt:
Beste vriendelijke,

Ik ben op zoek naar een tweedehands scooter.
Minstens 125 cc, max 400.
Belangrijke zaken: comfort en veel windbescherming.
Liefst niet te lomp.

De mooiste vind ik de xciting 400 uit 2018 maar blijkbaar heeft die een zeer stugge vering. Helpen andere veringen dan?

De honda sh300 zou de verstandigste keuze zijn maar, net zoals de Piaggio Beverly maar ze zijn nogal "grootvaderlijk"

De DoNtown 350 heeft Voorlopig een streepje voor.

Nog andere ideeën?
Dagelijks naar het werk heen en weer slechts 20 km....maar zou graag tijdens de mooiere dagen ook mooie ritten in de Ardennen maken...
Pak in ieder geval geen 125cc want dat doet echt te kort op de snelwegen. Sym heeft best mooie modellen voor een lage prijs, toch is Honda en dergelijke een betere keuze
 
Neen, ik ben geen idiote puber.
 
Pak in ieder geval geen 125cc want dat doet echt te kort op de snelwegen. Sym heeft best mooie modellen voor een lage prijs, toch is Honda en dergelijke een betere keuze
Ah, met m'n wagen rijden ik vaak 90 km per uur op het eerste vak. Met de scooter zou dat geen probleem zijn
.met mijn ak550 heb ik ook een half uur aan 90 gereden.
 
Voorlopig heb ik een downtown 350 op het oog.
6000 km, van 2015. In perfecte staat. 2600 euro.
 
Yamaha xmax 400
 
Yamaha xmax 400
Ik las op veel sites dat de 400 eigenlijk minder interessant ls dan de 300 cc.
En een recente xmax 300 met weinig km vind je niet zo makkelijk.
 
OK, de keuze moet gemaakt worden tussen:

Kawasaki j300, uit 2019 voor 2499

Of

Kymco Xciting S 400, 2021, voor 4299
Of
Downtown 350 noedoo. Uit 2021 voor 3500

De Downtown heeft m'n lichte voorkeur wegens zachtere suspensie en meer opbergruimte.
 
OK, de keuze moet gemaakt worden tussen:

Kawasaki j300, uit 2019 voor 2499

Of

Kymco Xciting S 400, 2021, voor 4299
Of
Downtown 350 noedoo. Uit 2021 voor 3500

De Downtown heeft m'n lichte voorkeur wegens zachtere suspensie en meer opbergruimte.
Kawasaki voor de prijs, degelijk merk met degelijk blok.
 
Vraagje. Ik sta op het punt een Xciting s 400 te kopen, tweedehands bij Motoconti. Maar kan je zo'n motorscooter rijdend testen alvorens te kopen? En zo niet, wat dan als je die koopt en vertrekt bij de koper en op de snelweg merkt dat er iets mis is? Kan je dan terugkeren ? En wat zijn dan de opties? Alvast bedankt.
De motorscooter heeft 1 jaar garantie en fabrieksgarantie tot 2026.
 
Vraagje. Ik sta op het punt een Xciting s 400 te kopen, tweedehands bij Motoconti. Maar kan je zo'n motorscooter rijdend testen alvorens te kopen? En zo niet, wat dan als je die koopt en vertrekt bij de koper en op de snelweg merkt dat er iets mis is? Kan je dan terugkeren ? En wat zijn dan de opties? Alvast bedankt.
De motorscooter heeft 1 jaar garantie en fabrieksgarantie tot 2026.

Waar denk je dat die garantie voor dient :roflol:

Bel die aanbieder gewoon ff op en vraag of je een proefritje mag maken. Zo moeilijk is het allemaal niet.
 
Zo niet, lekker laten staan en naar een andere handelaar.
Heb ik gedaan. Andere dealer, en een nieuwe Zontes 310m gekocht. Moet enkel nog eens langsgaan voor een handtekening. This being said...ik las dat de zontes 350 er bijna aankomt. Misschien die nemen?
 
Straks mag ik mijn zontes 310m gaan ophalen
 
Back
Naar boven