AndroidHealthClinic

African Cup of Nations 2010 in Angola

Peiling Peiling Wie wint de FInale?

• Totaal stemmers
    9
  • Peiling gesloten .

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
50.000 berichten 10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
22.094
Tussen 10 en 31 januari 2010 vinden in Angola de 27ste African Cup of Nations plaats.

Angola_2010_Logo.jpg

Mascotte voor dit toernooi is Palanquinha. De antilope is immers het nationale dier van Angola.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Door een beslissing van het CAF (Confederation of African Football) wordt de organisatie van het toernooi toegewezen aan landen die nog weinig tot geen ervaring hebben hiermee. Zo krijgen landen als Angola (2010) en Gabon en Equatoriaal Guinea (samen in 2012) de kans gastland te zijn.

Twee jaar geleden werd het toernooi georganiseerd in Ghana. Egypte slaagde erin haar titel te verlengen door in de finale Kameroen te verslaan. Ghana won de kleine finale van Ivoorkust en werd derde.

Het kwalificatietoernooi viel samen met de voorrondes van het WK voetbal in Zuid-Afrika. Naast gastland Angola kwalificeerden zich nog 15 andere teams.

Alfabetisch kwalificeerden zich:

Algerije
Angola
Benin
Burkina Faso
Egypte
Gabon
Ghana
Kameroen
Ivoorkust
Malawi
Mali
Mozambique
Nigeria
Togo
Tunesië
Zambia

Grootste afwezigen zijn Senegal en Zuid-Afrika.

In Europa zijn de clubs niet onverdeeld gelukkig met het toernooi. Enerzijds zitten veel scouts op de tribunes in de hoop talenten te strikken, anderzijds moeten ze hun spelers afstaan en naast de extra belasting komen ze soms geblesseerd of ziek terug en de discussie over de plaats van het toernooi op de kalender (te midden de overbelaste Europese kalender).

Het toernooi wordt gespeeld in 4 stadions in hoofdstad Luanda (40 000 plaatsen) , Benguela, Cabinda en Lubango (elk 25 000 plaatsen).

Eurosport, Eurosport HD en Eurosport 2 doen van 10 tot en met 31 januari 2010 rechtstreeks verslag van de Afrika Cup.

http://tv.eurosport.nl/football/storynews_sto2168506.shtml

Bron: Fok

Denk Kameroen.

algerije, of ivoorkust

ivoorkust of ghana, ivoorkust vanwege de kwaliteiten en ghana vanwege de killer mentaliteit en kwaliteiten.

Ze kunnen beter dit toernooi annuleren:

Internationals Togo 'beschoten als honden'

08/01/2010 20:27

Bij de aanslag op de spelersbus van Togo is de chauffeur van het voertuig om het leven gekomen. Het is nog onduidelijk hoeveel spelers er gewond zijn geraakt. 'Niemand van ons wil voetballen.'

De spelersbus van Togo kwam onder vuur te liggen in de buurt van de grensovergang tussen de Democratische Republiek Congo en Angola. De voetbalselectie was op weg naar het toernooi om de Afrika Cup dat vanaf zondag in het laatstgenoemde land wordt afgewerkt.

'We werden als honden beschoten met machinegeweren', liet aanvaller Thomas Dossevi weten aan het Franse radiostation RMC. 'Ik heb geen idee waarom ze het op ons gemunt hadden, volgens mij waren het rebellen. We hebben twintig minuten onder onze stoelen gelegen.'

Het is onduidelijk of Togo zal voetballen tijdens het toernooi om de Afrika Cup. Middenvelder Alaixys Romao denkt van niet. 'Niemand heeft er zin in. We zijn er geestelijk ook niet toe in staat. Het belangrijkste is nu de gezondheid van de gewonden. Ik heb veel bloed gezien.'

Manchester City heeft in een verklaring laten weten dat Emmanuel Adebayor (foto) ongedeerd is gebleven. De 25-jarige spits van de Engelse club is de sterspeler van de Togolese nationale ploeg.

http://www.vi.nl/Nieuws-item-TS1/174642/Internationals-Togo-beschoten-als-honden.htm

Ghana!

Togo blijft terecht weg. Diep triest wat er is gebeurt. Hele toernooi annuleren !!

Niet normaal inderdaad.
Ook onbegrijpelijk vind ik dan weer, dat mensen het dan alleen over Adebayor hebben.

Diep en diep triest wat er is gebeurd ja. Wel goed dat ze spelen vind ik, je moet je er niet van laten weerhouden te spelen omdat een stel imbecielen het probeert te verzieken.

Togo speelt toch niet mee, iig de regering heeft ze teruggeroepen maar ik denk dat ze toch niet gaan spelen.

• Topic Starter Topic Starter
Angola 4-0 voor, geven ze het uit handen in 15 minuten: 4-4.

Angola 4-0 voor, geven ze het uit handen in 15 minuten: 4-4.

ja dat snap ik niet 4 goals tegenkrijgen in het laatste kwartier. Als je 4 0 voor staat dan speel je normaal met vertrouwen. Ofwel had Mali superveel strijdlust. Doet me denken aan Turkije het voorbije WK (EK?). altijd in het laatste kwartier een achterstand ombuigen tot overwinning

Terug
Naar boven