Fitness Seller

Adviezen supplement op basis van Soja

Henk74

Cool Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben nu een maand aan het trainen en heb besloten dat ik wil gaan beginnen met supplement voor extra eiwit. Alleen kan ik al niet zo goed tegen melk, ik krijg hier namelijk pukkels van. dus lijkt me het helemaal niet verstandig met Whey te beginnen. Hier lees ik namelijk niet veel positieve dingen over als het over acne gaat.

Nu heb ik al flink lopen zoeken op Soja producten, En of soja nou écht zo slecht voor je is. En dat bleek dus simpelweg niet zo te zijn. Alleen heb ik wel moeite met veel info te vinden over Sojaproteine

Nu vond ik deze:
http://www.xxlnutrition.nl/get_product/405/XXL Nutrition/Allergy Free Protein

Alleen lees ik in iemands reactie op de site dat er zooi inzit, en ik wil graag een puur product. Nu kan ik natuurlijk niet op 1 reactie vertrouwen dus stel ik hier de vraag;) Heeft dus iemand anders ervaring met dit product?

Ook zou ik wel eens willen horen van de mensen die sojaproteïne gebruiken welke ze dan gebruiken en waarom juist die.

Dus heeft iemand nog aanraders voor (eventueel pure, gaat me niet zo zeer om de smaak, vind niet snel iets vies) een goede Sojaproteïne.

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet.

Soja schijnt niet zo goed te zien voor het libido. Heb daar echter niet direct een bron voor.

Dus heeft iemand nog aanraders voor (eventueel pure, gaat me niet zo zeer om de smaak, vind niet snel iets vies) een goede Sojaproteïne.

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet.

Als je niet goed tegen melk kan dan zit dat waarschijnlijk in de lactose / melksuikers. Je zou dan wel goed af kunnen zijn met whey isolaat, die bevatten weinig lactose en vet. Die van powersupplements heeft 93% eiwit en hardstikke weinig lactose dus misschien de oplossing voor jou. Ik heb 'm nu zelf ook nadat ik eerst wat samples had gekregen :D

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie!

Ik wist dus wel dat het met de lactose te maken had, Maar niet dat er dus ook proteïnes bestaan zonder al teveel lactose. Heb daar dus ook wat meer info over gezocht en door meerdere mensen word gezegd dat whey isolaat dus weinig tot geen effect heeft op acne.

Jij had het over sample's, Dat zou ik dus ook graag willen proberen aangezien het de eerst keer is dat ik supplementen ga gebruiken en ik graag eerst even wil kijken hoe mijn lichaam erop reageerd voordat ik met 2.5KG zit opgescheept.

Hoe ben jij precies aan de sample's gekomen?

Bedankt voor je reactie!

Ik wist dus wel dat het met de lactose te maken had, Maar niet dat er dus ook proteïnes bestaan zonder al teveel lactose. Heb daar dus ook wat meer info over gezocht en door meerdere mensen word gezegd dat whey isolaat dus weinig tot geen effect heeft op acne.

Jij had het over sample's, Dat zou ik dus ook graag willen proberen aangezien het de eerst keer is dat ik supplementen ga gebruiken en ik graag eerst even wil kijken hoe mijn lichaam erop reageerd voordat ik met 2.5KG zit opgescheept.

Hoe ben jij precies aan de sample's gekomen?

Beste Henk,
je kunt ons je adres mailen dan sturen we wat samples toe. Met een paar samples kun je vrij snel uitvinden of je er allergisch voor bent of niet. De shakes moeten dan natuurlijk wel met water i.p.v met melk gemaakt worden..

We zien je email wel verschijnen.

Jaap - Power Supplements

Mail is onderweg!

Hartstikke bedankt alvast!

Henk74 heb je dit uiteindelijk nog geprobeerd ?

Zelf heb ik de Allergy Free Protein van XXL gekocht met als reden dat ik uitslag (acne) krijg van de algemene whey/proteine producten. Bij mij heeft het niet geholpen en ik kreeg al vrij snel weer last, dit trok naarmate het gebruik vordere wel bij maar helemaal "vlekkeloos" was het niet.

Ik heb drie shakes per dag genomen en de smaak vond ik redelijk oke, niet super lekker maar goed dat hoeft van mij ook niet. Na de training gemixed met dextro juice wat best goed te doen is.

Wat betreft gains kan ik weinig zeggen, blijft natuurlijk een aanvulling op je voedingsschema maar ik heb wel het idee dat het helpt. In het verleden heb ik verschillende zaken geprobeerd maar op Mammoth 2500 (maar dat doe je toch ook niet al te vaak vanwege het vet gehalte) na heb ik niets kunnen volhouden door de acne.

