MuscleMeat

Airbus A320 neergestort in Zuid-Frankrijk

Bezoekers in dit topic

Een mecanicien met bouten en moeren in zn zak, dat zie je toch niet vaak hoor
 
Verschrikkelijk voor de nabestaande

hoop dat er snel duidelijkheid komt over de oorzaak
 
8 minuten de dood afwachten, met je gezin, eventueel, naast je. De angst van je kinderen.... moet verschrikkelijk zijn.

Ik heb ooit eens gesproken met Jeroen, een journalist (op informele wijze) en hij vertelde me dat hij niet meer vloog. Hij vertelde me dat zijn buur, een vliegtuigmecanicien, of hoe zo iets ook mag heten, af en toe thuiskwam met zijn werkkledij nog aan, en dan merkte dat er nog een paar moeren en bouten in zijn zak zaten. En dat dit regelmatig gebeurde. Ik mag dan ook wel aannemen dat hij niet de enige is.
Ik herinner me een documentaire waar men over een vleigtuigcrash sprak waar de oorzaak zo belachelijk dwaas was: er was een kerosineslangetje versleten en ze moesten dit vervangen. Ze vervingen het echter door een iets dunnere versie, waardoor het slangetje iets meer ruimte had, iets meer speling, en daardoor tijdens de lange vlucht open was "geschuurd". De ruimte liep vol met kerosine, de motor begaf het, er ontstond ergens een klein vonkje en boem. Gedaan.

Super boeiend verhaal dit
 
8 minuten de dood afwachten, met je gezin, eventueel, naast je. De angst van je kinderen.... moet verschrikkelijk zijn.

Ik heb ooit eens gesproken met Jeroen, een journalist (op informele wijze) en hij vertelde me dat hij niet meer vloog. Hij vertelde me dat zijn buur, een vliegtuigmecanicien, of hoe zo iets ook mag heten, af en toe thuiskwam met zijn werkkledij nog aan, en dan merkte dat er nog een paar moeren en bouten in zijn zak zaten. En dat dit regelmatig gebeurde. Ik mag dan ook wel aannemen dat hij niet de enige is.
Ik herinner me een documentaire waar men over een vleigtuigcrash sprak waar de oorzaak zo belachelijk dwaas was: er was een kerosineslangetje versleten en ze moesten dit vervangen. Ze vervingen het echter door een iets dunnere versie, waardoor het slangetje iets meer ruimte had, iets meer speling, en daardoor tijdens de lange vlucht open was "geschuurd". De ruimte liep vol met kerosine, de motor begaf het, er ontstond ergens een klein vonkje en boem. Gedaan.

Wat een bullshit. :roflol: :roflol:

Elk moertje en boutje gaat via de manual en alles wordt geregistreerd.
En alleen gecertificeerde onderdelen mogen worden gemonteerd, ik heb de boeken hier helaas niet liggen, anders kon ik je alle details geven.

Ik weet niet hoe het in derde wereld landen er aan toe gaat, maar geloof me in Europa gaat alles via strikte regelgeving.
Bij een crash worden ook alle documenten doorgelopen en kunnen ze exact zien welke monteur waar voor verantwoordelijk is.
 
Wat een grapjassen hier allemaal zeg, ik kom niet meer bij
 
1 op de 25 miljoen vluchten crasht.
Een vliegtuig is na een lift het meest veilige vervoermiddel.

/thread.
 
Leven moet voor Jeroen een verschrikking zijn. Dagelijks ettelijke malen duizend maal grotere gevaren trotseren dan vliegen. Gelukkig is Jeroen een rationele journalist.

Soms is een mens irrationeel.

---------- Toegevoegd om 11:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:32 ----------

Wat een bullshit. :roflol: :roflol:

Elk moertje en boutje gaat via de manual en alles wordt geregistreerd.
En alleen gecertificeerde onderdelen mogen worden gemonteerd, ik heb de boeken hier helaas niet liggen, anders kon ik je alle details geven.

Ik weet niet hoe het in derde wereld landen er aan toe gaat, maar geloof me in Europa gaat alles via strikte regelgeving.
Bij een crash worden ook alle documenten doorgelopen en kunnen ze exact zien welke monteur waar voor verantwoordelijk is.

Inderdaad, net zoals bij operaties waar het aantal instrumenten, kompressen, nietjes, naalden,... worden geteld en er op het einde van de operatie terug evenveel moeten zijn alvorens men de patient safe verklaart.

Maar hoe vaak horen we niet dat er nog ergens een stuk wat, of een naald of nietje is achtergebleven. Zelf mijn schoonzus heeft het meegemaakt.

Tymboo, een vlegtuigmecanicien moet "voor het starten aan een nieuwe taak" starten met een "lege " overall.