Mijn volgende test zal Whey Isolaat zijn, betaal wel meer maar hopenlijk door de puurheid zal het acne gehaalte laag blijven.. Overigens moet ik nog wel vermelden dat ik een volledige Roaccutane kuur heb gehad en dus wellicht anders reageer als iemand zonder deze kuur. Al met al denk ik wel dat je lichaam aan de grote hoeveelheid eiwit moet wennen, dus rustig opbouwen kan ook helpen.

Henk74 heb je dit uiteindelijk nog geprobeerd ?

Zelf heb ik de Allergy Free Protein van XXL gekocht met als reden dat ik uitslag (acne) krijg van de algemene whey/proteine producten. Bij mij heeft het niet geholpen en ik kreeg al vrij snel weer last, dit trok naarmate het gebruik vordere wel bij maar helemaal "vlekkeloos" was het niet.

Ik heb drie shakes per dag genomen en de smaak vond ik redelijk oke, niet super lekker maar goed dat hoeft van mij ook niet. Na de training gemixed met dextro juice wat best goed te doen is.

Wat betreft gains kan ik weinig zeggen, blijft natuurlijk een aanvulling op je voedingsschema maar ik heb wel het idee dat het helpt. In het verleden heb ik verschillende zaken geprobeerd maar op Mammoth 2500 (maar dat doe je toch ook niet al te vaak vanwege het vet gehalte) na heb ik niets kunnen volhouden door de acne.

Mijn volgende test zal Whey Isolaat zijn, betaal wel meer maar hopenlijk door de puurheid zal het acne gehaalte laag blijven.. Overigens moet ik nog wel vermelden dat ik een volledige Roaccutane kuur heb gehad en dus wellicht anders reageer als iemand zonder deze kuur. Al met al denk ik wel dat je lichaam aan de grote hoeveelheid eiwit moet wennen, dus rustig opbouwen kan ook helpen.

als je echt zware huidproblemen krijgt door eiwitten is een goede oplossing nog vrije aminozuren rondom je training. zuiverder kan het niet. lijkt me wel echt rot als je daar veel last van hebt vanwege voeding.

Hee,

Sorry voor mijn late reactie.

Ik heb de Isolaat samples getest maar heb ze niet eens alle 6 genomen omdat ik bij de 4e al doorhad dat mijn lichaam erop reageerde. Vooral op mijn rug en borst kwam het weer sterk terug en ook lichtelijk in mijn gezicht.

Toen heb ik nog wat mailcontact gehad met Power-supplements en wat tests gedaan om te kijken waar ik nou precies op reageer.

Het konden de volgende dingen zijn:

Sojalecithine - Maakt de whey oplosbaar
Eiwitten - Simpelweg het whey eiwit waar ik allergisch voor kan zijn.

De tests waren geitenmelk drinken omdat hier geen dat geen eiwitten van koeien inzitten. Ik had het idee dat ik wel op reageerde. De andere test was veel kaas te eten, daar zit namelijk geen whey in.

Uiteindelijke heb ik ervoor gekozen om bruine rijsteiwit te nemen. Hier word namelijk niets aan toegevoegd en dus ook geen sojalecithine.

http://www.pasioingredients.com/index.cfm/category/23/eiwitten.cfm?CFID=540815&CFTOKEN=41807880

Ik heb hier een tonnetje van aangeschaft. Het moet in porties van 15 gram worden ingenomen en hieruit haal je dus 12 gram eiwit. Het nadeel is wel dat het dus niet echt "oplost" maar meer zich verdeelt in het vloeistof waardoor je een meelechtig drankje krijgt. Maar met wat honing erbij is het best te drinken.

Ik baal er wel stevig van dat ik geen Isolaat kan verdragen, Dat zou alles een stuk makkelijker maken.

Met vriendelijke groet.[/FONT]

Ik wil in plaats van de rijsteiwitten toch maar eens soja eiwitten gaan proberen.

Nu heb ik een tijdje rond gekeken wat er zoal is op het gebied van soja. Ik lees veel mensen die hun producten halen bij "De Tuinen". Sommige tevreden andere weer niet. De smaak maakt voor mij niet zoveel uit...

Hier even de soja producten van De Tuinen op een rij:

Soja Proteïne 95
[Link niet meer beschikbaar]

Soja proteïne Naturel: (Aanbieding!)

Soja Proteïne 90:

Welke zouden jullie nemen? De middelste en het onderste product zijn beide van het merk Precision Engineered. Heeft iemand enige ervaringen met dat merk?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet.

Gebruikt bijna 1 jaar de producten van Interactive nutrition
Ben zeer tevreden.

Bedankt voor je reactie!