Op het einde van de taak, moet die leeg zijn, en wordt die gedeponeerd in een bak die door een andere medewerker wordt gecheckt. Pas als die ook zijn ok geeft, mag de technicien vertrekken naar zijn volgende taak.
Als die technicien thuiskomt met moeren in zijn zak, en dit vele malen deed, dan is de procedure blijkbaar niet fail safe.

Is vliegen de veiligste manier van reizen? JA.
 
Yamsine, je gaat niet mijn topic verneuken met je eeuwige geneuzel, anders vraag ik een topicban voor je aan.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Is Jeroen al aangeklaagd voor nalatigheid? Ipv het melden aan de verantwoordelijke instanties, gaat hij het aan yasmine vertellen. Meerdere vluchten zijn dus al geweest waar een vliegtuig zonder bouten en moeren vloog.
 
Hoop vage vragen met deze :o

---------- Toegevoegd om 11:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:58 ----------

LMAO at yasmine WEER :roflol:
en dan mij IETS noemen :roflol::roflol: GVD ik kom niet meer bij :lol:

# boutjes ...HAHA
 
Soms is een mens irrationeel.

Zodra je je daar bewust van bent kun je daar overheen stappen. Dat is ook het mooie van mens zijn.

Toevallig gisteravond op de Duitser nog die race naar de maan documentaire over ruimtevaart in de jaren 60. Dat je dan op zo'n ding stapt terwijl vroeg in de ontwikkeling van de Atlas en Titan die dingen nog zo'n 30% kans hadden op ontploffen alle andere gevaren nog daargelaten. (verblijf in ruimte, terugkeer, poepen, landen)
Laat ik dan maar heldhaftig zijn en met een gerust hart een passagiersvliegtuig in stappen. :roflol:

Een vliegtuig stort ook niet neer door enkele verkeerde onderdelen of een overall met missende boutjes. Daar is een enorm onfortuinlijke samenloop van omstandigheden voor nodig vergelijkbaar met het winnen van de Lotto, meteoriet op je kop, 2x geraakt worden door de bliksem, mogen vrijen met een vrouw, betrokken raken bij een terroristische aanval, Poetin die op de koffie komt om politiek te bedrijven, apen die 50 tinten grijs typen, dat ik eindelijk eens win met schaken van mijn hond. Nee andersom ik heb geen hond kutvliegtuigen.
 
Het is niet de eerste keer dat een piloot zo zelfmoord pleegt.
 
Dat andere niet gevonden vliegtuig is toch ook nog een vraagteken over de piloot ?
 
Wat een bullshit. :roflol: :roflol:

Elk moertje en boutje gaat via de manual en alles wordt geregistreerd.
En alleen gecertificeerde onderdelen mogen worden gemonteerd, ik heb de boeken hier helaas niet liggen, anders kon ik je alle details geven.

Ik weet niet hoe het in derde wereld landen er aan toe gaat, maar geloof me in Europa gaat alles via strikte regelgeving.
Bij een crash worden ook alle documenten doorgelopen en kunnen ze exact zien welke monteur waar voor verantwoordelijk is.

De realiteit is anders. 2 van mijn vrienden zijn vliegtuigmonteur. Helaas word er niet altijd naar gekeken welke soorten moeren/bouten of schroeven er dienen te worden gebruikt. Het is zelfs zo dat bepaalde onderdelen maar voor een bepaald percentage vast hoeven te zitten volgens de onderhoudswerkzaamheden/inspecties e.d. 3 v.d. 4 schroeven voor een onderdeel is soms al voldoende gek genoeg..
 
De realiteit is anders. 2 van mijn vrienden zijn vliegtuigmonteur. Helaas word er niet altijd naar gekeken welke soorten moeren/bouten of schroeven er dienen te worden gebruikt. Het is zelfs zo dat bepaalde onderdelen maar voor een bepaald percentage vast hoeven te zitten volgens de onderhoudswerkzaamheden/inspecties e.d. 3 v.d. 4 schroeven voor een onderdeel is soms al voldoende gek genoeg..

dat kan niet want 2 van mijn vrienden zijn vliegtuigmonteurs en die zeggen dat het wel zo gaat.

---------- Toegevoegd om 14:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------

http://www.flightradar24.com/51,1.48/6
 
http://www.hln.be/hln/nl/33222/Vlie...iloot-deed-vliegtuig-doelbewust-crashen.dhtml

Gvd als je dan toch wilt gaan doe het dan waar niemand last van je heeft :mad: even 100+ mensen meenemen in je wanhoopsdaad..

Pff echt heel erg man, wat een klotehond om inderdaad iedereen mee te nemen het graf in..
Spring dan lekker van de brug af als je bent geland. Wat dat betreft maar goed dat die zwarte dozen bestaan, anders zou het voor de nabestaanden eeuwig gissen zijn naar de oorzaak.
 
Back
Naar boven