Op de site van Interactive nutrition zie ik inderdaad dat ze verschillende soja proteïnes verkopen.

Mag ik vragen waar jij deze hebt besteld? Want ik kan hier in Nederland wel producten van hun vinden maar geen Soja producten.

Via via in Engeland. maar denk als je een goede shop die IA dealer is een mail stuurt, dat ze ook wel meer producten leveren.

Prometeus in Emmen is trouwens importeur voor Nederland, vraag het daar anders even.

Ik zie jullie vragen over Soja Proteine en ik kreeg deze week net de nieuwsbrief van De Tuinen binnen met informatie hierover. Ook een stuk over Tribulus trouwens.
Misschien geeft het jullie wat extra info. Ik heb er verder geen ervaring mee. Ben meer fan van de Whey proteine Isolaat. Maar doe er je voordeel mee.

Precision Engineered Soja proteïne
De meeste sporters gebruiken een goede whey proteïne shake, dit is dan ook de meest bekende en
zeer goed opneembare proteïne shake. Maar naast een goede whey proteïne is het ook de moeite
waard om een soja proteïne aan te schaffen.
Ook al zijn er veel verschillende geluiden rond het gebruik van soja proteïne, het zou de oestrogeenspiegel
verhogen en de testosteronspiegel verlagen. Maar onderzoek wijst uit dat de soja proteïne de
spiermassa net zo goed vergroot als een whey proteïne.
Ook toont onderzoek aan dat genisteïne, een fyto-oestrogeen uit soja, de hoeveelheid stikstofdesynthase
(NOS) die door de bloedvaten wordt geproduceerd verhoogt. NOS zorgt ervoor dat het
aminozuur arginine omgezet wordt in stikstofoxide (NO). NO verbetert de bloedstroom naar de
spieren. Ook heeft soja proteïne een sterk anti-oxiderende werking die het spierherstel bevordert.
Hierdoor is soja proteïne ideaal te gebruiken zowel voor als na de training. Men kan voor de training
een mix van 50% whey en 50% soja nemen en na de training een derde van de whey vervangen. Door
de soja proteïne wordt de bloedstroom naar de spieren verbeterd en spierherstel bevorderd.
Onderzoek toont ook aan dat soja vetverlies kan ondersteunen en dan met
name rond de taille en de buik. Soja onderdrukt namelijk het hongergevoel
en beïnvloedt de hersenen om de stofwisseling hoog te houden, ook bij een
calorie-arm dieet. Door deze voordelen is soja proteïne uitstekend geschikt
als tussendoortje, maar ook ideaal als maaltijdvervanger in combinatie met
een dieet.
Soja proteïne is uiteraard een ideale bron voor vegetariërs, maar eigenlijk is
soja proteïne een gunstige toevoeging voor alle sporters die op zoek
zijn naar spiergroei, spierherstel en niet in gewicht willen aankomen.
Precision Engineered Soja proteïne is verkrijgbaar in de smaken;
chocolade, naturel en aardbei.
793 gram van 39.98 2 voor19.99

Precision Engineered Tribulus
Tribulus Terrestris is een bloemachtig kruid dat groeit in Noord-Amerika Azië en Australië. Het stimuleert de testosteronspiegel en wordt al honderden jaren gebruikt om coïtusuele stoornissen te behandelen. Het actieve ingrediënt in tribulus is een sapione die protodioscine heet. Het zorgt ervoor dat de hypofyse meer luteinizerend hormoon afgeeft, dat via de bloedstroom naar de testikels stroomt, waar het de productie van testosteron stimuleert. Hierdoor ontstaat een verhoogde eiwitsynthese en een
positieve stikstofbalans. Testosteron is een anabool hormoon dat het lichaam in variabele hoeveelheden
produceert. Naarmate mannen ouder worden daalt de productie van het
testosteron in de testikels. Lagere testosteronspiegels kunnen bijdragen aan
verminderde coïtuslust, maar kan ook het vermogen om vooruitgang te boeken
in de sportschool verminderen. Testosteron zorgt namelijk voor explosiviteit,
kracht en heeft het vermogen om spieren op te bouwen.
Gelukkig kan men iets doen aan deze daling en zijn er verschillende natuurlijke
testosteron boosters op de markt, zoals Tribulus. Het gebruik van
Tribulus is niet aan leeftijd gebonden, want ook mensen die hard trainen en
onvoldoende vet uit hun voedsel halen kunnen baat hebben aan deze testosteron
booster.
Tribulus is een kruid dat zich inmiddels goed heeft bewezen
onder sporters. Het resultaat is immers meer spiermassa en
meer kracht!
Sports
90 stuks van 15,99 voor 7.99

Alle USN 40% korting
Alle MET-RX repen 2 halen 1 betalen